ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ آخرین عضو کابینه‌اش را معرفی کرد

سانی پردو، فرماندار پیشین جورجیا تصدی وزارت کشاورزی در دولت ترامپ را به عهده می‌گیرد. کابینه ترامپ ثروتمندترین و نظامی‌ترین کابینه تاریخ آمریکا است.

دونالد ترامپ پیش از مراسم تحلیفش به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، آخرین عضو کابینه‌اش را معرفی کرد: سانی پردو، فرماندار پیشین جورجیا تصدی وزارت کشاورزی در دولت ترامپ را به عهده می‌گیرد. به این ترتیب یک روز پیش از برگزاری مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه همه اعضای کابینه دونالد ترامپ مشخص شدند.

برخی از اعضای کابینه دونالد ترامپ: کابینه پولدارها و نظامیان

کابینه ترامپ در یک نگاه کلی، ثروتمندترین کابینه رؤسای جمهور ایالات متحده آمریکا در تاریخ این کشور است. ثروت اعضای کابینه ترامپ را ۱۴ میلیارد دلار تخمین زده‌اند، ۳۰ برابر بیش از اعضای کابینه جرج دبلیو بوش. بسیاری از اعضای کابینه او در شرکت خدمات مالی و بانکداری «گلدمن ساکس» سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از دوران ریاست جمهوری جرج واشنگتن (از سال ۱۷۸۹ تا سال ۱۷۹۷، همزمان با آخرین سال‌های حکومت زندیه در ایران) هرگز در هیچ دولتی در آمریکا ژنرال‌ها تا این حد در ساختار دولت حضور نداشته‌اند.

جیمز ماتیس، ارتشبد بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا، وزارت دفاع دولت ترامپ را به عهده خواهد داشت. او اعتقاد دارد که خطر ایران برای خاورمیانه بیش از گروه دولت اسلامی (داعش) است. ماتیس از توافق‌نامه هسته‌ای ایران با قدرت‌های بزرگ به عنوان یک «توافق ناقص» یاد کرده که آمریکا می‌بایست به آن احترام بگذارد.

ریک پری، وزیر انرژی در کابینه ترامپ از مخالفان مبارزه با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است. پری در کارزار انتخاباتی ترامپ خواهان تحریم بانک مرکزی ایران شده بود.

رکس تیلرسون که تصدی وزارت خارجه دولت ترامپ را به عهده دارد رئیس شرکت اکسان‌موبیل، بزرگترین شرکت نفتی در میان شرکت‌های هفت‌گانه بزرگ نفت در دنیا (موسوم به «سوپرماژور»ها) بود.

به گزارش واشنگتن‌پست از آوریل ۲۰۱۶، تیلرسون صاحب ۲۱۸ میلیون دلار از سهام اکسان است و مزایای بازنشستگی او از مدیریت این شرکت به ۶۹/۵ میلیون دلار می‌رسد.

تیلرسون به‌عنوان رئیس بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیا مخالف سیاست تحریم‌های ایالات متحده است. او همچنین از حقوق همجنس‌گرایان دفاع می‌کند و پدیده گرمایش زمین را هم به رسمیت می‌شناسد اگرچه معتقد است گریزی از استفاده از سوخت‌های فسیلی نیست.

اعضای کابینه ترامپ می‌بایست در مجلس سنا رأی اعتماد بیاورند.

دونالد ترامپ همچنین مایک پنس، فرماندار ایندیانا را برای  معاونت ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده است.

مایکل تی فلین، سپهبد بازنشسته ارتش آمریکا نیز پست مشاور امنیت ملی آمریکا را در اختیار می‌گیرد. فلین اعتقاد دارد که اسلام یک ایدئولوژی سیاسی و مانند یک غده سرطانی‌ست. او از مخالفان سرسخت مهاجرت مسلمانان به آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.