ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن تعدادی از زندانیان زندان قزلحصار

<p>سازمان زندان&zwnj;های ايران اعلام کرده در نتيجه يک درگيری بين زندانیان و مأموران در زندان قزلحصار کرج، چند نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش سازمان زندان&zwnj;ها و اقدامات تأمينی و تربيتی کشور، &laquo;تعدادی از زندانيان شرور و قاچاقچيان مواد مخدر که حکم اعدام آن&zwnj;ها صادر شده است در يکی از بخش&zwnj;های زندان قزلحصار قصد داشتند با انجام خرابکاری در زندان مبادرت به فرار نمايند که با حضور مقتدرانه عوامل مسئول و همکاری ساير زندانيان که مخالف اقدام آن&zwnj;ها بودند در اجرای نقشه خويش ناکام ماندند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين گزارش افزوده برخی از زندانيان با &laquo;ايجاد حريق عمدی و تخريب برخی تأسيسات و شکستن شيشه ها، به سمت زندانبانان حمله&zwnj;ور شدند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان زندان&zwnj;ها گفته است تعدادی از زنداينان بر اثر &laquo;جراحت وارده و گازگرفتگی ناشی از دود و آتش&raquo; جان داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین غلام&zwnj;حسین اسماعیلی، رئيس سازمان زندان&zwnj;ها به خبرگزاری فارس گفته است گفته است: &laquo;عوامل اصلی اغتشاش در زندان قزلحصار کرج شناسايی شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين گزارش به آمار مجروحان و کشته&zwnj;شدگان اين درگيری اشاره&zwnj;ای نکرده است. این درگیری شامگاه سه&zwnj;شنبه ٢٤ اسفند جاری رخ داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال خبرگزاری حقوق بشر ایران (رهانا)، گزارش داده است: &laquo;زندانيان در زندان قزلحصار به شرايط بد زندان اعتراض کرده بودند و چنين برخوردی با آن&zwnj;ها صورت گرفته است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجتبی سميع&zwnj;نژاد دبير &laquo;خانه حقوق بشر ايران&raquo; که پیش&zwnj;تر در قزلحصار، زندانی بوده، به رهانا گفته: &laquo;فکر نمی&zwnj;کنم آن&zwnj;چه مسئولين سازمان زندان&zwnj;ها در اين رابطه گفته&zwnj;اند، شکل صحيح و واقعيت اصلی ماجرا باشد. واحد دو زندان قزلحصار يک بخش کوچک از اين زندان بزرگ است، در صورتی که زندانی بخواهد از زندان فرار کند، تازه ابتدای راه خود را آغاز کرده است و از چندين مانع ديگر بايد گذر کند که به شکلی محال است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &laquo;هر واحد زندان قزلحصار شامل هشت تا ۱۲ سالن است. در واحد دو زندان هشت سالن بزرگ و کوچک وجود دارد که در بسته بوده و بر فرض ايجاد حريق عمدی هم اولين کسانی که آسيب جدی و فوری می&zwnj;بينند خود زندانيان هستند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سازمان زندان‌های ايران اعلام کرده در نتيجه يک درگيری بين زندانیان و مأموران در زندان قزلحصار کرج، چند نفر کشته شده‌اند.

به گزارش سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی و تربيتی کشور، «تعدادی از زندانيان شرور و قاچاقچيان مواد مخدر که حکم اعدام آن‌ها صادر شده است در يکی از بخش‌های زندان قزلحصار قصد داشتند با انجام خرابکاری در زندان مبادرت به فرار نمايند که با حضور مقتدرانه عوامل مسئول و همکاری ساير زندانيان که مخالف اقدام آن‌ها بودند در اجرای نقشه خويش ناکام ماندند.»

اين گزارش افزوده برخی از زندانيان با «ايجاد حريق عمدی و تخريب برخی تأسيسات و شکستن شيشه ها، به سمت زندانبانان حمله‌ور شدند.»

سازمان زندان‌ها گفته است تعدادی از زنداينان بر اثر «جراحت وارده و گازگرفتگی ناشی از دود و آتش» جان داده‌اند.

همچنین غلام‌حسین اسماعیلی، رئيس سازمان زندان‌ها به خبرگزاری فارس گفته است گفته است: «عوامل اصلی اغتشاش در زندان قزلحصار کرج شناسايی شده‌اند.»

اين گزارش به آمار مجروحان و کشته‌شدگان اين درگيری اشاره‌ای نکرده است. این درگیری شامگاه سه‌شنبه ٢٤ اسفند جاری رخ داده است.

در همین حال خبرگزاری حقوق بشر ایران (رهانا)، گزارش داده است: «زندانيان در زندان قزلحصار به شرايط بد زندان اعتراض کرده بودند و چنين برخوردی با آن‌ها صورت گرفته است.»

مجتبی سميع‌نژاد دبير «خانه حقوق بشر ايران» که پیش‌تر در قزلحصار، زندانی بوده، به رهانا گفته: «فکر نمی‌کنم آن‌چه مسئولين سازمان زندان‌ها در اين رابطه گفته‌اند، شکل صحيح و واقعيت اصلی ماجرا باشد. واحد دو زندان قزلحصار يک بخش کوچک از اين زندان بزرگ است، در صورتی که زندانی بخواهد از زندان فرار کند، تازه ابتدای راه خود را آغاز کرده است و از چندين مانع ديگر بايد گذر کند که به شکلی محال است.»

به گفته وی «هر واحد زندان قزلحصار شامل هشت تا ۱۲ سالن است. در واحد دو زندان هشت سالن بزرگ و کوچک وجود دارد که در بسته بوده و بر فرض ايجاد حريق عمدی هم اولين کسانی که آسيب جدی و فوری می‌بينند خود زندانيان هستند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.