ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه شرط برای انتخاب «ايران» به‌عنوان پايان‌نامه

<p>يک عضو کميسيون آموزش مجلس ايران گفته است دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای انتخاب موضوع &laquo;ايران&raquo; به عنوان پايان&zwnj;نامه دانشگاهی بايد سه شرط را رعايت کنند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>عليرضا سليمی در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری مهر از &laquo;هماهنگی موضوع پايان&zwnj;نامه با وزارت علوم، انتخاب استاد راهنما و انتخاب استاد مشاور از ايران در کنار استاد راهنما و استاد مشاور خارج از کشور&raquo; به عنوان این سه شرط نام برده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، اين سه شرط را کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و وزارت علوم به&zwnj;طور مشترک پيشنهاد داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سليمی افزوده پايان&zwnj;نامه&zwnj;هايی که اين سه شرط را رعايت نکنند، از نظر وزارت علوم ايران &laquo;ارزش علمی&raquo; ندارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمدحسين مجلس&zwnj;آرا، مديرکل امور دانش&zwnj;آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری ایران سه&zwnj;شنبه ۱۷ اسفند جاری از ممنوعيت انتخاب موضوع پایان&zwnj;نامه در ارتباط با ايران برای دانشجويان خارج از کشور خبر داده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفته بود:&zwnj; &laquo;ممنوعيت انتخاب موضوع رساله در ارتباط با ايران هم شامل دانشجويانی می&zwnj;شود که با هزينه شخصی برای ادامه تحصيل به خارج از کشور می&zwnj;روند و هم شامل دانشجويان بورسيه دولتی می&zwnj;شود؛ البته ممکن است تنها به برخی دانشجويانی که بورسيه وزارت علوم هستند، طرح&zwnj;های دولتی جهت تعالی کشور برای رساله به آن&zwnj;ها از سوی خود وزارت علوم ارائه شود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر آخرین آمار که از سوی وزارت علوم اعلام شده، در حال حاضر ۷۵ هزار نفر دانشجويان ايرانی در دانشگاه&zwnj;های خارج از کشور تحصیل می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته حسين نادری&zwnj;منش، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری ۸۰ درصد از اين دانشجويان در دوره&zwnj;های کارشناسی به پايين مشغول تحصيل هستند و ۲۰ درصد دیگر دانشجويان در دوره کارشناسی ارشد تحصيل می&zwnj;کنند که سه هزار نفر از آن&zwnj;ها بورسيه و بقيه با هزينه شخصی در حال تحصيل هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال محمود ملاباشی، معاون دانشجويی وزارت علوم نيز درخصوص دليل ممنوعيت انتخاب موضوع رساله در ارتباط با ايران برای دانشجويان ايرانی مشغول به تحصيل در خارج از کشور، گفته است: &laquo;با توجه به اين&zwnj; که ديتا مربوط به داخل است، بنابراين هيچ خروجی برای دو کشور در اين زمينه وجود ندارد، همچنين ممکن است برخی موضوعاتی که از سوی دانشجويان ارائه می&zwnj;شود، تکراری باشد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

يک عضو کميسيون آموزش مجلس ايران گفته است دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای انتخاب موضوع «ايران» به عنوان پايان‌نامه دانشگاهی بايد سه شرط را رعايت کنند.

عليرضا سليمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از «هماهنگی موضوع پايان‌نامه با وزارت علوم، انتخاب استاد راهنما و انتخاب استاد مشاور از ايران در کنار استاد راهنما و استاد مشاور خارج از کشور» به عنوان این سه شرط نام برده است.

به گفته وی، اين سه شرط را کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و وزارت علوم به‌طور مشترک پيشنهاد داده‌اند.

سليمی افزوده پايان‌نامه‌هايی که اين سه شرط را رعايت نکنند، از نظر وزارت علوم ايران «ارزش علمی» ندارند.

محمدحسين مجلس‌آرا، مديرکل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری ایران سه‌شنبه ۱۷ اسفند جاری از ممنوعيت انتخاب موضوع پایان‌نامه در ارتباط با ايران برای دانشجويان خارج از کشور خبر داده بود.

وی گفته بود:‌ «ممنوعيت انتخاب موضوع رساله در ارتباط با ايران هم شامل دانشجويانی می‌شود که با هزينه شخصی برای ادامه تحصيل به خارج از کشور می‌روند و هم شامل دانشجويان بورسيه دولتی می‌شود؛ البته ممکن است تنها به برخی دانشجويانی که بورسيه وزارت علوم هستند، طرح‌های دولتی جهت تعالی کشور برای رساله به آن‌ها از سوی خود وزارت علوم ارائه شود.»

بنا بر آخرین آمار که از سوی وزارت علوم اعلام شده، در حال حاضر ۷۵ هزار نفر دانشجويان ايرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

به گفته حسين نادری‌منش، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری ۸۰ درصد از اين دانشجويان در دوره‌های کارشناسی به پايين مشغول تحصيل هستند و ۲۰ درصد دیگر دانشجويان در دوره کارشناسی ارشد تحصيل می‌کنند که سه هزار نفر از آن‌ها بورسيه و بقيه با هزينه شخصی در حال تحصيل هستند.

در همین حال محمود ملاباشی، معاون دانشجويی وزارت علوم نيز درخصوص دليل ممنوعيت انتخاب موضوع رساله در ارتباط با ايران برای دانشجويان ايرانی مشغول به تحصيل در خارج از کشور، گفته است: «با توجه به اين‌ که ديتا مربوط به داخل است، بنابراين هيچ خروجی برای دو کشور در اين زمينه وجود ندارد، همچنين ممکن است برخی موضوعاتی که از سوی دانشجويان ارائه می‌شود، تکراری باشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • yashar

    الان تکلیف چیه میشه در مورد ایران نوشت؟