ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوروس: ترامپ دوست دارد وانمود کند دیکتاتور است

جرج سوروس، سرمایه‌گذار و میلیاردر آمریکایی، در اجلاس داووس دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داد. او ترامپ را «فریبکار» و «کسی که مدام می‌خواهد دیده شود» نامید.

جرج سوروس، سرمایه‌دار و میلیاردر آمریکایی در کمتر از ۲۴ ساعت مانده به مراسم تحلیف دونالد ترامپ به‌عنوان چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا او را به باد انتقاد گرفت. سوروس گفت ترامپ «فریبکار» است و «کسی است که مدام می‌خواهد دیده شود».

جرج سوروس ۸۶ ساله در ایران به دلیل نقش‌اش در آن‌چه «انقلاب‌های مخملی» عنوان می‌شود، مشهور شده است.

سوروس این سخنان را شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ ژانویه / ۳۰ دی در ضیافت شامی در جنب اجلاس اقتصادی داووس بیان کرد.

سوروس گفت «او (ترامپ) اگر بتواند، دوست دارد دیکتاتور باشد» اما در نهایت قانون اساسی و نهادهای دموکراتیک در ایالات متحده مانع از آن خواهند شد.

سوروس افزود: «من شخصاً معتقدم او شکست خواهد خورد.»

این میلیاردر آمریکایی که با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت‌وگو می‌کرد گفت ترامپ در برابر یک جامعه باز ایستاده است و شکاف در جامعه را بیشتر خواهد کرد.

او در پاسخ به این پرسش که چگونه جامعه جهانی باید با ترامپ رفتار کند، گفت: «من تا آن‌جا که ممکن است از او دوری خواهم کرد.»

مجله «فوربیس» در تازه‌ترین فهرست خود از سرمایه ثروتمندترین افراد جهان، دارایی جرج سوروس را ۲۵ میلیارد دلار (۲۳ میلیارد یورو) تخمین زده است. اقدام سوروس در برابر بانک مرکزی بریتانیا در سال ۱۹۹۲ که برای او یک میلیارد دلار به‌همراه داشت از جمله رویدادهایی است که به معروف شدن او کمک کرد. سوروس در آن زمان اعلام کرد که بانک مرکزی بریتانیا نرخ برابری خود را به‌طور مصنوعی بالا نگه داشته است؛ به‌همین دلیل به آن‌ها هشدار داد که یا نرخ خود را واقعی کنند و یا از سیستم پولی اروپا خارج شوند. او با فروش استقراضی ده‌ها میلیارد دلار لیراسترلینگ سیستم پولی بریتانیا را دچار نوسان کرد و بانک مرکزی بریتانیا را مجبور کرد تاوان اقتصادی سنگینی را بپردازد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش شدید قیمت در بازار سهام برای سوروس نزدیک به یک میلیارد دلار گران تمام شد. هنگامی که خبرنگار شبکه بلومبرگ گفت او سرمایه زیادی از دست داده، سوروس مخالفتی با آن نکرد.

سوروس گفت با روی کار آمدن ترامپ بازارها رؤیای مقررات و مالیات کمتر را می‌دیدند و هنوز برای آن «جشن می‌گیرند»، اما در نهایت واقعیت بر بازار حاکم خواهد شد و نتیجه آن خوب نخواهد بود.

سوروس گفت: «ناامنی تاکنون به این اندازه بالا نبوده است و ناامنی هم دشمن سرمایه‌گذاری درازمدت است.»

جرج سوروس ۸۶ ساله، رئیس هیئت مدیره بنیاد سوروس و مؤسسه جامعه باز است. او همچنین بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه سوروس و از بنیانگذاران مرکز پیشرفت آمریکا و عضو هیئت امنای آن است.

سوروس در ایران به دلیل نقش‌اش در آن‌چه «انقلاب‌های مخملی» عنوان می‌شود، مشهور شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.