ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع در تهران عليه حکومت‌های عربستان و بحرين

<p>گروهی از طلاب دينی و دانشجويان غيرايرانی امروز در برابر سفارت بحرين عليه حکومت&zwnj;های عربستان و بحرين دست به تجمع زدند.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران تجمع&zwnj;کنندگان نسبت به کشتار شيعيان مخالف حکومت بحرين اعتراض داشتند.</p> <p><br /> معترضان شعار &laquo;مرگ بر آل خليفه&raquo; و &laquo;مرگ بر آل سعود&raquo; سر دادند و به سمت سفارت بحرين تخم مرغ پرتاب کردند. آن&zwnj;هاهمچنين پرچم آمريکا را در برابر سفارت بحرين در تهران به آتش کشيدند.</p> <p><br /> تجمع&zwnj;کنندگان در نظر دارند تا در برابر سفارت عربستان نيز حضور يابند.</p> <p><br /> در پی تجمع&zwnj;های مخالفان حکومت بحرين در منامه که بيشتر آنان را شيعيان اين کشور تشکيل می&zwnj;دهند، از سويی نيروهای نظامی عربستان سعودی به درخواست دولت بحرين و کنترل اوضاع به اين کشور وارد شدند و از سوی ديگر عیسی بن حمد آل خلیفه، پادشاه بحرين برای سه ماه اعلام وضعيت فوق&zwnj;العاده کرد.</p> <p><br /> وقايع چند روز اخير در کشور بحرين اعتراضات مقامات ايرانی را برانگيخته است.</p> <p><br /> جمهوری اسلامی ایران به شکل رسمی این اقدام را محکوم نمود و آن را غیرقابل قبول خواند. محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران و علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه اين کشور عليه حضور سربازان عربستان در بحرين موضع&zwnj;گيری کرده و آن را محکوم کردند.</p> <p><br /> اعزام نيروهای نظامی عربستان به بحرین واکنش&zwnj;های جهانی را نيز به همراه داشته است. اتحاديه اروپا و آمريکا خواهان پايان دادن به خشونت&zwnj;ها، گفت&zwnj;وگوی دولت با مخالفان و انجام اصلاحات سياسی در بحرين شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> با وجود اين، روز گذشته درگيری&zwnj;های گسترده&zwnj;ای در ميدان مرواريد منامه گزارش شد که گفته می&zwnj;شود طی آن دو نفر از مخالفان و سه نفر از نيروهای پليس کشته شدند.</p> <p><br /> نيروهای پليس در اين ميدان به چادرهايی که مخالفان برپا کرده بودند يورش بردند و درگيری&zwnj;ها آغاز شد.<br /> &nbsp;</p> <p>بر اساس گزارش&zwnj; خبرگزاری فارس امروز پليس بحرین دست&zwnj;کم پنج تن از رهبران شیعه مخالف حکومت، از جمله حسن مشیمع، از روحانیون شیعه و دبیرکل جنبش حق بحرین را در ارتباط با تجمع&zwnj;های اعتراضی یک ماه اخیر بازداشت کردند.</p> <p><br /> اعتراضات يک ماه اخير در بحرين با هدف پيشبرد اصلاحات سياسی آغاز گرديد اما در ادامه، از آن&zwnj;جا که بيشتر مخالفان را شيعيان تشکيل می&zwnj;دادند به مخالفت با حکومت اقليت سنی مسلمان در اين کشور تبديل شد.</p> <p><br /> شیعیان بحرین ۷۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می&zwnj;دهند، اما حاکمان اين کشور اهل تسنن و نزديک به عربستان سعودی هستند.</p> <p><br /> به گفته برخی از ناظران سياسی، شرکت چشمگير شيعيان در اعتراضات اخير در بحرين يکی از عوامل اعتراضات صريح و حساسيت&zwnj;های جمهوری اسلامی ايران نسبت به رخدادهای اين کشور است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

گروهی از طلاب دينی و دانشجويان غيرايرانی امروز در برابر سفارت بحرين عليه حکومت‌های عربستان و بحرين دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران تجمع‌کنندگان نسبت به کشتار شيعيان مخالف حکومت بحرين اعتراض داشتند.

معترضان شعار «مرگ بر آل خليفه» و «مرگ بر آل سعود» سر دادند و به سمت سفارت بحرين تخم مرغ پرتاب کردند. آن‌هاهمچنين پرچم آمريکا را در برابر سفارت بحرين در تهران به آتش کشيدند.

تجمع‌کنندگان در نظر دارند تا در برابر سفارت عربستان نيز حضور يابند.

در پی تجمع‌های مخالفان حکومت بحرين در منامه که بيشتر آنان را شيعيان اين کشور تشکيل می‌دهند، از سويی نيروهای نظامی عربستان سعودی به درخواست دولت بحرين و کنترل اوضاع به اين کشور وارد شدند و از سوی ديگر عیسی بن حمد آل خلیفه، پادشاه بحرين برای سه ماه اعلام وضعيت فوق‌العاده کرد.

وقايع چند روز اخير در کشور بحرين اعتراضات مقامات ايرانی را برانگيخته است.

جمهوری اسلامی ایران به شکل رسمی این اقدام را محکوم نمود و آن را غیرقابل قبول خواند. محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران و علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه اين کشور عليه حضور سربازان عربستان در بحرين موضع‌گيری کرده و آن را محکوم کردند.

اعزام نيروهای نظامی عربستان به بحرین واکنش‌های جهانی را نيز به همراه داشته است. اتحاديه اروپا و آمريکا خواهان پايان دادن به خشونت‌ها، گفت‌وگوی دولت با مخالفان و انجام اصلاحات سياسی در بحرين شده‌اند.

با وجود اين، روز گذشته درگيری‌های گسترده‌ای در ميدان مرواريد منامه گزارش شد که گفته می‌شود طی آن دو نفر از مخالفان و سه نفر از نيروهای پليس کشته شدند.

نيروهای پليس در اين ميدان به چادرهايی که مخالفان برپا کرده بودند يورش بردند و درگيری‌ها آغاز شد.
 

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری فارس امروز پليس بحرین دست‌کم پنج تن از رهبران شیعه مخالف حکومت، از جمله حسن مشیمع، از روحانیون شیعه و دبیرکل جنبش حق بحرین را در ارتباط با تجمع‌های اعتراضی یک ماه اخیر بازداشت کردند.

اعتراضات يک ماه اخير در بحرين با هدف پيشبرد اصلاحات سياسی آغاز گرديد اما در ادامه، از آن‌جا که بيشتر مخالفان را شيعيان تشکيل می‌دادند به مخالفت با حکومت اقليت سنی مسلمان در اين کشور تبديل شد.

شیعیان بحرین ۷۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، اما حاکمان اين کشور اهل تسنن و نزديک به عربستان سعودی هستند.

به گفته برخی از ناظران سياسی، شرکت چشمگير شيعيان در اعتراضات اخير در بحرين يکی از عوامل اعتراضات صريح و حساسيت‌های جمهوری اسلامی ايران نسبت به رخدادهای اين کشور است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>واقعا که این جمهوری اسلامی و اعوان و انصارش از ریز و درشت تا چه اندازه وقیح و بیشرم هستند. مردم درون ایران برای برگزار کردن یک اعتراض ساده درباره حقوق حقه خودشون مورد تهاجم، ضرب و شتم، دستگیری بدون مدرک و غیر قانونی، شکنجه و اعدام واقع میشن ، اونوقت این جوجه آخوندهای پررو با نهایت ریا و تزویر برای بحرین سنگ دروغ بسینه میزنن.</p>