ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلفات سنگین طالبان در جنوب و شرق افغانستان

<p>نظاميان بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان يا آيساف اعلام کرد دست&zwnj;کم ۵۰ تن از شبه&zwnj;نظاميان طالبان را در ولايت هلمند در جنوب و کنر در شرق افغانستان کشته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در خبری که روز پنج&zwnj;شنبه ۲۶ اسفند، از سوی اين نيروها در کابل منتشر شد آمده است که نخستين عمليات روز چهارشنبه در شهرک خان&zwnj;نشين هلمند و در راستای از بين بردن مراکز ساخت بمب&zwnj;های دست&zwnj;ساز، جلوگيری قاچاق اسلحه و مواد مخدر صورت گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيساف گفته است که در اين عمليات ۳۰ تن از شورشيان کشته شده&zwnj;اند اما به غيرنظاميان آسيبی نرسيده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزون بر آن، نظاميان کمک به تأمين امنيت افغانستان گفته&zwnj;اند که ۲۰ تن از ديگر شورشيان در عملياتی که در شهرک شيگل کنر صورت گرفت، کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اطلاعات آيساف، اين گروه هنگامی هدف قرار گرفتند که قصد حمله به نيروهای اين سازمان را داشتند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در يک رويداد جداگانه در ولايت شهر ترينکوت، مرکز ولايت ارزگان در جنوب افغانستان، ۱۲ تانکر حامل بنزين برای نظاميان خارجی به آتش کشيده شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته ميلاد مدثر، سخنگوی والی ارزگان، اين رويداد شامگاه چهارشنبه ۲۵ اسفند، براثر انفجار يک بمب در يکی از تانکرها رخ داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مقام محلی ارزگان گفت که در اين آتش&zwnj;سوزی دو تن از رانندگان تانکرهای سوخت&zwnj;رسان، کشته و شش نفر نيز زخمی شدند.</p> <p>يوسف احمدی، از سخنگويان طالبان، گفته است که اين گروه حمله به کاروان سوخت&zwnj;رسان ناتو را سازمان&zwnj;دهی کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خشونت&zwnj;های مرگبار در افغانستان در حالی رخ می&zwnj;دهد که قرار است در نوروز ۱۳۹۰ خورشيدی، دولت افغانستان فهرست مناطقی را اعلام کند که قرار است تأمين امنيت اين مناطق از سوی نظاميان خارجی به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار شود. <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

نظاميان بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان يا آيساف اعلام کرد دست‌کم ۵۰ تن از شبه‌نظاميان طالبان را در ولايت هلمند در جنوب و کنر در شرق افغانستان کشته است.

در خبری که روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفند، از سوی اين نيروها در کابل منتشر شد آمده است که نخستين عمليات روز چهارشنبه در شهرک خان‌نشين هلمند و در راستای از بين بردن مراکز ساخت بمب‌های دست‌ساز، جلوگيری قاچاق اسلحه و مواد مخدر صورت گرفته است.

آيساف گفته است که در اين عمليات ۳۰ تن از شورشيان کشته شده‌اند اما به غيرنظاميان آسيبی نرسيده است.

افزون بر آن، نظاميان کمک به تأمين امنيت افغانستان گفته‌اند که ۲۰ تن از ديگر شورشيان در عملياتی که در شهرک شيگل کنر صورت گرفت، کشته شدند.

بر اساس اطلاعات آيساف، اين گروه هنگامی هدف قرار گرفتند که قصد حمله به نيروهای اين سازمان را داشتند.

در يک رويداد جداگانه در ولايت شهر ترينکوت، مرکز ولايت ارزگان در جنوب افغانستان، ۱۲ تانکر حامل بنزين برای نظاميان خارجی به آتش کشيده شد.

به گفته ميلاد مدثر، سخنگوی والی ارزگان، اين رويداد شامگاه چهارشنبه ۲۵ اسفند، براثر انفجار يک بمب در يکی از تانکرها رخ داده است.

اين مقام محلی ارزگان گفت که در اين آتش‌سوزی دو تن از رانندگان تانکرهای سوخت‌رسان، کشته و شش نفر نيز زخمی شدند.

يوسف احمدی، از سخنگويان طالبان، گفته است که اين گروه حمله به کاروان سوخت‌رسان ناتو را سازمان‌دهی کرده بود.

خشونت‌های مرگبار در افغانستان در حالی رخ می‌دهد که قرار است در نوروز ۱۳۹۰ خورشيدی، دولت افغانستان فهرست مناطقی را اعلام کند که قرار است تأمين امنيت اين مناطق از سوی نظاميان خارجی به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار شود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.