ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عذرخواهی بان کی مون در پی درخواست آمریکا برای دستگیری برادرش

برادر بان کی مون به پرداخت رشوه برای فروش یک مجتمع مسکونی ویتنامی متهم شد. نام یک خانواده سلطنتی از خاورمیانه نیز در این پرونده آمده است. بان عذرخواهی کرد و گفت هیچ اطلاعی نداشته.

واشنگتن از دولت کره جنوبی خواست تا برادر بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل را دستگیر کند. بان کی مون نیز در پی این اتفاق از مردم کره جنوبی عذرخواهی کرد.

بان کی مون از مردم کره جنوبی عذرخواهی کرد - عکس آرشیوی

به گزارش «رویترز»، یک دادستان آمریکایی جمعه ۲۰ ژانویه خبر داد که دولت این کشور به دلیل مشارکت بان کی‌ سانگ، برادر بان کی مون در یک پرونده رشوه در نیویورک خواستار دستگیری و استرداد او شده‌است.

بان کی سانگ متهم شده که برای فروش یک مجتمع ساختمانی ویتنامی به همراه عده‌ای دیگر پیشنهاد رشوه داده‌است. بنابر گزارش‌ها، یک خانواده سلطنتی خاورمیانه‌ای نیز در این ماجرا نقش داشته‌است.

پیش از این جو هیون دنیس بان، برادرزاده بان کی مون و پسر بان کی سانگ نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌است. او یک دلال املاک ساکن نیوجرسی است.

عذرخواهی بان کی مون

این خبر برای بان کی مون که به دنبال نامزدی ریاست‌جمهوری کره جنوبی است، پیامدهای ناخوشایندی داشته‌است.

رئیس‌جمهوری فعلی کره جنوبی نیز به فساد و سوء استفاده از قدرت دولتی متهم است.

بان کی مون شنبه ۲۱ ژانویه در بیانیه‌ای از مردم کره جنوبی به خاطر مطرح‌شدن نام اعضای خانواده‌اش در یک پرونده رشوه در آمریکا عذرخواهی کرد. او گفت که او «مطلقاً هیچ اطلاعی» از این ماجرا نداشته‌است.

بان کی مون در این بیانیه اظهار امیدواری کرد که هر گفت‌وگویی بین نیروهای قضائی آمریکا و کره جنوبی در شفافیت مطلق صورت پذیرد تا مردم کره جنوبی از تمام ماجرا مطلع شوند.

برادر بان کی مون هنوز دستگیر نشده‌است. خود او نیز هنوز نامزدی‌اش در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کره را تأیید نکرده است، اگرچه در نظرسنجی‌ها در رتبه دوم قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.