ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات زیست‌محیطی در برلین و اعلام همبستگی با سوریه

تعدادی از کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی در برلین پیشاپیش کاروانی از تراکتورها تظاهرات کردند. آنها خواهان فاصله‌گرفتن از کشاورزی صنعتی بودند.

کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی آلمانی در حاشیه «هفته سبز» برلین، پایتخت این کشور به تظاهرات پرداختند.

اعلام همبستگی با سوریه در تظاهرات سبز برلین

این تظاهرات که از ظهر شنبه، ۲۱ ژانویه از میدان معروف «پست‌دامر» در برلین آغاز شد، در ادامه سنت سالیانه تظاهرات کشاورزان در برلین بود. امسال نیز چندهزار تن از کشاورزان که پشت سر کاروانی از تراکتورها حرکت می‌کردند، برای پیش رفتن به سوی کشاورزی بدیل و سبز به جای کشاورزی صنعتی راهپیمایی کردند. آنها خواستار فاصله‌گرفتن از تکنیک‌های صنعتی کشاورزی شدند.

بخش دیگری از شعارهای آنها علیه استفاده از محصولاتی بود که به لحاظ ژنتیکی دست‌کاری می‌شوند. نام این تظاهرات در اشاره به اعتراض کشاورزان به استفاده از محصولات دست‌کاری‌شده ژنتیکی «ما خسته شدیم» بود.

این تظاهرات امسال با «هفته سبز» برلین مقارن شد. برلین در «هفته سبز» میزبان بزرگترین نمایشگاه کشاورزی است که از ۲۰ ژانویه آغاز و تا ۲۹ ژانویه ادامه خواهد داشت.

همبستگی با سوریه

در بخش دیگری از این تظاهرات بلوکی از فعالان سوری و آلمانی حضور داشتند تا همبستگی تظاهرات کشاورزان آلمانی با مردم سوریه را نشان دهند. این فعالان با شعارهایی که بر حق دسترسی به غذا برای مردم سوریه  تأکید می‌کردند، به انتقاد از سیاست‌های جنگی دولت بشار اسد و مخالفان اسلام‌گرای تندرو پرداختند که با محاصره و گرسنگی‌دادن به جمعیت‌های محصور، غذا را به سلاح بدل کرده‌اند.

در بخشی از این اعتراض نیز یک نمایش کوتاه (فلاش‌موب) با همین مضمون برگزار شد. همچنین در ضمن این تظاهرات تماس اسکایپی مستقیمی با لیلا الشامی، فعال زن انگلیسی‌ـ‌سوری و مولف کتاب «کشور سوزان: سوریان در انقلاب و جنگ» برقرار شد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.