ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيش از ۳۰ کشته در اعتراضات امروز يمن

<p>نيروهای امنيتی حکومت يمن با آتش گشودن به روی تظاهرکنندگان معترض در صنعا، دست&zwnj;کم ۳۱ نفر را کشتند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری آلمان، امروز در صنعا ده&zwnj;ها هزار نفر از مخالفان حکومت يمن در ميدانی در نزديکی دانشگاه اين شهر گرد&zwnj;آمده و خواهان برکناری علی عبدالله رئيس جمهور اين کشور شدند.</p> <p><br /> تيراندازی به سوی مردم معترض از پشت&zwnj; بام&zwnj;ها و خانه&zwnj;های اطراف اين ميدان صورت گرفت. اين حملات افزون بر کشته&zwnj;هايی که بر جای گذاشت بيش از ۱۰۰ نفر را زخمی کرد.</p> <p><br /> مخالفان می&zwnj;گويند حکومت علی عبدالله دست به &laquo;قتل عام&raquo; زده است. محمد الصبری، سخنگوی مخالفان در پارلمان اين کشور به شبکه العربيه گفت: &laquo;اين کشتار کمکی به علی عبدالله برای حفظ قدرت نمی&zwnj;کند.&raquo;</p> <p><br /> يکی از پزشکان گفته است که اغلب زخمی شدگان از ناحيه سر، گردن و سينه مورد هدف قرار گرفته&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>تيراندازی به سوی مخالفان زمانی آغاز شد که تظاهرکنندگان قصد داشتند موانعی را که&nbsp;نيروهای حکومتی برای بستن خيابان منتهی به ميدان دانشگاه ايجاد کرده بودند، از ميان بردارند.</p> <p><br /> تظاهرکنندگان شعار می&zwnj;دادند &laquo;مردم خواهان سرنگونی رژيم هستند&raquo;. آن&zwnj;ها مقواهای زرد رنگی در دست داشتند که معرف گروهی از جوانانی است که برای گردهمايی روز جمعه فراخوان داده بودند.</p> <p><br /> اين گروه از جوانان، امروز را &laquo;جمعه هشدار&raquo; به حکومت علی عبدالله ناميده بودند.</p> <p><br /> اعتراضات در يمن در پی حرکت&zwnj;های مشابه در کشورهای عربی، از جمله تونس و مصر آغاز شد.<br /> &nbsp;</p> <p>علی عبدالله ۳۲ است که در يمن حکومت می&zwnj;کند و تا کنون به خواسته&zwnj;های معترضان مبنی بر کنار کشيدن از قدرت تن نداده و تنها اعلام کرده است که تا پايان دوره رياست جمهوريش در سال ۲۰۱۳ در قدرت باقی خواهد ماند.</p> <p><br /> روز گذشته نيز در درگيری&zwnj;های شهر الهدايه بيش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند.<br /> &nbsp;<br /> &nbsp;</p>

نيروهای امنيتی حکومت يمن با آتش گشودن به روی تظاهرکنندگان معترض در صنعا، دست‌کم ۳۱ نفر را کشتند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، امروز در صنعا ده‌ها هزار نفر از مخالفان حکومت يمن در ميدانی در نزديکی دانشگاه اين شهر گرد‌آمده و خواهان برکناری علی عبدالله رئيس جمهور اين کشور شدند.

تيراندازی به سوی مردم معترض از پشت‌ بام‌ها و خانه‌های اطراف اين ميدان صورت گرفت. اين حملات افزون بر کشته‌هايی که بر جای گذاشت بيش از ۱۰۰ نفر را زخمی کرد.

مخالفان می‌گويند حکومت علی عبدالله دست به «قتل عام» زده است. محمد الصبری، سخنگوی مخالفان در پارلمان اين کشور به شبکه العربيه گفت: «اين کشتار کمکی به علی عبدالله برای حفظ قدرت نمی‌کند.»

يکی از پزشکان گفته است که اغلب زخمی شدگان از ناحيه سر، گردن و سينه مورد هدف قرار گرفته‌اند.
 

تيراندازی به سوی مخالفان زمانی آغاز شد که تظاهرکنندگان قصد داشتند موانعی را که نيروهای حکومتی برای بستن خيابان منتهی به ميدان دانشگاه ايجاد کرده بودند، از ميان بردارند.

تظاهرکنندگان شعار می‌دادند «مردم خواهان سرنگونی رژيم هستند». آن‌ها مقواهای زرد رنگی در دست داشتند که معرف گروهی از جوانانی است که برای گردهمايی روز جمعه فراخوان داده بودند.

اين گروه از جوانان، امروز را «جمعه هشدار» به حکومت علی عبدالله ناميده بودند.

اعتراضات در يمن در پی حرکت‌های مشابه در کشورهای عربی، از جمله تونس و مصر آغاز شد.
 

علی عبدالله ۳۲ است که در يمن حکومت می‌کند و تا کنون به خواسته‌های معترضان مبنی بر کنار کشيدن از قدرت تن نداده و تنها اعلام کرده است که تا پايان دوره رياست جمهوريش در سال ۲۰۱۳ در قدرت باقی خواهد ماند.

روز گذشته نيز در درگيری‌های شهر الهدايه بيش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند.
 
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.