ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش محافظه‌کاران روسیه برای جرم‌زدایی از خشونت خانگی بدون جرح

سال پیش دادگاه عالی روسیه ضرب‌ بدون جرح را جرم ندانست، جز در خشونت خانگی. ۴۰ درصد تمام جرایم خشونت‌بار روسیه در محیط‌های خانوادگی رخ می‌دهند. تنها در ۲۰۱۳، ۹ هزار زن روس به دلیل خشونت خانگی کشته شدند.

پارلمان روسیه به زودی برای جرم‌زدایی از خشونت خانگی که منجر به جرح نشود، تصمیم‌گیری می‌کند.

ساختمان دوما در مسکو

به گزارش «آسوشیتدپرس»، مجلس دومای دولتی روسیه چهارشنبه ۲۵ ژانویه پیش‌نویس طرحی را بررسی خواهد کرد که بر اساس آن از خشونت خانگی که منجر به جراحت بدنی جدی یا تجاوز نشود (ضرب بدون جرح)، جرم‌زدایی خواهد شد.

ضرب‌و‌جرح در روسیه جرم است و پیگرد قضائی دارد، اما به گزارش آسوشیتدپرس، به باور ۲۰ درصد از مردم روسیه کتک‌زدن کودک یا همسر ایرادی ندارد. محافظه‌کاران در مجلس سفلی دومای روسیه با ارائه طرح جرم‌زدایی از خشونت خانگی که منجر به جراحت نشود، قصد راضی‌کردن این بخش از رأی‌دهندگان خود را دارند.

با این طرح در نخستین دور بررسی در مجلس سفلی دوما موافقت شد. چهارشنبه دومین دور بررسی این طرح در دومای دولتی و طبق قوانین روسیه، آخرین فرصت برای تغییر محتوا در آن است و اگر آن را تصویب کند، دیگر فرصتی برای تغییر یا پس‌گرفتن آن پیش نخواهد آمد. پس از آن قانون به مجلس اعلی دوما که عمدتاً تشریفاتی است، و نهایتاً میز ولادیمیر پوتین خواهد رسید.

این طرح پس از آن ارائه شد که دادگاه عالی روسیه ضرب‌ بدون جرح را جرم ندانست، مگر در موارد خشونت خانگی. محافظه‌کاران اعتراض کردند که این قانون به معنای آن است که سیلی پدر به صورت فرزند جرم است، اما سیلی غریبه به صورت فرزند جرم نیست.

یلنا میزولینا، نماینده محافظه‌کار افراطی روسیه که قانون «منع پروپاگاندای گی» هم به پیشنهاد او تصویب شد، طرح جرم‌زدایی از ضرب بدون جرح در خشونت خانگی را ارائه داد.

آمار درباره خشونت خانگی در روسیه دقیق نیست، اما به روایت وزارت امور داخله این کشور، ۴۰ درصد تمام جرایم خشونت‌بار در روسیه در محیط‌های خانوادگی رخ می‌دهند. تنها در سال ۲۰۱۳ در این کشور ۹ هزار زن به دلیل خشونت خانگی کشته شدند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.