ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش بودجه ويژه آمریکا برای افغانستان

<p>اداره انکشاف بين&zwnj;المللی آمريکا (USAID)، اعلام کرد بودجه اختصاصی اين نهاد برای افغانستان در سال جاری ميلادی، يک ميليارد و چهارصد ميليون دلار کاهش خواهد يافت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس اطلاعاتی که روز پنج&zwnj;شنبه ۲۶ اسفند، از سوی اداره انکشاف بين&zwnj;المللی آمريکا منتشر شد، آمده است که اين اداره، بودجه تازه پيشنهادی&zwnj;اش در امور افغانستان را به کنگره امريکا تقديم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بودجه آمريکا برای امورغيرنظامی در افغانستان در سال ۲۰۱۰، نزديک به چهار ميليارد دلار بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين اداره دو ميليارد و شش صد ميليون دلار را برای پيشبرد فعاليت&zwnj;های غيرنظامی طی سال ۲۰۱۱ در افغانستان، به کنگره پيشنهاد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هم&zwnj;زمان با اين، ژنرال ديويد پتريوس فرمانده آمريکايی نظاميان بين&zwnj;المللی در افغانستان گفته است که کاهش بودجه غيرنظامی درافغانستان، دستاورد ای نظاميان را آسيب&zwnj;پذير خواهد ساخت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پتريوس به کنگره آمريکا گفته است که با کاهش بودجه غيرنظامی، خواسته&zwnj;هايی که رئيس جمهور اوباما از نظاميان دارد برآورده نخواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فرمانده ارشد نظاميان خارجی در افغانستان می&zwnj;گويد که اکنون دستاوردها و پيشرفت&zwnj;هايی که طالبان طی پنج سال گذشته داشته&zwnj;اند، متوقف شده است و طالبان از برخی مناطق مهم عقب&zwnj;نشينی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين ژنرال پتريوس، کاهش ۲۴ درصدی در بودجه آموزش نيروهای امنيتی افغانستان را سبب آسيب&zwnj;پذير شدن روند آموزش اين نيروها خواند و تأکيد نمود اين اقدام برنامه انتقال امنيت از نظاميان خارجی به نيروهای امنيتی افغانستان را دشوار خواهد ساخت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نگرانی&zwnj;ها در باره اثرات &laquo;منفی&raquo; کاهش بودجه در افغانستان، در حالی مطرح می&zwnj;شود که دبيرکل سازمان ملل نيز روند واگذاری امنيت از نظاميان خارجی به نيروهای امنيتی افغانستان را توام با چالش&zwnj;های زياد خوانده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد که درارائه گزارش سه ماهه از اوضاع افغانستان به شورای امنيت گفته است تنش&zwnj;های انتخابات پارلمانی و معضل مالی در کابل بانک، از جمله چالش&zwnj;هايی است که می&zwnj;بايست دولت افغانستان بر آن چيره گردد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دبيرکل سازمان ملل متحد، در مورد اثرات منفی اين چالش&zwnj;ها بر روند انتقال امنيت به نيروهای امنيتی افغانستان هشدار داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قرار است حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان در نوروز سال آينده، فهرست مناطقی را که برنامه انتقال امنيت در آن جا عملی می&zwnj;شود، اعلام کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طبق توافق دولت افغانستان با سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو، نظاميان خارجی تا چهار سال آينده به شکل تدريجی افغانستان را ترک خواهند کرد.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

اداره انکشاف بين‌المللی آمريکا (USAID)، اعلام کرد بودجه اختصاصی اين نهاد برای افغانستان در سال جاری ميلادی، يک ميليارد و چهارصد ميليون دلار کاهش خواهد يافت.

بر اساس اطلاعاتی که روز پنج‌شنبه ۲۶ اسفند، از سوی اداره انکشاف بين‌المللی آمريکا منتشر شد، آمده است که اين اداره، بودجه تازه پيشنهادی‌اش در امور افغانستان را به کنگره امريکا تقديم کرده است.

بودجه آمريکا برای امورغيرنظامی در افغانستان در سال ۲۰۱۰، نزديک به چهار ميليارد دلار بود.

اين اداره دو ميليارد و شش صد ميليون دلار را برای پيشبرد فعاليت‌های غيرنظامی طی سال ۲۰۱۱ در افغانستان، به کنگره پيشنهاد کرده است.

هم‌زمان با اين، ژنرال ديويد پتريوس فرمانده آمريکايی نظاميان بين‌المللی در افغانستان گفته است که کاهش بودجه غيرنظامی درافغانستان، دستاورد ای نظاميان را آسيب‌پذير خواهد ساخت.

پتريوس به کنگره آمريکا گفته است که با کاهش بودجه غيرنظامی، خواسته‌هايی که رئيس جمهور اوباما از نظاميان دارد برآورده نخواهد شد.

فرمانده ارشد نظاميان خارجی در افغانستان می‌گويد که اکنون دستاوردها و پيشرفت‌هايی که طالبان طی پنج سال گذشته داشته‌اند، متوقف شده است و طالبان از برخی مناطق مهم عقب‌نشينی کرده‌اند.

همچنين ژنرال پتريوس، کاهش ۲۴ درصدی در بودجه آموزش نيروهای امنيتی افغانستان را سبب آسيب‌پذير شدن روند آموزش اين نيروها خواند و تأکيد نمود اين اقدام برنامه انتقال امنيت از نظاميان خارجی به نيروهای امنيتی افغانستان را دشوار خواهد ساخت.

نگرانی‌ها در باره اثرات «منفی» کاهش بودجه در افغانستان، در حالی مطرح می‌شود که دبيرکل سازمان ملل نيز روند واگذاری امنيت از نظاميان خارجی به نيروهای امنيتی افغانستان را توام با چالش‌های زياد خوانده است.

بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد که درارائه گزارش سه ماهه از اوضاع افغانستان به شورای امنيت گفته است تنش‌های انتخابات پارلمانی و معضل مالی در کابل بانک، از جمله چالش‌هايی است که می‌بايست دولت افغانستان بر آن چيره گردد.

دبيرکل سازمان ملل متحد، در مورد اثرات منفی اين چالش‌ها بر روند انتقال امنيت به نيروهای امنيتی افغانستان هشدار داده است.

قرار است حامد کرزی، رئيس جمهوری افغانستان در نوروز سال آينده، فهرست مناطقی را که برنامه انتقال امنيت در آن جا عملی می‌شود، اعلام کند.

طبق توافق دولت افغانستان با سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو، نظاميان خارجی تا چهار سال آينده به شکل تدريجی افغانستان را ترک خواهند کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.