ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶۰ کارگر فولاد زرفام در آستانه اخراج قرار دارند

۱۶۰ کارگر کارخانه فولاد زرفام یزد می‌گویند که یک ماه و نیم است حقوق نگرفته‌اند و مدیران کارخانه طی دوماهه گذشته مانع از ورود آنها به محل کار شده‌اند.

گروهی از کارگران کارخانه فولاد زرفام در مقابل ساختمان استانداری یزد تجمع کردند. مدیران شرکت اخراج کارگران را تکذیب نکردند.

تجمع کارگران کارخانه فولاد زرفام یزد در مقابل استانداری- شنبه دوم بهمن

به گزارش رسانه‌های محلی یزد مدیران کارخانه طی ۲ ماه گذشته از ورود این کارگران به محل کار جلوگیری کرده‌اند.

۱۶۰ کارگر این کارخانه که صبح شنبه دوم بهمن در اعتراض به وضعیت خود تجمع کردند، گفته‌اند که مالکان جدید کارخانه می‌خواهند که آن‌ها را اخراج کنند.

به گفته یکی از کارگران، کارخانه ذوب نورد زرفام دو ماه قبل به یک هلدینگ ایرانی، هندی، آفریقایی واگذار شده است.

کارگران مدعی شده‌اند که مدیران جدید کارخانه قصد دارند کارگران هندی را جایگزین آنها کنند.

این کارگران گفته‌اند که مدیران کارخانه دو ماه است که اجازه ورود به محل کار را به آن‌ها نمی‌دهند و به آنها اعلام شده که برای تسویه اقدام کنند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، یکشنبه سوم بهمن به نقل از منابع آگاه کارگری گزارش کرد که ۱۶۰ کارگر فولاد زرفام یزد یک ماه و نیم است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

براساس این گزارش مالکان شرکت از دو هفته قبل کارخانه را تعطیل و به کارگران اعلام کرده‌اند که برای تسویه حساب اقدام کنند.

مدیرعامل کارخانه فولاد زرفام یزد عصر یکشنبه سوم بهمن اظهارات کارگران معترض را «کذب» دانست اما به صورت تلویحی اخراج کارگران را تائید کرد.

این اطلاعیه که با امضاء محمد زرکش مدیرعامل این کارخانه منتشر شد، تجمع کارگران «چند نفرعوامل معلوم‌الحال» را عامل «تحریک کارگران» خواند و معترضان را به شکایت و پیگیری قضائی تهدید کرد.

در این اطلاعیه با بیان اینکه «هیچ کارگری بدون رعایت مفاد قانون کار و قرارداد فی مابین تسویه حساب نمی گردد»، اعلام شده است که «استفاده از نیروهای موجود پس از انجام مصاحبه امکان‌پذیر است».

کارخانه فولاد زرفام یزد حدود پنج سال قبل به بهره‌برداری رسید اما به دلیل آنچه که ناتوانی مالک و سهامداران اعلام شد، چندی قبل واگذار شد. تا به حال اطلاعاتی در باره مالکان جدید این شرکت منتشر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.