ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلفن پیام‌گیر؛ شیوه جدید مبارزه با فساد در افغانستان

<p>وزير دادگستری افغانستان می&zwnj;گويد در همکاری با يک شرکت خصوصی تلفن&zwnj;های همراه، يک سيستم پيام&zwnj;گير سراسری را برای کسب اطلاعات در مورد فساد اداری در اين کشور ايجاد کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>حبيب&zwnj;الله غالب، که در يک نشست خبری در کابل سخن می&zwnj;گفت، تأکيد کرد که پس از اين کسانی که از فساد اداری آسيب می&zwnj;بينند می&zwnj;توانند با استفاده از اين سيستم از هر گوشه و کنار اين کشور به&zwnj;طور مستقيم برای وی پيام بگذارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آقای غالب، فساد را موضوعی &laquo;مهم و گسترده&raquo; در افغانستان خواند که به گفته وی بايد برای مبارزه با آن گام&zwnj;های درست و استوار برداشته شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دولت افغانستان به دليل وجود &laquo;فساد گسترده&raquo; در اين کشور همواره با انتقادهای شديد داخلی و خارجی روبه&zwnj;رو بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش ازاين، سازمان شفافيت بين&zwnj;الملل، افغانستان را سومين کشور از لحاظ فساد اداری در سطح جهان معرفی کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اداره عالی نظارت بر تطبيق راهبرد مبارزه با فساد افغانستان، نيز فساد اداری را سومين چالش بزرگ بعد از امنيت و فقر در اين کشور عنوان کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بيشتر بودجه توسعه&zwnj;ای افغانستان از طريق کمک&zwnj;های جامعه جهانی تأمين می&zwnj;شود و افزون بر آن، بخش عمده کمک&zwnj;های بين&zwnj;المللی نيز از طريق سازمان&zwnj;ها و مؤسسات غيردولتی افغانستان به مصرف می&zwnj;رسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما حامد کرزی رئيس جمهور افغانستان، ماه گذشته در مراسمی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد اداری در کابل برگزار شده بود، خارجی&zwnj;ها را متهم ساخت که در فساد گسترده در اين کشور دخيل هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته آقای کرزی؛ &laquo;فساد در قراردادهای خارجی است و حکومت افغانستان در آن هيچ صلاحيتی ندارد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تا کنون چندين نهاد از سوی دولت افغانستان برای مبارزه با فساد در اين کشور ايجاد شده است اما به نظر می&zwnj;رسد اين نهاد کارآيی مؤثری در راستای مبارزه با فساد نداشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس جمهور افغانستان نيز با اذعان به کافی نبودن برنامه مبارزه با فساد از سوی دولت افغانستان، خواستار حمايت &laquo;صادقانه&raquo; جامعه بين&zwnj;المللی برای مبارزه با فساد شده است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

وزير دادگستری افغانستان می‌گويد در همکاری با يک شرکت خصوصی تلفن‌های همراه، يک سيستم پيام‌گير سراسری را برای کسب اطلاعات در مورد فساد اداری در اين کشور ايجاد کرده است.

حبيب‌الله غالب، که در يک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، تأکيد کرد که پس از اين کسانی که از فساد اداری آسيب می‌بينند می‌توانند با استفاده از اين سيستم از هر گوشه و کنار اين کشور به‌طور مستقيم برای وی پيام بگذارند.

آقای غالب، فساد را موضوعی «مهم و گسترده» در افغانستان خواند که به گفته وی بايد برای مبارزه با آن گام‌های درست و استوار برداشته شود.

دولت افغانستان به دليل وجود «فساد گسترده» در اين کشور همواره با انتقادهای شديد داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است.

پيش ازاين، سازمان شفافيت بين‌الملل، افغانستان را سومين کشور از لحاظ فساد اداری در سطح جهان معرفی کرده بود.

اداره عالی نظارت بر تطبيق راهبرد مبارزه با فساد افغانستان، نيز فساد اداری را سومين چالش بزرگ بعد از امنيت و فقر در اين کشور عنوان کرده است.

بيشتر بودجه توسعه‌ای افغانستان از طريق کمک‌های جامعه جهانی تأمين می‌شود و افزون بر آن، بخش عمده کمک‌های بين‌المللی نيز از طريق سازمان‌ها و مؤسسات غيردولتی افغانستان به مصرف می‌رسد.

اما حامد کرزی رئيس جمهور افغانستان، ماه گذشته در مراسمی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد اداری در کابل برگزار شده بود، خارجی‌ها را متهم ساخت که در فساد گسترده در اين کشور دخيل هستند.

به گفته آقای کرزی؛ «فساد در قراردادهای خارجی است و حکومت افغانستان در آن هيچ صلاحيتی ندارد.»

تا کنون چندين نهاد از سوی دولت افغانستان برای مبارزه با فساد در اين کشور ايجاد شده است اما به نظر می‌رسد اين نهاد کارآيی مؤثری در راستای مبارزه با فساد نداشته است.

رئيس جمهور افغانستان نيز با اذعان به کافی نبودن برنامه مبارزه با فساد از سوی دولت افغانستان، خواستار حمايت «صادقانه» جامعه بين‌المللی برای مبارزه با فساد شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.