ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نوع افزایش مبادلات ایران و آمریکا پس از برجام بی‌سابقه است»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گزارش چهارم وزارت خارجه به این کمیسیون گفته که سطح مبادلات بین ایران و آمریکا به حدود ۶۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گزارش چهارم وزارت خارجه به این کمیسیون گفته که سطح مبادلات بین ایران و آمریکا به حدود ۶۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه سه‌شنبه ۵ بهمن به‌ خبرگزاری میزان گفت گزارش چهارم وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس «دارای محتوای بسیار دقیق و روشنی است» و «کلی‌گویی‌های» گزارش‌های قبلی را ندارد.

او ضمن اشاره به این‌که در گزارش وزارت خارجه آمده است که ۹۱۱ مورد تحریم از فهرست تحریم‌ها خارج شده و همچنان ۲۴۱ مورد باقی مانده، گفت، موارد باقی مانده باید «به‌تدریج تا پایان اجرای برجام یعنی حدود ۱۰ سال آینده از بین برود وافراد و نهادهایی که در بین این ۲۴۱ مورد هستند از لیست تحریم‌ها خارج شوند.»

فلاحت‌پیشه افزود: «جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را درچند عرصه مثل تولید نفت و صادرات نفت و میعانات گازی بعد از توافق برجام به دست آورده و پول نفت فروخته شده را به کشور بازگردانده است... صادرات و واردات در کشورمان پس از برجام به‌صورت کلی رونق پیدا کرده است.»

به‌گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارش چهارم وزارت امور خارجه همچنین آورده است که در ۹ ماهه نخست سال جاری سطح مبادلات بین ایران و آمریکا به حدود ۶۷ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، صادرات ایران به آمریکا پس از توافق هسته‌ای ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است. فلات‌پیشه می‌گوید: «این رقم به نسبت مبادلات اقتصادی رقم کمی است اما نوع افزایش مبادلات میان ایران و آمریکا در تاریخ روابط دو کشور بی‌سابقه است.»

همچنین بخش خصوصی آمریکا در جریان اجرای برجام تابع بخش دولتی عمل نکرده و مناسبات خود را با ایران گسترش داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.