ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ دستور ساخت دیوار در مرز مکزیک و محدودیت‌های مهاجرتی را امضا می‌کند

«روز بزرگ امنیت ملی آمریکا»: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که دیواری میان آمریکا و مکزیک می‌سازد. محدودیت مهاجرت برای برخی کشورها از جمله ایران هم در دستور کار است.

 دونالد ترامپ گفته که چهارشنبه، ۲۵ ژانویه روز بزرگی برای امنیت ملی آمریکاست. او اعلام کرده که دیواری میان آمریکا و مکزیک خواهد ساخت. دستور محدودیت‌های مهاجرتی برای برخی کشورها از جمله ایران هم امضا خواهد شد.

دونالد ترامپ، چهارشنبه  ۲۵ ژانویه برای امضای چندین دستور اجرایی در رابطه با مهاجرت و امنیت مرزها اقدام خواهد کرد. او قرار است امروز در جمع کارمندان وزارت امنیت داخلی که مسئول رسیدگی به امور مهاجرت است سخنرانی کند.

یکی از این دستورات چک‌های شدید امنیتی درباره کسانی است که از هفت کشور با اکثریت جمعیت مسلمان در خاورمیانه و آفریقا می‌آیند. ایران هم در فهرست این کشورهاست.

انتظار می‌رود که به دنبال امضای دستورات اجرایی، دونالد ترامپ محدودیت‌های مهاجرتی درباره مهاجران هفت کشور آفریقایی و خاورمیانه شامل عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را اعلام کند.

برای محدود کردن ورود افراد از کشورهای یاد شده، ترامپ احتمالا از وزارت خارجه خواهد خواست که صدور ویزا برای افرادی که ملیت این هفت کشور را دارند، متوقف کند. او همچنین می‌تواند از سیستم کنترل مرزی بخواهد که از ورود افرادی از این کشورها که در حال حاضر ویزای آمریکا را در پاسپورت خود دارند، جلوگیری کنند.

نهادها و موسسات حقوق بشری و حامی پناهندگان از این تصمیمات خشمگین هستند. شورای ملی ایرانیان آمریکا، نایاک، مستقر در واشنگتن بیانیه ای صادر کرده و از این اقدام احتمالی به شدت انتقاد کرده است.

دسامبر سال ۲۰۱۵ هم قانونی در کنگره آمریکا تصویب شد که شهروندان ۳۸ کشور را در ورود به آمریکا محدود می‌کرد.

بر اساس این قانون اگر شهروندان این ۳۸ کشور در پنج سال گذشته به سوریه، عراق یا کشورهای حامی تروریسم از نظر وزارت خارجه آمریکا شامل ایران، سودان و سوریه سفر کرده باشند، نمی‌توانند بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

همچنین افراد دارای تابعیت دوگانه این کشورها از جمله ایرانیانی که شهروند کشورهای معاف از ویزا هستند، باید برای سفر به آمریکا درخواست ویزا کنند.

این دستورات همچنین پناهندگی به آمریکا را محدود خواهد کرد.

بر اساس این دستورات، ترامپ پذیرش پناهنده در آمریکا را موکول به دقیق‌تر شدن روند بررسی امنیتی خواهد کرد و پناهنده‌پذیری این کشور چند ماه متوقف خواهد شد. در حال حاضر طی شدن مراحل بررسی امنیتی پناهندگان برای ورود به امریکا دست کم دو سال طول می‌کشد.

ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود وعده داد که جلوی ورود مسلمانان به آمریکا را خواهد گرفت تا این کشور را از حملات جهادی حفاظت کتد.

ترامپ تاکید کرده که این محدودیت شامل کشورهایی خواهد شد که مهاجران آنها می‌توانند عامل تهدید به حساب بیایند و بر افرادی که تنها از یک مذهب پیروی می‌کنند اعمال نخواهد شد.

نخستین گام برای تحقق وعده ساخت دیوار حائل

دوناد ترامپ روز سه شنیه ۲۴ ژانویه در توییتی نوشت: «فردا روز بزرگی برای امنیت ملی خواهد بود. ما علاوه بر بسیاری از اقدامات دیگر، دیوار را هم خواهیم ساخت.»

ساخت یک دیوار دو هزار مایلی در مرز مکزیک، یکی از وعده‌ای اصلی دونالد ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی‌اش بود. ترامپ گفته بود که مکزی باید هزینه ایجاد این دیوار را بپردازد: ادعایی که دولت مکزیک بارها آن را رد کرده است. ترامپ قرار است هفته آینده با رییس جمهور مکزیک دیدار کند.

برنامه‌هایی هم برای مجبور کردن شهرهایی که به اصطلاح «پناهگاه» خوانده می‌شوند به همکاری در برگرداندن مهاجران غیرقانونی اجرا خواهد شد.

شهرهای پناهگاه شهرهایی هستند که دولت‌های محلی مهاجرانی را که به طورغیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند دستگیر نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.