ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت موقت يک‌‌ساله يک فعال دانشجويی»

<p>محمود طراوتروی، وکيل محمدصابر عباسيان گفته است اين فعال دانشجويی از ۱۷ اسفند ۸۸ تاکنون در بازداشت موقت به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>وی به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران گفته پرونده محمدصابر عباسيان يکی از &laquo;حادترين&raquo; پرونده&zwnj;های دانشجويی در دو سال گذشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود طراوتروی افزوده: &laquo;ايشان از ۱۷ اسفند ۸۸ در بازداشت موقت هستند، يعنی بيش از يک سال و تا به حال تقريباً ١٠جلسه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شيراز برای رسيدگی به اتهاماتش تشکيل شده است. پرونده قطوری که مشتمل بر چند جلد و نزديک به ۱۰۵۰ صفحه است. يازدهمين جلسه دادگاهش هم به ۱۵ فروردين ۹۰ موکول شده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی قرار بازداشت اين فعال دانشجويی تا ۱۱ ارديبهشت ۹۰ تمديد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وکيل عباسيان گفته است: &laquo;بزرگ&zwnj;ترين ايراد قانونی ما به اين پرونده، مدت طولانی بازداشت موقت عباسيان است. چون بازداشت موقت يک قرار کيفری استثنايی است و وقتی بازداشت موقت تا اين حد طولانی شود در واقع مجازات قبل محاکمه محسوب می&zwnj;شود، امکان دارد که ايشان از اتهاماتش تبرئه شود، آن وقت پاسخگوی اين همه بازداشت موقت چه کسی خواهد بود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود طراوتروی افزوده: &laquo;ايشان در ابتدا هفت ماه و نيم در اداره کل اطلاعات بازداشت بود که در آن دوران ملاقات کابينی با خانواده&zwnj;اش داشت و بنده هم دو، سه بار ملاقات حضوری با ايشان داشتم. بعد تر به زندان عادل آباد شيراز منتقل شد و الان به&zwnj;صورت معمول ملاقات حضوری با خانواده&zwnj;شان دارند و تماس تلفنی هم برقرار است. اما تا به حال از مرخصی استفاده نکرده است، چون هنوز حکم قطعی درموردش صادر نشده است. در واقع مرخصی تنها برای کسانی است که حکم قطعی گرفته&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>طراوتروی افزوده که موکلش هيچ&zwnj;کدام از اتهاماتش را قبول ندارد. اتهامات وی &laquo;تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملی، توهين به رهبری، توهين به مسئولان نظام از جمله رييس&zwnj;جمهوری و شورای نگهبان، توهين به مقدسات و نشر اکاذيب&raquo; اعلام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر اين گزارش &laquo;محمد صابرعباسيان دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه شيخ مفيد قم، از فعالان سياسی شيراز به&zwnj;شمار می&zwnj;رود. او مسئوليت ستاد ۸۸ ميرحسين موسوی کانديدای رياست جمهوری در استان فارس را به عهده داشت و همچنين عضو حزب جبهه مشارکت اسلامی شعبه استان فارس است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای کلمه نیز هفته گذشته خبر داد در هفته&zwnj;های اخير چدن تن از فعالان سياسی شيراز از جمله سيد احمد موسوی، بهادر منفرد، سعيدرضا رحم&zwnj;دار و محمدرضا حسن&zwnj;پور بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

محمود طراوتروی، وکيل محمدصابر عباسيان گفته است اين فعال دانشجويی از ۱۷ اسفند ۸۸ تاکنون در بازداشت موقت به‌سر می‌برد.

وی به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته پرونده محمدصابر عباسيان يکی از «حادترين» پرونده‌های دانشجويی در دو سال گذشته است.

محمود طراوتروی افزوده: «ايشان از ۱۷ اسفند ۸۸ در بازداشت موقت هستند، يعنی بيش از يک سال و تا به حال تقريباً ١٠جلسه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شيراز برای رسيدگی به اتهاماتش تشکيل شده است. پرونده قطوری که مشتمل بر چند جلد و نزديک به ۱۰۵۰ صفحه است. يازدهمين جلسه دادگاهش هم به ۱۵ فروردين ۹۰ موکول شده است.»

به گفته وی قرار بازداشت اين فعال دانشجويی تا ۱۱ ارديبهشت ۹۰ تمديد شده است.

وکيل عباسيان گفته است: «بزرگ‌ترين ايراد قانونی ما به اين پرونده، مدت طولانی بازداشت موقت عباسيان است. چون بازداشت موقت يک قرار کيفری استثنايی است و وقتی بازداشت موقت تا اين حد طولانی شود در واقع مجازات قبل محاکمه محسوب می‌شود، امکان دارد که ايشان از اتهاماتش تبرئه شود، آن وقت پاسخگوی اين همه بازداشت موقت چه کسی خواهد بود.»

محمود طراوتروی افزوده: «ايشان در ابتدا هفت ماه و نيم در اداره کل اطلاعات بازداشت بود که در آن دوران ملاقات کابينی با خانواده‌اش داشت و بنده هم دو، سه بار ملاقات حضوری با ايشان داشتم. بعد تر به زندان عادل آباد شيراز منتقل شد و الان به‌صورت معمول ملاقات حضوری با خانواده‌شان دارند و تماس تلفنی هم برقرار است. اما تا به حال از مرخصی استفاده نکرده است، چون هنوز حکم قطعی درموردش صادر نشده است. در واقع مرخصی تنها برای کسانی است که حکم قطعی گرفته‌اند.»

طراوتروی افزوده که موکلش هيچ‌کدام از اتهاماتش را قبول ندارد. اتهامات وی «تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملی، توهين به رهبری، توهين به مسئولان نظام از جمله رييس‌جمهوری و شورای نگهبان، توهين به مقدسات و نشر اکاذيب» اعلام شده است.

بنا بر اين گزارش «محمد صابرعباسيان دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه شيخ مفيد قم، از فعالان سياسی شيراز به‌شمار می‌رود. او مسئوليت ستاد ۸۸ ميرحسين موسوی کانديدای رياست جمهوری در استان فارس را به عهده داشت و همچنين عضو حزب جبهه مشارکت اسلامی شعبه استان فارس است.»

تارنمای کلمه نیز هفته گذشته خبر داد در هفته‌های اخير چدن تن از فعالان سياسی شيراز از جمله سيد احمد موسوی، بهادر منفرد، سعيدرضا رحم‌دار و محمدرضا حسن‌پور بازداشت شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صلح نیوز : اختصاصی/ مجرم و زندانی امنیتی مدیر عامل یکی از شرکتهای بزرگ شستامی شود!برنامه فتنه گران تسلط برشریان های اقتصادی کشور!

    [&#8230;] http://www.radiozamaneh.com/32122 [&#8230;]