ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترانه علیدوستی شرکت در مراسم اسکار را تحریم کرد

بازیگر فیلم «فروشنده» اعلام کرد در اعتراض به طرح ترامپ برای محدود کردن صدور ویزای آمریکا از جمله برای شهروندان ایران، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم «فروشنده»، کاندیدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، اعلام کرد که در اعتراض به طرح دونالد ترامپ برای محدود کردن صدور ویزای آمریکا از جمله برای شهروندان ایران، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد.

ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم «فروشنده» کاندیدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان

ترانه علیدوستی ظهر پنج‌شنبه ۷ بهمن در صفحه توئیتر خود نوشت: «طرح ممنوعیت ویزای ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ایرانیان نژادپرستانه است. اگرچه مشخص نیست که چنین طرحی در مورد مراسم فرهنگی اجرایی است یا خیر، من در اعتراض به چنین اقدامی برای اسکار به آمریکا نخواهم رفت.»

ترانه علیدوستی به‌خاطر بازی در فیلم «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی به‌همراه دست‌اندرکاران دیگر این فیلم می‌توانند در مراسم اسکار شرکت کنند.

آکادمی اسکار در لس آنجلس، روز سه‌شنبه ۲۴ ژانویه / ۵ بهمن فیلم «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی را به‌عنوان یکی از پنج فیلم نهایی نامزد بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار معرفی کرد.

متن پیش‌نویس اولیه حکم اجرایی دونالد ترامپ برای محدود کردن صدور ویزای آمریکا برای شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران، را برخی رسانه‌های آمریکایی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ ژانویه / ۶ بهمن منتشر کردند. بر اساس این پیش‌نویس، صدور هرگونه ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی برای شهروندان برخی کشورها به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق در خواهد آمد.

رسانه‌ها گفته‌اند که ممکن است این حکم امروز پنج‌شنبه ۲۶ ژانویه / ۷ بهمن به امضای دونالد ترامپ برسد اما مقامات کاخ سفید نه در مورد متن پیش‌نویس و نه در مورد زمان امضای حکم، اظهارنظری نکرده‌اند.

مراسم هشتادونهمین دوره اسکار یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ / ۸ اسفند ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزاد

    در ایران میبایستی عقلت عیب داشته باشد که بری شغل هنرمندی را انتخاب کنی. از یک طرف از کیهان فحش بخوری و دیگر هنرمند حکومتی که اخیرا به درک رفت ( سلحشور) تمامی هنرپیشگان زن ایران را فاحشه خطاب کند و از طرف دیگر این کسانی که در اینجا کامنت میگذارند واقعا گل کاشتند. یعنی این تفکرات در دوران حکومت پسا آخوندی میخواهند مملکت را اداره کنند. عجب دوران عجیبی است که انسانهای حقیر و زشت و پلید دهانشان اصلا چفت و بست ندارد که هر توهینی را به این خانم روا میکنند. حالا تصور کنید که اگر کیارستمی زنده بود و اینچنین حرفی میزد / ایشان که اصلا نه حرفی سیاسی میزد و فیلمهایش هیچگونه بار سیاسی نداشت/ همه خفه میشدند و همچون گاو سر در آخور میکردند. شما انسانهای کریه و حقیر تصور میکنید با از دست دادن سر خود با شعار دادن چیزی حل میشود. بنابراین اگر در ایران زندگی میکنید همینجا یک چند تا فحش آبدار به خامنه ای بدهيد و کوتاه نیآیید چند تا فحش آبدار ناموسی نیز فدای پیامبر اسلام و امامان تشیع کنید و با اسم واقعیتان و آدرس خانه تان و در اینجا منتشر کنید و سپس بهترین کت و شلوار خود را بپوشید و یک سلفی خوشگل بگیرید و سپس منتظرشان باشید که در خانه تان را بشکنند و در خیابان سرتان را ببرند. حتما این رژیم اینطوری سقوط خواهد کرد.

  • sara

    دنباله روی از حکومت اسلامی عاقبتی ندارد. یادت میاید خانم تنیسور ایرانی مقیم فرانسه که با پیروی از اوامر حکومتی اینده حرفه اش را نابود کرد؟

  • ح

    عاشقان آمریکا هر کسی که با آنها موافق نباشند را جیره خوار نظام می داند یادش بخیر احمدی نژاد هم می گفت خس و خاشاک

  • هاشمی

    جناب مزدور جیره خوار!؟!: مدت مدیدی است که ایرانیان شریف و غیور!؟! همچون سرکار با انتخاب اسامی عجیب و غریب برای فرزندانشان سعی بر دوری گرفتن از اسامی متداول چون محمد و علی و فاطمه و زهرا گرفته که بدینوسیله کاسه از آش داغتر خوی را به اثبات رسانده و توجه دیگران را به خود جلب نموده و خلاصه قابل مطرح شدن باشند. و این است نمونه ای از مفاهیم نان را به روز خوردن و فرصت طلبی و مکار بودن. و این اوصاف ابدا و مطلقا ربطی به رژیم حاکم که خود ساخته و مرکب از ایرانیان است نداشته و ناشی از فرهنگ پوسیده و پلاسیده ۲۵ قرن ایرانی است. پس چه بهتر که مغلطه نویسی که آنهم یک معزل ایرانی است را کنار گذاشته و به آینه نگریست. که تنها الله از قلب و ماهیت واقعی بندگانش آگاه است حال چه نام طرف سید علی باشد و چه مزدور جیره خوار!! و الله علیم بذات الصدور والله اعلمُ بالمفسدین و بالظالمین

  • هیوا

    من اعتقادی به دشمن دشمن گفتن های مقامات کشورم ندارم. معتقدم رقابتی بسیار غیر منصفانه در دنیای ما حاکم است که اگر در آن برنده نباشی (اقتصاد)، همه چیز را از دست داده ای. در این میانه ی بدکردار، هوش و ذکاوت و فرصت سنجی بسیار مهم است. شهروندان یک کشور به تناسب توانائی شان در خلق این فرصت ها برای رهبران کشورشان فرصت سازی می کنند، که این فرصت ها باید در جهت منافع مردم و کشور استفاده شود. من به سهم خودم از این بانوی شریف و توانای کشورم متشکرم و به داشتنش افتخار می کنم. به نظر من کاری که ایشان کرد هزاران بار قدرتمندتر از موشک پرانی و امثالهم است. هر چند موشک پرانی و ... را در جهت منافع ملی نمی دانم (نظر شخصی ام است). ما نیاز به رهبرانی هوشمند و زیرک داریم تا از این گفته ها در جهت منافع ملی بهره بگیرند!!

  • یک مزدور جیره خوار

    ... الان که فکر میکنم میبینم که دارم چه خدمات ارزنده ای به نظام مقدس اسلامی انجام میدهم: _ من فرزندم را به مدرسه میفرستم تا آموزش و پرورش جمهوری اسلامی او را شستشوی مغزی داده و تبدیل به مزدوری همچون خودم کند. _ برای شغلی که انجام میدهم مالیات میپردازم. مالیاتی که قطعا بخشی از آن صرف ماشین سرکوب ( ببخشید؛ منظورم برادران عزیز نظامی و انتظامی و قضایی و ... بود) خواهد شد. _ برای انجام برخی کارها به ادارات دولتی میروم. با کارمندان آنجا هم بسیار خوب برخورد میکنم. نه دعوا میکنم نه شعار "مرگ بر جمهوری اسلامی" سر میدهم . خلاصه فکر کنم قطعا شایسته تقدیر از سوی مسئولین نظام هستم. با یاد امام راحل و آرزوی سلامتی مقام معظم رهبری . و بقای خون شهدا و پایداری نظام مقدس و فلان و بهمان و غیره! این جانب مزدور وطن فروش نان به نرخ روز خور فرصت طلب متظاهر مکار مردم فریب جنایتکار حزب اللهی ( به اضافه چند چیز دیگر به انتخاب خودتان) هستم. -- و من الله توفیق. سعیکم مشکور و اجرکم عندالله --

  • مومن

    یک ضرب المثل ایرانی میگوید: یکی را تو ده راه نمیدادند سراغ خانه کدخدا را میگرفت اینقدر دچار خود بزرگ بینی نشوید ، اسکار بزرگتر ازآ ن است که متوجه غیبت و عدم حضور شما شود.

  • یک مزدور جیره خوار

    این جانب مزدور و جیره خوار جمهوری اسلامی هستم. این موضوع را تا کنون نمیدانستم, الان که کامنت های بالا را خواندم فهمیدم. خوش به حالم! ظاهرا هر کس کاری کند که هدفش سرنگونی حکومت نباشد, خودش عامل حکومت است. مثلا اگر هنرمندی نخواهد خودش را مقابل سفارت آمریکا در ترکیه و امارات تحقیر کند یعنی دارد نان به نرخ روز میخورد ( حالا کدام نان معلوم نیست! ). یا اگر با رییس جمهور آمریکا موافق نباشد پس لابد طرفدار آخوندها است حتی اگر کسی چون علیدوستی باشد که هر روز از رسانه های همان آخوندها ناسزا نثارش میکنند. ظاهرا هر کس آدم خوبی باشد باید درون زندان و در حال اعتصاب غذا به سر برد . خوب من هم که الان در زندان وزارت اطلاعات زیر شکنجه نیستم پس حتما خودم جزو عوامل نظام هستم.

  • Behrouz

    اگر در آمریکا قدرت داشتم، ترانه علیدوستی را برای همیشه از ورود به آمریکا محروم کرده و تمام ایرانیان جیره خوار ملایان را بدون تلف کردن وقت از آمریکا اخراج میکردم.

  • بهزاد

    ترانه علی دوستی به خوبی میدونه که در این مراسم جایزه اسکار که سهل است به او جایزه اسکل هم نمیدهند برا همینه که پیش دستی کرده و این مراسم را تحریم کرده لااقل بتونه موقعیت خودش رو پیش آخوندهای مفسد تبهکار حفظ کنه .

  • میر ز ا رضا

    ترانه خانم نمونه ای بارز از یک هموطن ایرانی: فرصت طلب؛ نون به نرخ روزخور؛ متظاهر شیعه (دوستدار علی علیه السلام اما بدون آنکه از او چیزی بداند!)؛ پول پرست؛ مکار؛ و و و. همه و همه غیر از غیور و شریف. که اگر فقط همین دو صفات را در خود میداشت ترانه علیدوستی مانندها را نمیداشت.

  • Farid

    سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری روز یکشنبه سوم بهمن به خبرنگاران گفت که دادگاه حکم ۵ سال زندان متهم امنیتی، نازنین زاغری را تایید کرده است. نازنین زاغری ۳۷ ساله برای بنیاد خیریه تامسون رویترز کار می‌کرد. او برای تعطیلات نوروز به همراه دختر دو ساله‌ خود به ایران سفر کرده بود، اما روز ۱۵ فروردین ماه امسال هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد. سپاه پاسداران که در بازداشت نازنین زاغری نقش داشت، او را به مشارکت در پروژه‌های «براندازی نرم» متهم، و از او به عنوان یکی از «سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند» نام برده بود. همسر خانم زاغری اتهامات مطرح شده را به شدت رد کرد و آن را جنون آمیز دانست!

  • sara

    ترامپ برای جلوگیری از ورود کسانیکه عامل حکومت اسلامی ویا اقازاده ها هستند این محدودیت موقتی را گذاشته و با مردم ایران مشکلی ندارند... چرا ندا را کشتند اعتراض نکردی ؟!.

  • America is not your country. fix your own ass

    http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=39973 جايگاه ويزا در جدال خامنه اى و ترامپ وظيفه من ايرانى ، شبيه آن ميليونها آمريكائى كه يك روز بعد از تحليف رياست جمهورى ترامپ به خيابان آمدند قبل از هر چيز گرفتن گريبان آن حاكميتى است كه بيش از چهار دهه است كه حيثيت من ايرانى را به بازى گرفته است و در ثانى در ميدان رقابتهاى سياسى و منازع دول ، از جمله جدال خامنه اى و ترامپ به صورتى عمل نمايم كه هر دو بازنده باشند و آنچه مى تواند عايد ما شود پايان يافتن اين فضاى تشنج آميز و گريز كشور از يك جنگى باشد كه مردم ما نه تنها بدان احتياجى ندارند بلكه بدرستى از آن متنفرند . در موضوع اول كه به سياست خارجى و اقدامات جمهورى اسلامى براى « صدور انقلاب اسلامى » مربوط مى شود نبايد از ياد برد كه جمهورى اسلامى بارها در كشورهاى غربى و عربى و همسايه نه تنها اقدام به ترور و گروگان گيرى شهروندان غربى از جمله آمريكائى كرده است بلكه ده ها هموطن ايرانى ما را هم به قتل رسانده است . امروز مى توان گفت ما مردم ايران در اين اقدامات مسئول نيستيم چون حقى در تصميمگيريهاى سياسى نداريم اما نه مى توانيم ناديده بگيريم كه حكومت ايران به اين دست اقدامات ترويستى اقدام كرده است و نه مى توانيم انتظار داشته باشيم كه وقتى كشورهاى ديگر اتخاذ سياست مى كنند حاكميت مستقر را مورد خطاب خود و نماينده كشور مربوطه نشناسند . مقوله دومى كه مايل بودم بدان به پردازم گم شدن اصل موضوع براى ما ايرانيان از جمله رسانه هاى برونمرزيست . گوئى ما فراموش كرده ايم صدها هزار ايرانى حق سفر به كشور خود را ندارند ( نمى گويم ميليونها، چون همه فعلاًاز اين امكان محروم نيستند و سفرهاى توريستى خود را دارند . هر چند كه آنها هم دليلى براى تبديل شدن به مهاجر نبايد مى داشتند )

  • رضا

    اکثر هنرمندان ایرانی دلقکی بیش نیستند، هنرمندان داخل ایران حتی کمی از هنرشان را خرج ملت بدبخت ایران نمی کنند چون جیره خوار جمهوری اسلامی هستند این همه جنایت و اختلاس و بگیر و ببند و ووووووووووو هیچ کدام از شما ها به خاطر منافع شخصی و یا از ترس، کلمه‌ای به زبان نمی آورید، حالا یاد تحریم افتادی شما هیچ جایی بعد از جمهوری اسلامی، در ایران ندارید، چون ملت بی سلاح ایران از شما ها ذره‌ای همدمی وهمدلی ندیدند

  • نادر

    ترانه علیدوستی شرکت در مراسم اسکار را تحریم کرد در خبرها آمده بود: ترانه علیدوستی ظهر پنج‌شنبه ۷ بهمن در صفحه توئیتر خود نوشت: «طرح ممنوعیت ویزای ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ایرانیان نژادپرستانه است. اگرچه مشخص نیست که چنین طرحی در مورد مراسم فرهنگی اجرایی است یا خیر، من در اعتراض به چنین اقدامی برای اسکار به آمریکا نخواهم رفت.» نمیدانیم از این اقدام انقلابی!؟! خانم ترانه (سید)علی دوستی بایستی زد زیر خنده یا زیر گریه؟؟؟ در نبود آزادی انتخاب برای ساختن فیلم های مستقل در ایران و در سینمای پفکی و سوبسیدی که دقیقا متکی به پرداخت های کلان دولتی است گاهی فیلمهایی می سازند که بدلیل نیاز نظام اسلامی به تبلیغات برون مرزی با پرداختهای کلان سراز جشنواره های برلن - کان - ونیز و اسکاردر می آورند این خانم هنربنددر این سینمای کاملا دولتی وقتی موضوع اخذ ویزای امریکا برای خرج کردن درآمدهای میلیاردی مطرح شده است ناگهان یادش افتاده طرح عدم صدور ویزا برای ایرانیان نژاد پرستانه است!!! خانم ترانه (سید) علی دوستی: چرا وقتی جوانان را در کف خیابان می کشتند حرفی نزدی؟ چرا وقتی هر هفته گروهی از جوانان ایران را از جراثقال آویزان میکنند سکوت میکنی؟ چرا وقتی نداها و سهراب ها را به گلوله بستند از تویتر استفاده نکردی؟ چرا وقتی دختران و زنان ایرانی را به ورزشگاهها راه نمی دهند اعتراضی نکردی و نمی کنی؟ چرا وقتی آرش صادقی و علی شریعتی و.... اعتصاب غذا کردند در تویتر از آنان حمایت نکردی؟ چرا در مورد کودکان کار و زنان خیابانی و گورخوابها سکوت کردی؟ چرا وقتی می خوانی در سیستان و بلوچستان - کرمانو .... اینهمه نابرابری اجتماعی در مقایسه با تهران وجود دارد حرفی نزدی؟ چرا وقتی دختران و پسران پیرودیانت بهایی را از حق تحصیل محروم میکنند یک خط ننوشتی؟ چرا......و ده ها چرای دیگر؟ شما هنربندان بادبادکی نظام اسلامی و اغلب از گروه اصلاح طلب آن فقط بدنبال هیاهو و تکان دادن دم خود برای رضایت اربابانتان هستیدو قرنها از مردم ایران و مشکلات آنها فاصله دارید. می دانید چرا؟ چون شما خودرا دربست به مشتی پول خونین فروخته ایدو مثل عروسکان خمیه شب بازی وقتی نخ تان را کشیدندحرکتی از خود نشان می دهد ولاغیر. ولی بدانید درب همیشه بر روی یک پاشنه نخواهد چرخید

  • هاشمی

    ظهور الهام چرخنده ای دیگر!!! نمیدانیم از این اقدام انقلابی!؟! خانم ترانه (سید)علی دوستی بایستی زد زیر خنده یا زیر گریه؟؟؟ در ضمن دقت کنیم که کاندیدای بهترین فیلم آمریکایی یعنی لالا لند (سرزمین لالا) در باره ایران است. که یا مردمش در لالایی (خواب) بسر برده و یا از ترس لالمونی گرفته اند و با لالایهای گفتن سید علی و امثال علیدوستیها روزگار میگذرانند. تبریک.

  • خسرو فروهر

    جالب است در خواندن این مقاله تبلیغاتی شما, از خودم پرسیدم این خانم آیا جشنواره دهه فجر جمهوری اسلامی, صدا و سیمای آخوندی و این گونه جریانات آخوندی را نیز تحریم میکند؟! فضای رسانه های برون مرز مدت ها است که با رسانه های دولتی آخوندی تفاوتی ندارد, زیرا همان اصلاح طلبان و چپ گرایان حکومتی ان ها را اداره میکنند. خسرو فروهر, برنامه ساز تلویزیون و فعال سیاسی

  • فرزاد

    جناب محمد خان. اينطور بنظر ميرسيد كه از نگاه شما همه هنرمندان ايرانی كه نقشی در توسعه فرهنگ خود دارند یا مزدور و یا همکار ج ا هستند. فحش خوردن از کیهان قبل از جوایز و ادعاي تعلق جوایز به خود بعد از اهدای جوایز کافی نیست و حالا بایستی از شما نیز فحش بخورند. کف گیر به ته دیگ خورده و نادان از اينكه چگونه با این حکومت مبارزه کرد پاچه هنرمندان را میگیرید. "ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﺗﻮی اﻳﻦ ﺑﻴﺰﻧﺲ ﻫﺴﺘﻴﺪ" یعنی چه ؟ آیا این خانم را در استحکام حکومت ج ا نقش داشته و دارد و یا منظور شما این است که آقای فرهادی این نقش را بازی میکند. در واقع این تحلیلهای آبدوغ خیاری بیشتر در خدمت حکومت آخوندیسم تبهکار بوده و هست تا در خدمت فرهیختگانی که نقش خروس بی محل در جامعه را داشته اند. من سالیان زیادی است که در خارج زندگی میکنم و کامنت شما من را یاد حدود ۲۵ سال پیش میاندازد که هر موقع استاد شجریان در خارج کنسرتی داشت یک گروهی بنام ح ک ک تظاهرات در بیرون کنسرت راه میانداخت که این شجریان مزدور جمهوری اسلامی است آن دیدگاه حزب کمونیست کارگری ربع قرن پیش تهی از محتوا بود و این دیدگاه شما در این عصر و زمانه بیانگر نورولژی مغزی است خسته و ناتوان که دیگر به همه چیز و همه کس حمله میکند تا به خود یادآوری کند که من هنوز پهلوانم و نمی بیند که انتروپی زمان، و ذهن فسیل شده، وی را تبدیل به پنبه کرده است.

  • ﻣﺤﻤﺪ

    ﺧﺎﻧﻢ ﻋﻠﻴﺪﻭﺳﺘﻲ ﻋﺰﻳﺰ ,ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﻱ اﻳﻦ ﺑﻴﺰﻧﺲ ﻫﺴﺘﻴﺪ و ﻛﺎﻣﻼ ﺁﮔﺎﻩ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻓﺴﺘﻴﻮاﻝ ﻫﺎﻱ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ و ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺑﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ,ﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ ﺑﻬﻔﻴﻠﻢ ﻫﺎﻱ ﻧﻪ ﭼﻨﺪاﻥ ﺧﻮﺏ اﻳﺮاﻧﻲ ﺟﺎﻳﺰﻩ ﻫﺎﻱ ﺣﺮاﺟﻲ ﻛﻦ و اﺳﻜﺎﺭ ﺭا ﺑﻪ ﻓﻴﻠﻢ ﻫﺎﻱ اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﺪﻫﻨﺪ,و ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﺭﮊﻳﻤﻲ ﺑﺎ ﺛﺒﺎﺕ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ ﺟﻬﺎﻥ اﺳﺖ