ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد یزدی: مردم داغدار حادثه پلاسکو هستند، در جشنواره موسیقی فجر جشن می‌گیرند

دور تازه حملات عضو شورای نگهبان به هنرمندان موسیقی. یزدی می‌گوید وزارت ارشاد اسلامی به فتوای رهبری که گفته «ترویج موسیقی جایز نیست» توجه نمی‌کند.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بهانه فاجعه «پلاسکو» دور تازه‌ای از حملاتش به هنرمندان موسیقی را آغاز کرده است. او با انتقاد از برگزاری جشنواره موسیقی فجر،  وزارت ارشاد اسلامی را به بی‌تفاوتی نسبت به قربانیان فاجعه «پلاسکو» متهم کرده است.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که محمد یزدی در درس خارج از فقه‌اش در قم درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفته است:

«مجموعه وزارت ارشاد به فتوای رهبری عمل نمی‌کنند و به مبانی شرعی و نظرات رهبری توجه نمی‌کنند. تأثر من اما بیشتر به این خاطر است که در شرایطی که مردم تهران بلکه مردم کشور از حادثه پلاسکو غمگین و نگران‌اند، تشکیلات وزارت ارشاد، برنامه می‌‌گذارد و به برندگان موسیقی جایزه می‌دهد. توقع این بود که حداقل شرایط را کمی رعایت کنند، ملاحظه مردمی را بکنند که به خاطر مفقودین و قربانیان حادثه پلاسکو غمناک و مصیبت‌زده هستند، اما آنها با خیال راحت جشن می‌گیرند و موسیقی راه می‌اندازند.»

سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر که ۲۴ دی در ۶ سالن در تهران آغاز شده بود شامگاه جمعه ۱ بهمن در تالار وحدت به کار خود پایان داد. ساختمان «پلاسکو» در تهران پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ دچار حریق شد و در اثر فقدان مدیریت کارآمد شهری فروریخت و گروهی از آتش‌نشانان ایرانی هم در این حادثه جان باختند. دو روز پایانی جشنواره موسیقی فجر تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته بود.

گروه رستاک، یکی از گروه‌های موسیقی ایرانی در جشنواره موسیقی فجر

در مراسم پایانی جشنواره موسیقی فجر هنرمندان موسیقی به احترام کشته‌شدگان فاجعه «پلاسکو» یک دقیقه سکوت کردند. رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد اسلامی هم اعلام کرد که به احترام کشته‌شدگان در مراسم پایانی جشنواره موسیقی فجر شرکت نمی‌کند. او به صدور پیامی که توسط علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد اسلامی قرائت شد بسنده کرد.

محمد یزدی اکنون تقارن فاجعه پلاسکو با دو روز پایانی جشنواره موسیقی فجر را دستاویز قرار داده. او به فتوای علی خامنه‌ای درباره موسیقی اشاره کرده و وزارت ارشاد اسلامی را به «ترویج موسیقی» بر خلاف فتوای خامنه‌ای متهم کرده است.

محمد یزدی در مهر سال جاری نیز در پی برگزاری یک کنسرت در شهر قم، به‌شدت از علی جنتی، وزیر وقت ارشاد اسلامی انتقاد کرده و بیشتر کارنامه او را خلاف ارزش‌های اسلامی دانسته بود. این انتقادات زمینه ساز استعفای علی جنتی شد.

یزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۹۴ رأی لازم را نیاورد. پس از انتخابات، علی خامنه‌ای آشکارا از او حمایت کرد و نبودن او در مجلس خبرگان پنجم را مایه خسارت دانست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    حالا اگر این حادثه اتفاق نیفتاده بود ملا یزدی (دزدی)صددرصد موافق برگزاری این جشنواره بود. مرتیکه خودتون و رهبربی لیاقت و بیسواد دزدتون مسبب این حادثه هستید مردم ما که نزدیک چهل سال در عزا هستند . این بنیاد مستضعفین دزد هر ماه چند میلیارد کرایه جمع کرده یکبار خرج تعمیر و رسیدگی و وضع ایمنی نکرده در این سالهاحالا بعد از این فاجعه برای عزاشون دلسوزی میکنی .دزد مفتخور؟

  • nader

    عمده کردن عزاداری ماموران فداکارآتش نشانی، با هدف تحت شعاع قرار دادن بی لیافتی شهردار و مسئولان بنیاد مستعضعفان صورت می گیرد. اما واقعیت آن است که 1500 میلیارد تومان از سرمایه ی کشور، به دلیل بی لیاقتی، عدم مسئولیت پذیری و کم سوادی سعیدی کیا و مدیران سابق و همکارانشان در بنیاد تبدیل به دود شد. ساختمانی که با اندک تغییراتی امکان این را داشت که مخزن گازوئیل آن تبدیل به منبعی برای آب جهت اطفای حریق شود و تعدادی شیر آتش نشانی در نقاط مختلف طبقات آن نصب شود (حتی اگر در هر طبقه یک یا دو شیر بیشتر نصب نمی شد باز هم این فاجعه ی 1500 میلیاردی به وقوع نمی پیوست) و اصلاح شبکه ی برق پلاسکو و ممنوع کردن استفاده از اجاقهای گازی و اجاق پیک نیک (اجاقهای فاقد ترموستات) در این ساختمان باید برای این امور از اجاقهای برقی استفاده می شد که در صورت اصلاح سیستم برق رسانی ساختمان این امر به سادگی امکان پذیر می بود!

  • g

    لطفا در مورد چیزای دیگه فتوا بدن مثلا ربا و گناها و جرم و دزدیا و قتل هایی که در این حکومت اتفاق میفته فتوا بدن اینارو من فتوا میدم اونارو ایشون