ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: کسی نمی‌تواند با جهانی‌سازی مبارزه کند

روحانی بدون نام‌بردن از ترامپ به انتقاد از سیاست‌های دولت جدید او پرداخت و گفت که «نمی‌توان بین مردمان سرزمین‌ها فاصله ایجاد کرد.» او همچنین گفت که درهای ایران به روی گردشگران خارجی از همیشه بازتر است.

حسن روحانی گفت که سال‌ها پیش دیوار برلین فروریخت و دیگر نمی‌توان بین ملت‌ها دیوار کشید.

ترامپ در حال اعلام لغو ممنوعیت سفر ایرانیان و شهروندان شش کشور غالباً مسلمان دیگر

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران شنبه ۹ بهمن‌ماه در مراسم افتتاحییه هفدهمین کنوانسیون جهانی گردشگری تهران بدون نام‌بردن از دونالد ترامپ به انتقاد از سیاست‌های دولت جدید ایالات متحده پرداخت و گفت که «نمی‌توان بین مردمان سرزمین‌ها فاصله ایجاد کرد.»

او همچنین از جهانی‌سازی دفاع کرد و گفت که «کسی نمی‌تواند با جهانی‌سازی مبارزه کند». به گفته روحانی، قطع پیوندهای تجاری دنیا به نفع اقتصاد جهان و توسعه تجارت جهانی نیست.

رئیس‌جمهوری ایران در ادامه گفت که «یادشان رفته سالیان پیش دیوار برلین فروریخت» و از برداشته‌شدن دیوارهای موجود بین ملت‌ها دفاع کرد.

این نخستین واکنش رسمی رئیس‌جمهوری ایران به سیاست‌های ضدمهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا است. ترامپ در روزهای اخیر دستور داده است تا ساختن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، توقف پذیرفتن پناهجو برای چهار ماه و توقف پذیرش پناهجویان سوری تا اطلاع ثانوی، و نیز منع ورود بازدیدکنندگان از هفت کشور مسلمان از جمله ایران آغاز شود. ترامپ همچنین از مخالفان توافق‌نامه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های ۱+۵ است. او به علاوه خود را منتقد جهانی‌سازی معرفی می‌کند.

در همین حال، رئیس‌جمهوری ایران در سخنان خود با دفاع از برجام گفت که حاصل این توافقنامه «آشتی، امنیت، ثبات و تعامل بیشتر با یکدیگر» است و بر اثر آن، ایران امکان میزبانی از توریست‌های بیشتر را یافته است.

بنا به آمار نقل‌شده از روحانی، میزان ورود گردشگران خارجی به ایران در شش‌ماهه نخست ۱۳۹۵ رشد قابل توجهی کرده‌است. ۱۰۴ درصد افزایش در توریست‌های فرانسوی، ۵۳ درصد در گردشگران از جمهوری‌چک، ۴۳ درصد از هلند، ۳۸ درصد از سوئیس، ۳۳ درصد از بریتانیا، ۱۷ درصد از آلمان و ۱۴ درصد از روسیه بخشی از این واقعیت را نشان می‌دهند.

او گفت که درهای ایران به روی گردشگران خارجی از همیشه بازتر است و تهران با سرمایه‌گذاری بر توسعه ناوگان هوایی، راه‌آهن و بزرگراه‌ها تلاش می‌کند تا صنعت توریسم را گسترش دهد.

حسن روحانی همچنین گفت که مردم ایران نژادپرست نیستند و دین‌ها، قوم‌ها و فرهنگ‌های مختلف در این کشور «هم‌زیستی مسالمت‌آمیز» دارند. با این حال، گزارش‌های حقوق بشری سازمان‌های بین‌المللی از برخوردهای خشونت‌آمیز با پناهجویان افغان و اقلیت‌های دینی همچون بهائیان و اهل سنت، و نیز اقلیت‌های جنسی و قومی در ایران گزارش داده‌اند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر

    میراث گذشتگان رو نباید مزخرف و موهوم و نباید پرستید (آخوند مغ توتم ....)

  • مهرزاد

    آخه برداشت آخوند از جهانی شدن با معنای واقعی خیلی تفاوت داره. اونا میخوان همه جهان به سلیقه اونا مسلمون بشه یعنی در واقع به گند کشیده بشه تا آقای موهوم زمان بیاد.... یه مزخرف واقعی

  • با عرض ادب و احترامپ

    جناب روحانی شما دیواری مجازی که بزرگترین دیوار جهان است را در مرزهای ایران ساخته اید. در ایران زنان ملزم به پوشش حجاب هستند در پشت دیوار ایران زنان مجبور نیستند روسری سر کنند و مردمان پشت این دیوار آزادیهایی دارند که ما نداریم. ضمنا جهانی‌سازی فرصتی طلایی برای کشورهای توسعه نیافته بود که متاسفانه شما ملاها با همان دیوار مجازیی که ساخته اید ملت ایران را از آن محروم کردید.