ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست پناهندگی ۴۰ سرباز ترک‌ ناتو از آلمان

حدود ۴۰ سرباز ناتو از ترکیه که در آلمان مشغول به خدمت بودند، از دولت آنجا درخواست پناهندگی کرده‌اند. این سربازان پس از کودتای نافرجام ژوئیه گذشته از کار تعلیق شده بودند.

حدود ۴۰ سرباز ترکیه‌ای ناتو از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند.

پرچم ناتو در مقر فرماندهی در بروکسل

به گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل» و شبکه تلویزیونی «آ ار د» این کشور، حدود ۴۰ سرباز ناتو که شهروند ترکیه هستند و در تأسیسات ناتو در آلمان مشغول به خدمت بودند، از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند. این سربازان پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال گذشته در ترکیه از کار تعلیق شده‌بودند.

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نوامبر سال گذشته میلادی گفته بود که تعدادی از سربازان ترکیه در مقرهای ناتو در کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی کرده‌اند. او از جزئیات دیگری خبر نداد و تا کنون نیز مقام‌های ناتو از اظهارنظر درباره گزارش‌های جدید خودداری کرده‌اند.

اخبار مربوط به تقاضای پناهندگی این ۴۰ سرباز در حالی منتشر می‌شود که آنگلا مرکل خود را برای سفر به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور آماده می‌کند.

پس از کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه روابط بین این کشور با متحدان اروپایی خود در ناتو تیره شد. روابط آلمان و ترکیه به طور خاص تا سطحی بی‌سابقه در دهه اخیر به تنش کشیده شد. از جمله موضوعاتی که به این تنش دامن زد، اتهام جاسوسی روحانیون و اسلام‌گرایان ترکیه در آلمان، انتقاد برلین از سرکوب مخالفان پس از کودتا، و نیز اعتراض آنکارا به آلمان به خاطر پناه‌دادن به مخالفان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و چپ‌های افراطی حزب مارکسیست‌ـ‌لنینیست «جبهه آزادسازی خلق انقلابی» (DHKP-C) است.

مقام‌های اداره مهاجرت و وزارت امور داخله آلمان گفته‌اند که به این درخواست‌های پناهندگی همچون هر درخواست دیگری رسیدگی خواهد شد.

خبرگزاری «رویترز» در اکتبر سال گذشته گزارش داده‌بود که آنکارا صدها عضو ارشد ارتش خود را که در ناتو در اروپا و آمریکا مشغول به خدمت هستند، اخراج کرده‌است. بسیاری از آنها به ترکیه فراخوانده شدند، اما برخی در هراس از آزار و تعقیب آنکارا به این کشور بازنگشتند.

دادگاه عالی یونان نیز این هفته علیه استرداد هشت سرباز ترکیه که پس از کودتای نافرجام به این کشور گریخته بودند، حکم صادر کرد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.