ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار اردوغان با ترزا می: مفهوم کاملاً متفاوتی از همکاری در سوریه می‌خواهیم

ترزا می ترکیه را به خاطر «دفاع از دموکراسی» در نافرجام‌ماندن کودتای ۱۵ ژوئیه سال گذشته ستایش کرد و گفت که مناسبات بین آنکارا و لندن در راستای منافع دوجانبه گسترش خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ترکیه در دیدار با نخست‌وزیری بریتانیا در مورد مسائل گوناگونی از جمله جنگ در سوریه و عراق سخن گفت.

دیدار ترامپ و ترزا می - عکس: AFP

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «حریت»، رجیب طیب اردوغان، نخست‌وزیری ترکیه شنبه ۲۸ ژانویه میزبان ترزا می، نخست‌وزیری بریتانیا بود و در مورد مسائل تجاری و منطقه‌ای با او به مذاکره پرداخت.

اردوغان در کنفرانس خبری پس از این دیدار گفت که آنکارا و لندن سطح مناسبات تجاری خود را از ۱۵ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار خواهند رساند.

او همچنین گفت که دولت او به دنبال «مفهوم کاملاً متفاوتی از همکاری با کشورهای ائتلاف در مورد روسیه و عراق» است. اشاره اردوغان به ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده است که با همکاری کشورهای دیگر از جمله کشورهای اتحادیه اروپا در «جنگ علیه تروریسم» در عراق و سوریه مداخله نظامی می‌کند.

در سال‌های اخیر ترکیه به دلیل مواضعش در رابطه با دولت اسلامی (داعش) و نیز حمایتش از برخی گروه‌های اسلام‌گرو تندرو در سوریه مورد انتقاد همسایگان اروپایی و مقام‌های آمریکایی واقع شده‌بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد که «سوریه و عراق اهمیت بسیار زیادی در مناسبات بین ترکیه و بریتانیا دارند.» او گفت که در مورد جزئیات فرآیند گفت‌و‌گوهای صلح آستانه بین بشار اسد و مخالفان مسلح  نیز با ترزا می به بحث پرداخته است. این مذاکرات با همکاری ترکیه، ایران و روسیه شکل گرفت.

ترزا می نیز ترکیه را به خاطر «دفاع از دموکراسی» در نافرجام‌ماندن کودتای ۱۵ ژوئیه سال گذشته ستایش کرد و گفت که مناسبات بین آنکارا و لندن در راستای منافع دوجانبه گسترش خواهد یافت.

رابطه اتحادیه اروپا و ترکیه پس از کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ تیره‌ شده است. مقام‌های اتحادیه اروپا ترکیه را به نقض آزادی بیان و سرکوب مخالفان به بهانه مبارزه با کودتاگران متهم می‌کنند. همچنین مسئله توافقنامه ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر پناهندگان و تقاضای ترکیه برای پیوستن به معاهده شنگن و اتحادیه اروپا از دیگر مواردی است که روابط ترکیه و اروپا را سرد کرده‌است.

بریتانیا اما سال گذشته رأی به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) داد. دولت ترزا می در تلاش است تا پس از ترک بازار واحد اروپایی راه‌هایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از برگزیت بیابد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حامیان برگزیت در طی تبلیغات برای رفراندوم سال گذشته، دورنمای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را یکی از دلایل خروج از این اتحادیه معرفی می‌کردند.

نخست‌وزیر انگلیس با دیگر مقام‌های ارشد دولت اردوغان نیز دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    شاید بتوان این گفته خانم ترزا می را بعنوان جوک سال برگزید: "ترزا می ترکیه را به خاطر «دفاع از دموکراسی» در نافرجام‌ماندن کودتای ۱۵ ژوئیه سال گذشته ستایش کرد."

  • ح

    ترزامی تصویر واقعی از سیاست انگلیسی حامی تروریسم و استعمار