ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع وزیر اطلاعات ایران از جشن جهانی نوروز

<p>حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران می گويد اين کشور می&zwnj;تواند از فرصت برگزاری جشن جهانی نوروز برای اهداف بلندمدت استفاده کند.</p> <!--break--> <p><br /> مصلحی توضیح بیش&zwnj;تری در این باره و آنچه که &laquo;اهداف بلندمدت&raquo; نامیده، نداده است.</p> <p><br /> وی به تارنمای &laquo;جشن جهانی نوروز&raquo; گفته است: &laquo;دشمنان همواره به دنبال اين بوده و هستند که آيين و سنت&zwnj;های کشورها و ملت&zwnj;های مختلف را از بين ببرند و حتی در اين راستا در کشورهای مختلف برای جشن&zwnj;هايی مانند کريسمس و يا سنت&zwnj;های ساختگی ديگر سرمايه&zwnj;گذاری می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p><br /> به گفته محمد حسنی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، جشن جهانی نوروز قرار است روزهای هفتم و هشتم فروردین جاری در تهران برگزار شود.</p> <p><br /> مقامات دولتی پیش&zwnj;تر گفته بودند که این مراسم هم&zwnj;زمان در شیراز نیز برگزار می&zwnj;شود اما اکنون اعلام شده این مراسم تنها در تهران برگزار می&zwnj;شود.</p> <p><br /> در روزهای گذشته، مقامات سپاه پاسداران در شیراز و آیت&zwnj;الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز با برگزاری جشن نوروز در شیراز و تخت جمشید مخالفت کرده بودند.</p> <p><br /> محمدرضا فرقانی، مدير کل امور بين&zwnj;الملل جشن جهانی نوروز به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفته است حضور روسای جمهور پنج کشور تاجيکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و عراق در جشن جهانی نوروز قطعی شده است.</p> <p><br /> وی همچنین افزوده کشورهای قرقيزستان در سطح معاون نخست وزير، قطر در سطح وليعهد، عمان در سطح وزير امور خارجه و يکی از مقامات کشور آذربايجان در جشن جهانی نوروز شرکت می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در روزهای اخير موج مخالفت چهره&zwnj;های اصولگرا با برگزاری جشن نوروز افزايش يافته اما با اين حال، دفتر رئيس&zwnj;جمهور ايران با راه&zwnj;اندازی تارنمای &laquo;جشن جهانی نوروز&raquo; از برگزاری اين جشن خبر داده است.</p> <p><br /> مجمع عمومی سازمان ملل اسفند سال ۱۳۸۸ در نشستی، ۲۱ ماه مارس را به&zwnj;عنوان روز جهانی عيد نوروز به&zwnj;رسميت شناخت و آن را در تقويم خود جای داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز را جشنی با ريشه ايرانی و قدمتی سه هزار ساله توصيف کرده است.</p> <p><br /> بيش از ۳۰۰ ميليون نفر عيد نوروز را در آسيا، شبه قاره هند، آسيای مرکزی، خاورميانه، قفقاز، بالکان، حوزه دريای سياه و بسياری از نقاط ديگر جهان گرامی می&zwnj;دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ايران و افغانستان که تقويم هجری شمسی به کار برده می&zwnj;شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسيای ميانه و قفقاز، تقويم ميلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می&zwnj;شود و روز آغاز سال محسوب نمی&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عيد نوروز، در شهريور ماه سال ۸۷، به عنوان ميراث فرهنگی و معنوی بشری در سازمان يونسکو، به ثبت رسيده بود.</p> <p>&nbsp;</p>

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران می گويد اين کشور می‌تواند از فرصت برگزاری جشن جهانی نوروز برای اهداف بلندمدت استفاده کند.

مصلحی توضیح بیش‌تری در این باره و آنچه که «اهداف بلندمدت» نامیده، نداده است.

وی به تارنمای «جشن جهانی نوروز» گفته است: «دشمنان همواره به دنبال اين بوده و هستند که آيين و سنت‌های کشورها و ملت‌های مختلف را از بين ببرند و حتی در اين راستا در کشورهای مختلف برای جشن‌هايی مانند کريسمس و يا سنت‌های ساختگی ديگر سرمايه‌گذاری می‌کنند.»

به گفته محمد حسنی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، جشن جهانی نوروز قرار است روزهای هفتم و هشتم فروردین جاری در تهران برگزار شود.

مقامات دولتی پیش‌تر گفته بودند که این مراسم هم‌زمان در شیراز نیز برگزار می‌شود اما اکنون اعلام شده این مراسم تنها در تهران برگزار می‌شود.

در روزهای گذشته، مقامات سپاه پاسداران در شیراز و آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز با برگزاری جشن نوروز در شیراز و تخت جمشید مخالفت کرده بودند.

محمدرضا فرقانی، مدير کل امور بين‌الملل جشن جهانی نوروز به خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) گفته است حضور روسای جمهور پنج کشور تاجيکستان، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و عراق در جشن جهانی نوروز قطعی شده است.

وی همچنین افزوده کشورهای قرقيزستان در سطح معاون نخست وزير، قطر در سطح وليعهد، عمان در سطح وزير امور خارجه و يکی از مقامات کشور آذربايجان در جشن جهانی نوروز شرکت می‌کنند.

در روزهای اخير موج مخالفت چهره‌های اصولگرا با برگزاری جشن نوروز افزايش يافته اما با اين حال، دفتر رئيس‌جمهور ايران با راه‌اندازی تارنمای «جشن جهانی نوروز» از برگزاری اين جشن خبر داده است.

مجمع عمومی سازمان ملل اسفند سال ۱۳۸۸ در نشستی، ۲۱ ماه مارس را به‌عنوان روز جهانی عيد نوروز به‌رسميت شناخت و آن را در تقويم خود جای داد.

مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز را جشنی با ريشه ايرانی و قدمتی سه هزار ساله توصيف کرده است.

بيش از ۳۰۰ ميليون نفر عيد نوروز را در آسيا، شبه قاره هند، آسيای مرکزی، خاورميانه، قفقاز، بالکان، حوزه دريای سياه و بسياری از نقاط ديگر جهان گرامی می‌دارند.

در ايران و افغانستان که تقويم هجری شمسی به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسيای ميانه و قفقاز، تقويم ميلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود.

عيد نوروز، در شهريور ماه سال ۸۷، به عنوان ميراث فرهنگی و معنوی بشری در سازمان يونسکو، به ثبت رسيده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>درست است. دشمنان همواره کوشیده اند تا آیین ها و جشن های ملتها و اقوام را ازمیان ببرند. عربها و بدتر از آنها<br /> عرب پرست های پس از اسلام بسیار کوشیده اند تا آیین های ایرانی را نابود کنند. پس از انقلاب هم چنین شد. این دشمنی را پنهان نمی کنند که جار هم میزنند. زمانی که نام میبرند و کمی همراهی نشان میدهند هم ( همان گونه که حاج اقاوزیر گفتند) برای سوءاستفاده است، وگرنه اعتقادی نیست. دشمنی سران و طرفداران نظام مقدس با هرچه که نام و نشانی از ایرانی وایرانی دارد آشکار است. تهران ـ بابک</p>

  • کاربر مهمان

    <p>کشورهاي شرکت کننده در جشن نوروز ج يا کيسه پول گرفته اند و يا نفت و گاز ارزان .....</p>

  • داریوش کوچک

    <p>دوستان عزیز نوروزتان پیروز و بختتان بلند، شما را بخدا یک خبر خوب به ما بدهید و آنهم رفراندوم است. و دوباره دوستان زمانه لطفا این پاسخ قاطع استاد شهید مطهری را در مورد نوروز و احمق دانستن آبا و اجداد ما و نیاکان ما به گوش رهبر متعظم انقلاب مورد نفرت مردم ایران و وزیر اطلاعاتش برسانید. در صفحه ای دیگر شما این آدرسها را گنجانده بودید ولی به هیچوجه کسی موفق نشد آنها را باز کند. لطفا این آدرسها را دوباره منتشر کنید، هر ایرانی باید صدبار سخنان این ثمره عمر خمینی را گوش کند تا بداند چه کسانی بر ایران حکومت می کنند، واگر هم از نوروز دم می زنند این دم زدن دروغین است و تقیه است. </p> <p>http://www.youtube.com/watch?v=B9OENv-WUSU </p> <p>http://www.youtube.com/watch?v=2ra_xQJRU_A&amp;NR=1 </p>