ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک زندانی سياسی کُرد، در آستانه اعدام قرار دارد

<p>بر اساس گزارش&zwnj;های منتشرشده، شيرکو معارفی، زندانی سياسی کُرد قرار است روز ۱۱ ارديبهشت اعدام شود.</p> <!--break--> <p><br /> خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا) به نقل از روزنامه محلی کردستان عراق، &laquo;روژنامه&raquo;، نوشته است که منابع موثق در کردستان از تعيين زمان اجرای حکم اعدام شيرکو معارفی در تاريخ ۱۱ ارديبهشت&zwnj;ماه، برابر با روز جهانی کارگر خبر داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> همچنين کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی نيز اعلام کرده است که دادگاه اسلامی شهر سقز در کردستان اجرای حکم اعدام اين زندانی سياسی در روز ۱۱ ارديبهشت را تأييد کرده است.</p> <p><br /> اين کمپين همچنين نامه سرگشاده خانواده شيرکو معارفی خطاب به مجامع بين&zwnj;المللی و سازمان&zwnj;های حقوق بشری منتشر کرده است.</p> <p><br /> در اين نامه، خانواده معارفی از تمامی نهادهای حقوق بشری خواسته&zwnj;اند تا ضمن &laquo;دفاع از حقوق اوليه و ابتدايی يک زندانی سياسی&raquo;، نسبت به اعدام شيرکو با حکومت جمهوری اسلامی ايران وارد مذاکره شده و مسئولان اين حکومت را متقاعد سازند که اين حکم اجرا نشود.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها نوشته&zwnj;اند: &laquo;شيرکو تنها به اتهام هواداری از حزبی که سال&zwnj;هاست از مبارزه مسلحانه عليه حکومت جمهوری اسلامی دست کشيده و وارد فاز تبليغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نيز در يک دادگاه چند دقيقه&zwnj;ای صادر شده است.&raquo;</p> <p><br /> بهمن معارفی (شيرکو معارفی) ٣۱ساله و اهل شهر بانه کردستان است که به اتهام &laquo;اقدام عليه امنيت ملی&raquo; و &laquo;محاربه با خدا&raquo; به اعدام محکوم گرديده است.</p> <p><br /> وی در تاريخ دهم آبان&zwnj;ماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری با حزب کومه&zwnj;له در سقز دستگير شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت اداره&zwnj; اطلاعات و زندان اين شهر به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p><br /> وی يک بار ديگر درپاييز سال ۱۳۸۸ در خطر اعدام قرار گرفت اما حکم او اجرا نشد. در آن زمان سازمان عفو بين&zwnj;الملل از مقام&zwnj;های ايران خواست تا جلوی حکم اعدام شيرکو معارفی را بگيرند.<br /> &nbsp;</p> <p>خليل بهراميان، وکيل اين زندانی سياسی کُرد، در بهمن&zwnj;ماه ۱۳۸۹ در مصاحبه با تارنمای روز&zwnj;آنلاين گفته بود پرونده موکل&zwnj;اش در يکی از شعبه&zwnj;های ديوان عالی کشور در شهر قم و هم&zwnj;زمان در کميسيون عفو و بخشودگی در حال بررسی است.</p> <p><br /> آقای بهراميان در همين حال افزوده بود: &laquo;با اين اوضاع و احوال فعلی نگران و مضطرب در انتظار پاسخ ديوان عالی کشور و همچنين کميسيون عفو و بخشودگی هستم.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>وکيل شيرکو معارفی گفته بود که موکل&zwnj;اش هوادار کومه&zwnj;له بوده است و نه عضو اين حزب.</p> <p><br /> پيش از اين احسان فتاحيان، جوان ۲۸ ساله کرد ايرانی، بامداد روز چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ در سنندج به اتهام همکاری&nbsp;با حزب کومه&zwnj;له&nbsp;اعدام شد و در بامداد روز يک&zwnj;شنبه ۱۹ ارديبهشت ماه ۱۳۸۹ نيز پنج تن ديگر از زندانيان سياسی کُرد به نام&zwnj;های فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم&zwnj;هولی و مهدی اسلاميان در زندان اوين به دار آويخته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شيرکو معارفی، زندانی سياسی کُرد قرار است روز ۱۱ ارديبهشت اعدام شود.

خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا) به نقل از روزنامه محلی کردستان عراق، «روژنامه»، نوشته است که منابع موثق در کردستان از تعيين زمان اجرای حکم اعدام شيرکو معارفی در تاريخ ۱۱ ارديبهشت‌ماه، برابر با روز جهانی کارگر خبر داده‌اند.

همچنين کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی نيز اعلام کرده است که دادگاه اسلامی شهر سقز در کردستان اجرای حکم اعدام اين زندانی سياسی در روز ۱۱ ارديبهشت را تأييد کرده است.

اين کمپين همچنين نامه سرگشاده خانواده شيرکو معارفی خطاب به مجامع بين‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری منتشر کرده است.

در اين نامه، خانواده معارفی از تمامی نهادهای حقوق بشری خواسته‌اند تا ضمن «دفاع از حقوق اوليه و ابتدايی يک زندانی سياسی»، نسبت به اعدام شيرکو با حکومت جمهوری اسلامی ايران وارد مذاکره شده و مسئولان اين حکومت را متقاعد سازند که اين حکم اجرا نشود.

آن‌ها نوشته‌اند: «شيرکو تنها به اتهام هواداری از حزبی که سال‌هاست از مبارزه مسلحانه عليه حکومت جمهوری اسلامی دست کشيده و وارد فاز تبليغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه با جمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نيز در يک دادگاه چند دقيقه‌ای صادر شده است.»

بهمن معارفی (شيرکو معارفی) ٣۱ساله و اهل شهر بانه کردستان است که به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» و «محاربه با خدا» به اعدام محکوم گرديده است.

وی در تاريخ دهم آبان‌ماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری با حزب کومه‌له در سقز دستگير شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت اداره‌ اطلاعات و زندان اين شهر به‌سر می‌برد.

وی يک بار ديگر درپاييز سال ۱۳۸۸ در خطر اعدام قرار گرفت اما حکم او اجرا نشد. در آن زمان سازمان عفو بين‌الملل از مقام‌های ايران خواست تا جلوی حکم اعدام شيرکو معارفی را بگيرند.
 

خليل بهراميان، وکيل اين زندانی سياسی کُرد، در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ در مصاحبه با تارنمای روز‌آنلاين گفته بود پرونده موکل‌اش در يکی از شعبه‌های ديوان عالی کشور در شهر قم و هم‌زمان در کميسيون عفو و بخشودگی در حال بررسی است.

آقای بهراميان در همين حال افزوده بود: «با اين اوضاع و احوال فعلی نگران و مضطرب در انتظار پاسخ ديوان عالی کشور و همچنين کميسيون عفو و بخشودگی هستم.»
 

وکيل شيرکو معارفی گفته بود که موکل‌اش هوادار کومه‌له بوده است و نه عضو اين حزب.

پيش از اين احسان فتاحيان، جوان ۲۸ ساله کرد ايرانی، بامداد روز چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ در سنندج به اتهام همکاری با حزب کومه‌له اعدام شد و در بامداد روز يک‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ماه ۱۳۸۹ نيز پنج تن ديگر از زندانيان سياسی کُرد به نام‌های فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی، شيرين علم‌هولی و مهدی اسلاميان در زندان اوين به دار آويخته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Simin

    <p>چرا بايد فقط به خاطر طرفداری از يک گروه سياسی اعدام شود؟!</p>