ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخت‌روانچی: بازگشایی سفارت‌خانه‌های ایران و کانادا مانع قانونی دارد

مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است که بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور استقبال می‌کند اما این کار با مانع قانونی روبه‌روست.

مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است که بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور استقبال می‌کند اما این کار با مانع قانونی روبه‌روست.

مجید تخت روانچی

تخت روانچی گفته: «دولت قبلی کانادا بسیار مواضع تندی علیه ایران داشت و تلاش می‌کرد که مواضع خود در مورد ایران را با کشورهایی تنظیم کند که با ما ضدیت داشتند.»

به گفته معاون وزیر امور خارجه ایران، مقامات دولت جدید کانادا در زمان تبلیغات انتخاباتی و همچنین بعد از روی کار آمدن برای بهبود روابط دو کشور اظهار علاقه کرده و حتی موضوع باز شدن سفارت‌خانه‌های دو کشور را مطرح کردند و ایران نیز از این مقوله استقبال کرده و گفته حاضر است با کانادا بر اساس حقوق بین‌الملل و همچنین اصل عدم مداخله در امور یکدیگر از موضع برابر، رابطه داشته باشد.

اما به گفته تخت روانچی، در این فرآیند مانع قانونی وجود دارد. اشاره او به قانونی است که در زمان دولت قبلی کانادا در مجلس این کشور تصویب شد و مصونیت سیاسی ایران در این کشور را لغو کرد.

به گفته معاون وزیر خارجه ایران رفع این مانع این فرایندی زمان‌بر است.

تخت روانچی تاکید کرده که گفت‌وگوها بین دو کشور در جریان است و باید دید که به مرور زمان به چه سمتی پیش می‌رود.

با قطع روابط سیاسی کانادا با ایران در سال ،۲۰۱۲ سفارت‌خانه‌های دو کشور تعطیل شدند. بازشدن سفارت‌ها از اولویت‌هایی بود که برخی از ایرانی-کانادایی‌ها در انتخابات کانادا مطرح کردند.

استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا، ژانویه سال گذشته گفته بود که تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران با «روشی مؤثر» لغو خواهند شد اما این کار «با چشمان باز» صورت خواهد گرفت.

او گفته بود که باز کردن سفارت‌خانه‌ها و از سرگرفتن روابط سیاسی بین دو کشور اولویت اول کشور کانادا نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.