ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ پناهجویان رد شده توسط استرالیا را می‌پذیرد

در بین خبرهای چند روز اخیر درباره سیاست مهاجرتی ترامپ و انتقادها از آن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور پناهجویانی را که استرالیا به دو جزیره منتقل کرده، می‌پذیرد.

برخلاف خبرهایی که این روزها درباره ممنوعیت سفر اتباع خارجی هفت کشور مسلمان منتشر شده، در اقدامی شگفت‌آور دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا پناهجویانی که استرالیا به اردوگاه‌های دو جزیره اقیانوس آرام منتقل کرده است را می‌پذیرد. این اقدام وعده‌ای بود که پیش از روی کار آمدن ترامپ، اوباما به استرالیا داده بود.

گروهی از پناهجویانی که دولت استرالیا به جزیره نائورو فرستاد

مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا پس از گفت‌وگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این خبر را اعلام کرد.

ترنبول گفت ترامپ با برنامه‌ای که در ماه‌های گذشته توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این زمینه آغاز شده بود، موافقت کرده است.

نخست‌وزیر استرالیا اما نگفت که آمریکا چه تعداد پناهجو را خواهد پذیرفت.

در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ پناهجویی که به استرالیا آمده بودند در اردوگاه‌های دو کشور جزیره‌ای نائورو و پاپوآ گینه‌نو نگهداری می‌شوند. بیشتر این پناهجویان را مسلمانان کشورهای خاورمیانه، آفریقا و آسیا، تشکیل می‌دهند.

ترامپ در حالی با پذیرش این پناهجویان موافقت کرده است که به‌تازگی دستور داد به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری شود.

نخست‌وزیر استرالیا نخواست در این‌باره اظهارنظر کند. او گفت کار او نظر دادن «درباره سیاست داخلی یک کشور دیگر نیست».

استرالیا از سال ۲۰۱۳ پناهجویانی که با قایق خود را به این کشور می‌رسانند را نمی‌پذیرد. این کشور به نائورو و پاپوآ گینه‌نو مبالغی برای نگهداری پناهجویان می‌پردازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بعد از ضربه شستی که یک قاضی فدرال به فرمان اجرایی ترامپ زد. او متوجه شده که هنوز دستگاه قضایی آمریکا اوبامایی است. اوباما و زنش هم به هر حال وکیل بودن. ترامپ نمیخواد در بین دستگاه قضای آمریکا این تلقی به وجود بیاید که او آمده هر چه اوباما کرده را برگرداند لذا این کارها را میکنه که دل قاضی ها را به دست بیاره که بعدا کمتر پاچه‌اش رو بگیرن