ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت ۶ ایرانی سرگردان در فرودگاه آمستردام از شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام

شش ایرانی که قصد داشتند به‌شکل قانونی با شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام عازم آمریکا شوند در فرودگاه آمستردام مانع از ورود آن‌ها به هواپیما شده و آن‌ها را از فرمان ترامپ آگاه می‌کنند.

شش ایرانی که با داشتن ویزای آمریکا، یکشنبه ۲۹ ژانویه / ۱۰ بهمن از ایران عازم این کشور بودند، هنگام توقف هواپیما در فرودگاه آمستردام، زمانی که می‌خواستند سوار هواپیمای شرکت کی‌ال‌ام شوند، مانع از ورود آن‌ها به هواپیما شده و آن‌ها را از فرمان ترامپ آگاه می‌کنند.

عکس از آرشیو

این ایرانیان، دو زوج بزرگسال و دو پژوهشگر بودند. دو زوج ایرانی برای دیدار فرزندانشان به آمریکا می‌رفتند و دو پژوهشگر در دانشگاه‌های آمریکا کار می‌کنند.

آن‌ها اکنون در فرودگاه آمستردام هستند و دو وکیل گرفته‌اند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

وکلای آن‌ها می‌گویند تنها امکانی که در حال حاضر وجود دارد شکایت از شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام است تا بتوان آن‌ها را وادار کرد که این مسافران را به چند فرودگاهی که در آمریکا هنوز قوانین ترامپ جاری نیست، برسانند.

وکلا وضعیت موکلین ایرانی خود را بسیار ناراحت‌کننده توصیف کرده‌اند که با امید و آرزوی بسیار و صرف هزینه زیاد برای دیدن فرزندانشان و یا برای برگشت به سر کارشان با چنین وضعیتی روبه‌رو شده‌اند.

آخرین خبر حاکی از آن است که این شش نفر امروز سه‌شنبه ۳۱ ژانویه / ۱۲ بهمن به ایران بازگردانده می‌شوند و منتظر صدور حکم دادگاه آمستردام می‌مانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۷ ژانویه / ۸ بهمن دستور داد تا به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری شود.

این دستور ترامپ با اعتراضات مدنی گسترده‌ای در آمریکا مواجه شده است.

از زمان صدور این فرمان ایرانیان بسیاری که قصد سفر قانونی به آمریکا را داشتند در کشورهای مختلف با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    دیپلمات ها را برای ۴۴۴ روز گروگان گرفتند و سران حکومت جمهوری اسلامی ایران این عمل را تایید و حمایت کردند، پرچم آمریکا در مراسم حکومتی ایران آتش زده میشود؟! در رسانه کشور شعار مرگ بر آمریکا و درنماز جمعه و شعار نمایندگان مجلس آن کشور و گردهمایی مختلف حکومتی بارها و بارها مرگ بر آمریکا سر داده میشود، در دانشگاه و مکان های دولتی و تحت حمایت حکومت فرم عملیات استشهادی ( انتحاری ) به بهانه های مختلف از ترور نویسنده ای به نام سلمان رشدی تا عملیات استشهادی در جنوب لبنان یا حمایت از شیعیان بحرین پخش میشود،بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی،منفجر کردن برج های الخبر عربستان و کشته شدن ۱۹ آمریکایی، انفجارهای آمیا در آرژانتین، ترورهای داخل و خارج از کشور همانند ترورهای میکونوس آلمان،قاچاق موشک به نروژ،کشف محموله موشکی در هواپیمای ایرانی در فرودگاه اوکراین،کشف سیزده سیزده کانتینر حاوی اسلحه و مواد منفجره در نیجریه، کشف کشتی های ارسالی موشک و تسلیحات نظامی به یمن،مراوده و بده و بستان با طالبان و القاعده٬ کمک به مین گذاری در جاده های عراق و افغانستان برای کشتن سرباز آمریکایی ٬ اهدای موشک به غزه ٬ کمک در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا٬حمایت از شبه نظامیان تروریستی همانند شاخه نظامی حزب الله لبنان+...خوب با این سابقه سیاه جمهوری اسلامی و خرابکاری و حمایت از گروه های تروریستی در سطح منطقه معلوم است که جمهوری اسلامی را دارای امکان بالقوه انجام ترور ازطریق استفاده از شهروندان ایرانی بدانند

  • Omid

    عالیه،اصلن ایرانیها رو نباید به هیچ کشور دنیا راه بدهند،تا به غیرتشون بربخوره و این آخوندها رو بیرون کنن