ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درآمد ترکیه از گردشگری به یک سوم کاهش یافت

در پی کودتای نافرجام و چندین حمله تروریستی در ترکیه، درآمد این کشور از بخش گردشگری در سال ۲۰۱۶ به‌شدت کاهش یافت.

در پی کودتای نافرجام و چندین حمله تروریستی در ترکیه، درآمد این کشور از بخش گردشگری در سال ۲۰۱۶ به‌شدت کاهش یافت.

ساحل خالی از گردشگر در آنتالیای ترکیه

«تورک‌استات»، مؤسسه آمار ترکیه، سه‌شنبه ۳۱ ژانویه / ۱۲ بهمن اعلام کرد که درآمد حاصله از صنعت گردشگری در این کشور در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد کاهش داشته و به حدود ۲۰,۷ میلیارد یورو (۲۲,۱ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

بر اساس این آمار، گردشگران آلمانی با ۳,۷۶ میلیون نفر در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۱۶ بیش از هر کشور دیگری به ترکیه سفر کردند. با این حال این شمار گردشگر آلمانی نسبت به سال قبل از آن حدود ۱,۷ میلیون نفر کمتر بوده است.

وزارت گردشگری ترکیه گفته است از ماه ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۶ تقریباً ۲۴,۱ میلیون نفر گردشگر خارجی از ترکیه دیدار کرده‌اند. این تعداد حدود ۳۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ کمتر است.

گردشگران خارجی حدود ۷۳ درصد درآمد توریستی ترکیه را تأمین کرده‌اند و مابقی آن توسط شهروندان ترکیه‌ای که در خارج زندگی می‌کنند تأمین شده است.

گردشگری داخلی در ترکیه به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ و همچنین حملات تروریستی متعدد، از جمله در ماه ژانویه به منطقه توریستی استانبول و همچنین حمله به فرودگاه آتاتورک این شهر در ماه ژوئن از عوامل مهم در کاهش گردشگری در ترکیه به‌شمار می‌روند.

در آخرین اقدام تروریستی در ترکیه که شب کریسمس در یک کلوب شبانه در استانبول رخ داد ۳۹ نفر از ملیت‌های مختلف کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Arash

    Arashm.m@gmail.com این مقاله زیبا را حتما بخونید و توی ایران پخش کنید. واقعیت مردم ایرانه‌‌; در تریبون زمانه ولایت فقیه در قرن ۲۱ تجربه ای تلخ تر از ولایت پاپ در قرون وسطی https://www.tribunezamaneh.com/archives/113881