ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کسری بودجه ۵۷ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی

دولت تنها ‌۱۱درصد تعهدات بخش اشتغال و تولید را عملیاتی و ۱۶.۶‌درصد از اعتبار تعهد شده بخش بیمه سلامت را تأمین کرده. افزایش درآمدهای نفتی کسری بودجه را پنهان کرده است.

دولت حسن روحانی در سال ۹۴، ۵۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته و از پرداخت سهم بخش صنعت، یهداشت و درمان و اشتغال از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها خودداری کرده است.

دیوان محاسبات از تخلف دولت حسن روحانی در اجرای احکام بودجه و عدم تخصیص بودجه عمرانی خبر داد.

دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۲ بهمن اعلام کرد که دولت حسن روحانی در سال گذشته ۵۵ درصد از احکام مربوط به بودجه سالانه را رعایت نکرده است.

بر اساس این گزارش که به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، دولت از مجموع ۱۷۴ حکم بودجه‌ای تنها ۳۳ مورد را به صورت کامل اجراء کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرفی دولت همانند سال‌های گذشته بیشتر از میزان درآمد پیش‌بینی شده در قانون بودجه بوده و دولت در پایان سال با کسری بودجه ۵۷ هزار میلیارد تومانی روبرو شده است.

قانون هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی بیشترین میزان کسری بودجه را بر دولت حسن روحانی تحمیل کرده است. ۳۸ هزار میلیارد تومان از مجموع کسری بودجه مربوط به اجرای قانون هدفمندی یارانه است.

بر اساس اعلام دیوان محاسبات دولت برای جبران این بخش از کسری بودجه، اعتبار و بودجه طرح‌های عمرانی را کاهش داده است.

کسری بودجه ناشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها در حالی رخ داده که دولت برخی از تعهدات خود در این حوزه را نیز عملیاتی نکرده است. از مجموع تعهد ۴.۸ هزار میلیارد تومانی دولت از محل منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌‌ها برای بخش بیمه سلامت، تنها ۷۷۹ میلیارد تومان (معادل ۱۶.۶) درصد تامین شده است.

دولت همچنین از ۵۲۰۰ میلیارد تومان سهم بخش تولید تنها ۱۱.۱ درصد – ۵۷۷ میلیارد تومان- آن را پرداخت کرده است. میزان پرداختی دولت ازمبلغ ۴ هزار میلیارد تومان تعهد دولت برای کمک به برنامه اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان هم صفر گزارش شده است.

شکست دولت در جذب سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی

گزارش دیوان محاسبات از بودجه سال ۹۴ نشان می‌دهد که دو برنامه اصلی دولت روحانی – جذب سرمایه‌گذاری خارجی و واگذاری شرکت‌های دولتی – نیز با ناکامی همراه بوده است.

برپایه این گزارش دولت یازدهم در سال گذشته تنها ۲ درصد از ۲۰۰ میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار فاینانس خارجی پیش‌بینی شده را محقق کرده است.

علاوه بر این دولت در زمینه واگذاری شرکت‌های دولتی نیز شکست خورده است. از مجموع ۱۳۴ موردی که دولت در قانون بودجه به واگذاری آنها موظف شده، تنها پنج مورد واگذار شده است. دولت ۱۱۳ شرکت را برای فروش عرضه کرده، اما موفق به فروش آن‌ها نشده است.

میزان درآمد دولت از محل واگذاری شرکت‌های دولتی ۲۵۴ میلیارد تومان معادل ۹ درصد میزان پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۹۴ است.

براساس این گزارش دولت کسری بودجه سال ۹۴ را از محل فروش دارایی‌های سرمایه‌ای تامین کرده که به معنای افزایش درآمدهای نفتی است.

دیوان محاسبات در حالی کسری بودجه و تخلف دولت در اجرای احکام بودجه را تائید کرده است که محمدباقر نوبخت سخنگوی هیئت دولت جمهوری اسلامی پیش از این هرگونه کسری بودجه را تکذیب کرده بود.

در همین زمینه

جبران کسری بودجه با کاهش سهم صندوق توسعه ملی

کسری بودجه ۴۵ هزار میلیارد تومانی دولت تائید شد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    روز دوشنبه 11بهمن 95 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶ در مجلس اعلام کرد بودجه نظامی یک میلیارد و 300میلیون دلار افزایش یافته است.! محمدمهدی مفتح گفت: در جلسه عصر دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه مجوز داده شد که مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی کشور!?(سوریه!؟) در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع قرار گیرد. بنا‌ به همین گزارش، در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ همچنین اجازه داده شد معادل یکصد میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار رادیو تلویزیون قرار گیرد!

  • naseem

    مدیریت جهانی بباد دادن اموال مردم ایران: - پرداخت غرامت ۱.۹ میلیارد دلاری به ترکیه عراقی در مورد برنده شدن ترکیه در دادگاه دیوان دادرسی بین المللی علیه ایران و همچنین جریمه ایران برای پرداخت تقریبا دو میلیارد دلار غرامت توضیح داد. او گفت: «با توافق ایران و ترکیه، قیمت گاز صادراتی ایران ۱۳.۳ درصد کاهش یافت! و ایران متعهد شد که ۱.۹ میلیارد دلار غرامت به این کشور پرداخت کند! - ترکمنستان می‌گوید که ایران از ۹ سال قبل بابت واردات گاز حدود ۱.۸ میلیارد دلار به این کشور بدهی دارد. ایران این رقم را قبول ندارد و می‌گوید که ترکمنستان در زمستان سال ۲۰۰۷ با قطع گاز، ایران را مجبور کرد که زیر بار افزایش ۹ برابری قیمت گاز برود!. وب‌سایت رسمی وزارت خارجه ترکمنستان همچنین می گوید که ایران بند «یا بگیر یا پرداخت کن» قرارداد گازی را نقض کرده است. این بند بدین معنی است که ایران بر اساس قرارداد، باید سالانه ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان وارد کند و اگر این کار را انجام ندهد باید پول آن را پرداخت کند!، اما عملا آمارهای خود ایران نشان می دهد که طی ده سال گذشته به طور متوسط حدود نیمی از این میزان گاز از ترکمنستان وارد کرده

  • Farid

    حکومت ایران پالایشگاه ملی نفت کرمانشاه را به‌طور اقساط در اختیار بخش خصوصی گذاشت.!! امروز 12بهمن 95، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پالایشگاه کرمانشاه که نزدیک به ۱۱۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است، امروز با قیمت ۲۱۰ میلیارد تومان و پرداخت فقط ۲۱ میلیارد تومان نقد در حال واگذاری است. این پالایشگاه 90 هکتار مساحت دارد که هر متر آن بالای 2 میلیون تومان قیمت گذاشته شده است... و در سال 1393 حدود 1100 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد اما امروز به قیمت 210 میلیارد تومان در حال واگذاری به شرکتی است که یک‌سال سابقه داشته و اهلیت ندارد!!. پالایشگاه کرمانشاه 800نفر نیروی انسانی دارد

  • faryad

    دیوان محاسبات مجلس گزارشی از تخلفات دولت درباره درآمد هدفمندی یارانه‌های دولت منتشر کرد». «طبق شواهد و آمارهای موجود که نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند دولت حدود 35 تا 39هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را بدون واریز به خزانه هزینه کرده و حتی زیر بار بخش بزرگی از این درآمد (حدود 25هزار میلیارد تومان) هم نمی‌رود!». حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس : «تخلف دولت در این زمینه محرز است، چرا که معلوم نیست اولاً چرا دولت درآمد هدفمندی را کم اعلام می‌کند و ثانیا معلوم نیست این درآمد در کجا هزینه شده است

  • فرهاد

    دیگر هیچ امیدی نه تنها به دولت روحانی که به جمهوری اسلامی و تمام اقتصادیون اطراف و خارج این حکومت نیست . حفظ هزینه های سرسام آور این دولت و ناتوانی در مقابله با آنها تنها واژگونی این حکومت را می طلبد تا این ماشین عریض و طویل را خرد کرده و از نو ساخت با حفظ این مدیران این بوروکراسی فاسد و فرماندهان فاسد امکان غلبه بر بحرانهای اقتصادی کشور امکان پذیر نیست رئیس و معاون و قضات دستگاه قضا همه فاسد و حتی علنی دزدی کرده و با احکام حکومتی خود را خلاص می کنند تا کل بوروکراسی این حکومت در فساد غرق شود وقتی معلم و قاری قرآن بیت خامنه ای اینگونه نمونه ی خاص و عام می گردد و **ت .