ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حیدر العبادی: ورود آمریکایی‌ها را به عراق ممنوع نمی‌کنم

به تعبیر نخست‌وزیر عراق هرچند منع سفر عراقی‌ها به آمریکا «توهین»‌آمیز است، اما مقابله به مثل به منافع ملی عراق در جنگ با داعش آسیب می‌زند.

نخست وزیر عراق روز سه شنبه ۳۱ ژانویه گفت ممنوعیت‌هایی که از ورود شهروندان عراق به آمریکا جلوگیری می‌کند «توهین» است اما ممنوع کردن ورود آمریکایی‌ها در مقابل آن، می‌تواند به منافع ملی عراق در جنگ با دولت اسلامی آسیب بزند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق

حید العبادی می‌گوید به دنبال راه‌هایی برای کاستن از آسیب‌هایی است که از این تصمیم ناشی می شود. او گفته تصمیمی که پارلمان عراق روز دوشنبه برای اقدام متقابل در مقابل آمریکا گرفت، اجرا نخواهد شد.

او گفته: «ما اکنون در میانه جنگیم.»

اکثریت نمایندگان پارلمان عراق روز دوشنبه ۳۰ ژانویه / ۱۱ بهمن به «اقدام متقابل» علیه آمریکا رأی مثبت دادند.

بیش از پنج هزار سرباز آمریکایی در عراق مستقرند و از نیروهای عراقی در نبرد علیه دولت اسلامی حمایت می‌کنند.

محدودیت‌های  سفر اعلام شده از سوی دولت دونالد ترامپ، روابط دو کشور را که برای خارج کردن نیروهای داعش از موصل آخرین پایگاه داعش در عراق با هم همکاری می‌کنند، شکننده کرده است.

این محدودیت‌ها فشار بر روی عبادی را برای واکنش متقابل در مقابل آمریکا افزایش داده و در عین حال، او مجبور به حفظ نیروی حمایتی نظامی آمریکا در عراق هم هست.

عبادی گفته اینکه تمام جمعیت یک کشور به یک چوب رانده شوند منصفانه نیست.

او اضافه کرده: «آمریکایی اینجا هستند که با دولت اسلامی بجنگند. نمی‌توانم بگویم که به این خاطر همه مردم آمریکا تروریست اند. هر کشوری مردم خوب و بد دارد.»

روز گذشته، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق گفته بود که هیچ فرد عراقی مسئول اعمال تروریسیتی در خاک آمریکا نیست.

سایر کشورهایی که اتباع‌شان در حملات تروریستی دخیل بوده‌اند، نظیر عربستان سعودی، از محدودیت‌ سفر به آمریکا بر اساس فرمان ترامپ در امان مانده‌اند.

محدودیت‌های مسافرتی اعلام شده از سوی ترامپ، سفر اتباع هفت کشور از جمله ایران و عراق را تا ۹۰ روز به آمریکا محدود می‌کند. همچنین پذیرش پناهنده از سوریه و سایر کشورها، تا ۱۲۰ روز متوقف می‌شود.

اجرای این دستورات فرودگاه‌های آمریکا را به هم ریخته و باعث اعتراضاتی در فرودگاه‌ها و شهرهای آمریکا شده است.

ترامپ از دستورهای صادر شده دفاع می‌کند و می‌گوید این دستورها برای مبارزه با تروریسم صادر شده است و به معنی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.