ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات صلح سوریه در ژنو به ۲۰ فوریه موکول شد

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد مذاکرات صلح سوریه در ژنو که به تأخیر افتاده بود در تاریخ ۲۰ فوریه / ۲ اسفند برگزار خواهد شد.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد مذاکرات صلح سوریه در ژنو که به تأخیر افتاده بود در تاریخ ۲۰ فوریه / ۲ اسفند برگزار خواهد شد.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه

دی میستورا در یک نشست خبری در نیویورک ضمن اعلام این خبر هدف از تأخیر در مذاکرات ژنو را دادن فرصت به رژیم سوریه و مخالفان آن برای حضور پرقدرت و یکپارچه در مذاکرات، و همچنین تثبیت آتش‌بس در سوریه دانست.

روز گذشته، سه‌شنبه ۳۱ ژانویه / ۱۲ بهمن نیز خبرگزاری فرانسه به‌نقل از منابع دیپلماتیک خبر داده بود که مذاکرات ژنو به ۲۰ فوریه فوریه موکول شده است.

در بیانیه پایانی مذاکرات آستانه آمده بود که گروه‌های مخالف بشار اسد و دولت سوریه تمایل دارند دور بعدی مذاکرات در ۸ فوریه / ۲۰ بهمن برگزار شود.

استفان دی میستورا گفته است که براساس قطعنامه‌های بین‌المللی در زمینه تشکیل هیئت گسترده مخالفان سوریه اگر این گروه‌ها تا ۸ فوریه هیئتی را تشکیل ندادند به آن‌ها در این راه کمک خواهد کرد.

همچنین دیگر دعوت‌ها برای شرکت در مذاکرات ژنو نیز ۸ فوریه انجام خواهد داد.

آخرین مذاکرات درباره سوریه در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژانویه (۴ و ۵ بهمن‌ماه جاری) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد و در آن بیش از هر چیز بر تحکیم آتش‌بس، اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعتمادسازی بین طرفین جنگ داخلی، تضمین دسترسی کمک‌های بشردوستانه و حفاظت و حرکت آزادانه غیرنظامیان در سوریه تأکید شد.

این مذاکرات با تنش‌هایی بین مخالفان و نمایندگان دولت سوریه همراه بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.