ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض دانشجویان برکلی به سخنرانی روزنامه‌نگار طرفدار ترامپ

یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان به خاطر اعتراض به سخنرانی میلو ییانوپولوس صحنه درگیری بین دانشجویان و پلیس بود. درگیری به سطح شهر هم گسترش پیدا کرد.

دانشگاه برکلی در کالیفرنیا شامگاه گذشته صحنه درگیری بین دانشجویان و پلیس بود. قرار بود روز گذشته میلو ییانوپولوس، وبلاگ‌نویس و روزنامه‌نگار دست راستی و از طرفداران دونالد ترامپ در برکلی سخنرانی کند. اما صدها دانشجو در اعتراض به این سخنرانی تظاهرات کردند. پلیس محوطه دانشگاه را مسدود کرد.

اعتراض دانشجویان برکلی به سخنرانی روزنامه‌نگار طرفدار ترامپ

تظاهرکنندگان محوطه دانشگاه را آتش زدند و شیشه‌ها را شکستند و به این ترتیب سخنرانی میلو ییانوپولوس لغو شد.

پلیس از شهروندان و از دانشجویان خواسته است وارد محوطه دانشگاه برکلی نشوند.

آشوب‌ها و درگیری‌ها از محوطه دانشگاه به سطح شهر گسترش پیدا کرد. شیشه چند مغازه شکست و پلیس هم اعلام کرده که در این درگیری‌ها دست‌کم سه الی چهار دانشجوی معترض مجروح شده‌اند.

پلیس با شلیک گلوله‌های پلاستیکی تلاش کرد دانشجویان را متفرق کند.

انجمن دانشجویان جمهوری‌خواه دانشگاه برکلی از میلو ییانوپولوس، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس بریتانیایی که با روزنامه دست‌راستی «بریتبارت نیور» همکاری می‌کند دعوت کرده بود در برکلی سخن‌رانی کند.

میلو ییانوپولوس همجنسگرا و از طرفداران سیاست‌های پوپولیستی راست در جهان است. او خود را «خطرناک‌ترین همجنسگرای آمریکا» می‌نامد.

ییانوپولوس بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در دانشگاه‌های آمریکا در طرفداری از سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی می‌کند.  استیو بنون که در کارزار انتخاباتی ترامپ مدیر اجرایی ستاد او بود، اکنون به عنوان استراتژیست و مشاور ترامپ منصوب شده است. این مقام ارشد، در سال ۲۰۰۷ به روزنامه دست‌راستی برایتبارت نیوز پیوست و عملاً مدیر مسئول این روزنامه شد. «سی ان ان» گزارش داده است که تظاهرکنندگان بر ضد سیاست‌های ترامپ هم شعارهایی سر داده بودند.

پیش از این توئیتر، صفحه میلو ییانوپولوس را به خاطر کارزار نژادپرستانه‌ای که علیه لسلی جونز بازیگر سیاهپوست فیلم «گوست باستر» به راه انداخته بود مسدود کرده بود. این وبلاگ‌نویس به خاطر عقاید زن‌ستیزانه و نژادپرستانه‌اش شهرتی به هم زده است.

ییانوپولوس به فاکس نیوز گفته است که با آغاز تظاهرات و بعد از آنکه دانشجویان اشیایی را به سوی او پرتاب کردند، پلیس او را به محل امنی برده است. ییانوپولوس در این مصاحبه کوتاه تلویزیونی می‌گوید اغلب دانشجویان برکلی چپ‌گرا هستند و تحمل عقیده مخالف را ندارند. دانشجویان اما می‌گویند ییانوپولوس در سخن‌رانی‌هایش نفرت‌پراکنی می‌کند و به همین دلیل نباید به او فرصت سخن‌رانی داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.