ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایلام پایتخت خودکشی‌ در ایران است»

یک عضو ایلامی شورای‌ عالی استان‌ها در ایران از فقر و بیکاری در استان ایلام انتقاد کرد و این استان را «پایتخت خودکشی‌های کشور» نامید.

یک عضو ایلامی شورای‌ عالی استان‌ها در ایران از فقر و بیکاری در استان ایلام انتقاد کرد و این استان را «پایتخت خودکشی‌های کشور» نامید.

عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حمدالله بیگی روز پنج‌شنبه ۲ فوریه / ۱۴ بهمن در سی‌وششمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها از مشکلات متعدد استان ایلام، از جمله مشکل آب شرب، مسئله راه‌ها، نبود بهداشت و بیمارستان و فقدان سرانه فضای آموزشی حرف زد و گفت: «ایلام استانی محروم است که فقر و بیکاری در آن بیداد می‌کند.»

حمدالله بیگی همچنین افزود: «ایلام رتبه اول خودکشی و پایتخت خودکشی‌های کشور است.»

استان ایلام با جمعیت ۵۸۵ هزار نفر در غرب ایران قرار دارد. حدود ۲۰ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

بر پایه آمارهای وزارت رفاه، استان ایلام رتبه نخست «خط زیر فقر مطلق» را در کشور دارد. ایلام همچنین از نظر میزان بیکاری در رتبه‌های نخست قرار دارد.

در شهریورماه سال گذشته مقامات محلی و دانشگاهیان استان ایلام در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی در این استان اعلام کردند که آمار خودکشی در ایلام «نگران‌کننده» است. با این حال آماری از میزان خودکشی در این استان منتشر نشده است.

مقامات ایران به سختی و به ندرت در خصوص آسیب‌های اجتماعی، آمار منتشر می‌کنند.

علت عمده خودکشی در ایران، بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود. فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف عنوان می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یار دبستانی

    آخوندها به امید تجزیه ی کشور هستند و هیچ کاری برای بهبود وضع مردم نخواهند کرد. کسانی که سرمایه‌ای دارند و پولی که بتوانند در ایلام و مناطق محروم دیگر کاری برای جوانها ایجاد کنند بهترین خدمت را به مردم و کشور خود خواهند کرد. ما باید دست همدیگر را بگیریم.