ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری نخستین کنسرت در عربستان پس از ۲۴ سال

هفت هزار نفر پس از ۲۴ سال در یک کنسرت پاپ عربی در عربستان سعودی شرکت کردند. برای جوانان سعودی این یک موفقیت محسوب می‌شود، اما فقط برای بخشی از آن‌ها، زیرا زنان اجازه شرکت در این کنسرت را نداشتند.

هفت هزار نفر پس از ۲۴ سال در یک کنسرت پاپ عربی در عربستان سعودی شرکت کردند. برای جوانان سعودی این یک موفقیت محسوب می‌شود، اما فقط برای بخشی از آن‌ها، زیرا زنان اجازه شرکت در این کنسرت را نداشتند.

کنسرت محمد عبده، خواننده پاپ عربی در جده ـ ۳۰ ژانویه / ۱۱ بهمن

به گزارش هافینگتون پست، این کنسرت در روز دوشنبه ۳۰ ژانویه / ۱۱ بهمن در سالن ورزشی ملک عبدالله شهر جده در کنار دریای سرخ برگزار شده و در آن سه هنرمند، از جمله محمد عبده، خواننده معروف موسیقی پاپ عربی، ملقب به «هنرمند اعراب» برنامه داشتند.

چند روز قبل از برگزاری این کنسرت، مفتی سعودی، شیخ عبدل عزیز آل شیخ بر روی اینترنت اعلام کرده بود که «سینما و کنسرت مکان پرورش انواع فسق و فجور است».

این رویداد کم‌سابقه در عربستان سعودی از سوی دولت این کشور و به‌ویژه «اداره کل سرگرمی» به‌مسئولیت محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع جوان سعودی که به‌عنوان قدرت اصلی دربار پدرش ملک سلمان شناخته می‌شود، حمایت شده بود.

این برنامه در چارچوب طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ برگزار شد که بر اساس آن قرار است اقتصاد عربستان سعودی کمتر به نفت وابسته شود، ۴۵۰ هزار شغل جدید ایجاد شود، و همچنین نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی و سرگرمی و تفریح برای جوانان بیشتر شود.

برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه‌ی به‌شدت مذهبی و محافظه‌کار عربستان سعودی همواره چالش‌برانگیز بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.