ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت وزارت خارجه ایران با حضور تیم کشتی آمریکا در ایران

در پی دستور مهاجرتی اخیر ترامپ، وزارت خارجه جمهوری اسلامی در اقدامی تلافی‌جویانه سفر تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به ایران برای شرکت در مسابقات جهانی را ممنوع اعلام کرد.

در پی دستور مهاجرتی اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور از جمله ایران به آمریکا؛ دو هفته مانده به برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در ایران، وزارت خارجه جمهوری اسلامی در اقدامی تلافی‌جویانه سفر تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به ایران برای شرکت در این مسابقات را ممنوع اعلام کرد.

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی ایران روز جمعه ۱۵ بهمن گفت وزارت خارجه جمهوری اسلامی این موضوع را روز پنج‌شنبه به فدراسیون کشتی ابلاغ کرده و این فدراسیون نیز در نامه‌ای به نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی خواستار معرفی تیم جایگزین تیم آمریکا شده است.

به‌گفته دبیر فدراسیون کشتی ایران در صورتی که تیم جایگزین از سوی اتحادیه جهانی معرفی نشود رقابت‌های جام جهانی بدون حضور آمریکا و با شرکت هفت تیم برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۷ ژانویه / ۸ بهمن دستور داد تا به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان، سومالی و یمن به آمریکا جلوگیری شود. این تصمیم رئیس جمهوری جدید آمریکا با اعتراضات گسترده‌ای هم در آمریکا و هم در برخی دیگر از کشورها روبه‌رو شد.

فدراسیون کشتی ایران در نامه خود به رئیس اتحادیه جهانی کشتی دستور مهاجرتی ترامپ را «سیاست غیراخلاقی و غیرانسانی» نامیده و اقدام متقابل ایران در مورد تیم کشتی آزاد آمریکا را «اصولی، متعارف و منطقی» عنوان کرده است.

تیم ملی کشتی آزاد آمریکا قرار بود با ۱۳ کشتی‌گیر در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، شرکت کند.

جردن باروز، کشتی‌گیر نامدار آمریکایی روز سه‌شنبه اظهار امیدواری کرده بود که ایران مانع از سفر کشتی‌گیران آمریکایی نشود.

باروز گفته بود: « ما تنها امیدوار هستیم که آن‌ها (ایرانی‌ها) به‌دلیل سیاست به ما نگویند که "ببخشید این بار مسابقات جام جهانی بدون شما برگزار می‌شود!"»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.