ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به کره شمالی: هر حمله‌ای پاسخ «قاطع» خواهد داشت

در حالی‌که سیاست خارجی آمریکا در آسیای شرقی همچنان مبهم است، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اولین سفر خارجی خود را به کشورهای متحد ایالات متحده در این منطقه آغاز کرده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با کلمات شدیدی کره شمالی را تهدید کرد. او گفت حکومت کره شمالی در صورت حمله هسته‌ای باید منتظر پاسخی «قاطع» باشد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا

کمتر از دو هفته است که جیمز ماتیس ریاست پنتاگون را برعهده گرفته. او اکنون پیامی تند و روشن خطاب به کره شمالی داده است. ماتیس در این پیام شدیدالحن نسبت به استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌ای هشدار داده است: «هر حمله‌ای به ایالات متحده و هم‌پیمان‌های ما پاسخ داده خواهد شد و هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با واکنشی مؤثر و قاطع مواجه خواهد شد.»

جیمز ماتیس که در سئول، پایتخت کره جنوبی سخن می‌گفت اعلام کرد که آمریکا مصمم است از متحدان خود دفاع کند.

این نخستین سفر خارجی وزیر دفاع جدید آمریکا است. او در دیدار پنج‌شنبه ۲ فوریه / ۱۴ بهمن خود از کره جنوبی تأکید کرد که از نظر دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، «تهدیدات هسته‌ای» کره شمالی به‌عنوان یک مسئله امنیتی از اولویت بالایی برخوردار است.

ماتیس گفت کره شمالی همچنان موشک‌های خود را به‌راه می‌اندازد، برنامه تسلیحات اتمی خود را توسعه می‌دهد و به «رفتار و لفاظی‌های تهدیدآمیز» خود ادامه می‌دهد.

به‌تازگی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در پیامی به مناسبت آغاز سال میلادی از تلویزیون دولتی این کشور گفته بود که به‌زودی کره شمالی به موشک‌های بالستیک قاره‌پیما دسترسی پیدا می‌کند. آمریکا از آن بیم دارد که کره شمالی به هدف خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک و نزدیکتر شود و آن‌ها را بر موشک‌های دور برد خود سوار کند. پیونگ‌یانگ نیز واشنگتن را متهم به کاربرد سیاست خصمانه می‌کند.

جیمز ماتیس پس از دیدار با «هان مین کو»، وزیر خارجه کره جنوبی به ژاپن می‌رود. ژاپن نیز از متحدان اصلی آمریکا در آسیای شرقی است.

وزیر دفاع آمریکا در حالی از این منطقه دیدار می‌کند که جهت سیاست خارجی این کشور با رئیس جمهوری ترامپ در آسیای شرقی ناروشن است. در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری، دونالد ترامپ تهدید کرده بود که اگر کره جنوبی و ژاپن حمایت‌های مالی خود را افزایش ندهند آمریکا نیروهای خود را از این دو کشور بیرون خواهد کشید.

در حال حاضر در کره جنوبی ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی و در ژاپن ۴۷ هزار سرباز آمریکایی مستقر هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.