ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵۰ هزار دانش‌آموخته با مدرک دکترا بیکارند

۵۰ هزار دانش‌آموخته با مدرک دکترا هم اکنون بیکارند و سالانه ۳۰ هزار نیز فارغ‌التحصیل می‌شوند. دانشگاه‌ها تنها ۲ هزار تن از این دانش‌آموخته گان را می‌توانند جذب کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه این آمار که هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموخته با مدرک دکترا در کشور بیکارند، نتیجه گرفت که دیگر مدرک به درد نمی‌خورد و افزود: "باید به دنبال افزایش مهارت‌ها در رشته‌های گوناگون بود که دانشگاه علمی کاربردی باید در این راستا حرکت کند. "
محمد حسین امید که در نشست مدیران مراکز جامع علمی کاربردی سخن می‌گفت افزود سالانه ۳۰ هزار تن نیز به این تعداد اضافه می‌شود حال آن که وزارت علوم تنها ۲ هزار تن از این دانش‌آموخته گان را می‌تواند به کار بگیرد.

او همچنین به "بحران ظرفیت خالی" اشاره کرد که دانشگاه‌ها با آن روبرو هستند و در حالی که حد نصاب داشتن دانشجو ۵۰۰ نفر است برخی مراکز تنها ۵۰ دانشجو دارند و از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیند.

امید در ادامه خواستار آن شد که رشته‌های تحصیلی طوری طراحی شوند که "شغل محور" باشند و دانشجو را برای بازار کار تربیت کنند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bahram

    همه تقصیر رو نباید انداخت گردن دولت. وقتی همینطوری آمار پذیرش رو میبرن بالا, این اتفاقات بعید نیست. آلمان و آمریکا هم جوابگوی این همه فارغ التحصیل دکترا نخواهد بود چه برسه به ایران. بعدشم خودمونیم, چند درصد این دوستان که مدرک دکترا گرفتند, سواد در حد دکترا هم دارند ؟!

  • صمد

    اگر اتحادیه غارتگران به اهالی یک محله اختیار دهند که دزد خانه خود را از فهرستی از دزدهای حرفه ای و سابقه دار انتخاب کنند تا در هنگام سرقت خسارت کمتری به آنها و اموالشان وارد شود و اهالی شریف محله هم با طیب خاطر چنین کنند، شما آنها را چه می نامید؟ انتظار شما از حال و احوال چنین محله ای چیست؟ زنده اند؟ بلی! انسانند؟ خود قضاوت کنید!

  • فرهاد

    کار این حکومت از این حرفها گذشته چون مدیران متخصص خانه نشین هستند و قادر به راه اندازی و بکار گیری سرمایه های اجتماعی و ثروت اجتماعی نیستند وقتی روضه خوانها و قاری ها صبح بیدار می شوند و در مورد برنامه های حکومتی نظرشان را اعمال می کنند معلوم است که برنامه ریزی یعنی باد هوا و بی کفایت ترین نیروها که مشغول دزدی و اختلاس هستند سیستم این حکومت را اداره می کنند . بهتر است دنبال ساخت یک حکومت دیگر برآئیم تا نصیحت دزدها و غارتگران .