ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصرف شهرک وانت وایگل توسط طالبان

<p>مقامات ولایت نورستان در شرق افغانستان می&zwnj;گویند شبه&zwnj;نظامیان طالبان، صبح سه&zwnj;شنبه نهم فروردین، شهرک وانت وایگل را به تصرف خود درآورده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>شمس&zwnj;الرحمان نورستانی، فرمانده پلیس ولایت نورستان گفت که با یورش ناگهانی صدها شبه&zwnj;نظامی طالبان، نیروهای امنیتی دولتی از وانت وایگل عقب&zwnj;نشینی کردند و طالبان وارد این شهرک شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی از دولت مرکزی افغانستان خواسته است تا نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی بیشتری را برای بیرون راندن طالبان به این ولایت انتقال دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ذبیح&zwnj;الله مجاهد، از سخنگویان طالبان گفته است که اعضای این گروه در حمله به وانت وایگل با مقاومت کم نیروهای دولتی روبه&zwnj;رو شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ولایت نورستان در شرق افغانستان، با مناطق قبایلی پاکستان هم مرز است. سال گذشته شهرک های برگ متال و کامدیش این ولایت چندین بار بین نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقام&zwnj;های افغان می&zwnj;گویند شورشیان همواره با عبور از مناطق قبایلی به داخل افغانستان، اهداف دولتی و خارجی را مورد حمله قرار می&zwnj;دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در تحولی دیگر در شمال افغانستان، والی خودخوانده طالبان برای ولایت جوزجان، از سوی نظامیان بین&zwnj;المللی بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد ابراهیم، فرمانده پلیس جوزجان گفته است که ملا احسان&zwnj;الله والی خودخوانده طالبان با سه تن از افرادش شب دوشنبه هشتم فروردین، در شهرک قوش&zwnj;تپه بازداشت شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته فرمانده پلیس جوزجان، در این عملیات دو شبه&zwnj;نظامی وابسته به طالبان کشته شده&zwnj;اند اما به نظامیان ناتو آسیبی نرسیده است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مقامات ولایت نورستان در شرق افغانستان می‌گویند شبه‌نظامیان طالبان، صبح سه‌شنبه نهم فروردین، شهرک وانت وایگل را به تصرف خود درآورده‌اند.

شمس‌الرحمان نورستانی، فرمانده پلیس ولایت نورستان گفت که با یورش ناگهانی صدها شبه‌نظامی طالبان، نیروهای امنیتی دولتی از وانت وایگل عقب‌نشینی کردند و طالبان وارد این شهرک شدند.

وی از دولت مرکزی افغانستان خواسته است تا نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی بیشتری را برای بیرون راندن طالبان به این ولایت انتقال دهد.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان گفته است که اعضای این گروه در حمله به وانت وایگل با مقاومت کم نیروهای دولتی روبه‌رو شدند.

ولایت نورستان در شرق افغانستان، با مناطق قبایلی پاکستان هم مرز است. سال گذشته شهرک های برگ متال و کامدیش این ولایت چندین بار بین نیروهای دولتی و طالبان دست به دست شد.

مقام‌های افغان می‌گویند شورشیان همواره با عبور از مناطق قبایلی به داخل افغانستان، اهداف دولتی و خارجی را مورد حمله قرار می‌دهند.

در تحولی دیگر در شمال افغانستان، والی خودخوانده طالبان برای ولایت جوزجان، از سوی نظامیان بین‌المللی بازداشت شد.

محمد ابراهیم، فرمانده پلیس جوزجان گفته است که ملا احسان‌الله والی خودخوانده طالبان با سه تن از افرادش شب دوشنبه هشتم فروردین، در شهرک قوش‌تپه بازداشت شده است.

به گفته فرمانده پلیس جوزجان، در این عملیات دو شبه‌نظامی وابسته به طالبان کشته شده‌اند اما به نظامیان ناتو آسیبی نرسیده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.