ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش يک ميليون و۵۰ هزار نفر به جمعيت ايران در سال گذشته

<p>مرکز آمار ايران اعلام کرد که در پايان سال ۱۳۸۹ خورشيدی جمعيت ايران به بيش از ۷۵ ميليون نفر رسيده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ساعت جمعيتی تارنمای مرکز آمار ايران در آخرين روز سال گذشته جمعيتی حدود ۷۵ ميليون و ۵۰ هزار نفر را نشان می&zwnj;داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين عدد در زمان تنظيم اين خبر از ۷۵ ميليون و ۱۶۰ هزار و ۳۴۰ نفر عبور کرده و رقم مربوط به جمعيت کشور بر اساس اين شمارنده در حال افزايش است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين در حالی است که ساعت جمعيتی تارنمای مرکز آمار ايران در فروردين&zwnj;ماه سال گذشته جمعيتی بيش از ۷۴ ميليون نفر را برای اين کشور نشان می&zwnj;داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اين اساس طی يک سال گذشته جمعيت ايران بيش از يک ميليون و۵۰ هزار نفر افزايش يافته است.</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران در طول سال گذشته همواره از افزايش تعداد فرزندان پشتيبانی کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی سال گذشته بارها در سخنان خود از سياست کنترل جمعيت انتقاد کرد و آن را به &laquo;دشمنان&raquo; و &laquo;استعمارگران&raquo; نسبت داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمدی&zwnj;نژاد آخرين بار در ۳۰ دی&zwnj;ماه ۱۳۸۹ بار ديگر بر اين مواضع تأکيد کرد و گفت: &laquo;الگوی دو بچه کافی است الگوی نابود کردن ملت&zwnj;ها است. با دو بچه ۵۰ سال ديگر چه می&zwnj;شد؟ اتفاقی که در اروپا افتاده سر ما هم می&zwnj;آيد.&raquo;</p> <p><br /> وی تصريح کرد: &laquo;وقتی تعداد بچه در خانواده&zwnj;ای شش تا باشد، بچه&zwnj;ها نخبه می&zwnj;شوند. نخبگان درجه يک را ببينيد همه در خانواده پنج الی شش و ۹ تايی بزرگ شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p><br /> وی با بيان اين&zwnj;که &laquo;چه کسی گفته اگر جمعيت کم باشد حتمأ رفاه است&raquo; افزود: &laquo;شعار دو بچه کافی است متعلق به نظام ليبراليست و اومانيستی غربی است که می&zwnj;گويد بچه مزاحم است برو لذت ببر.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين سخنان در حالی ايراد شد که دو هفته پيش از آن، رضا صالحی اميری&rlm;&zwnj;، عضو مرکز تحقيقات وابسته به مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته بود که بر اساس تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت به هيچ&zwnj;وجه نبايد سياست&zwnj;های کنترل جمعيت در ايران کنار گذاشته شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی اعلام کرد که پژوهشگران مجمع تشخيص مصلحت نظام&rlm;، افزايش جمعيت در ايران را به عنوان يک راهبرد منطقی برای حل مشکلات رد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سياست کنترل جمعيت از سال&zwnj;های ۱۳۲۵ خورشيدی به&zwnj;دنبال بهبود شاخص&zwnj;های بهداشتی و توسعه و با افزايش روز افزون نرخ جممعيت در ايران مورد توجه قرار گرفت اما آن&zwnj;چنان که بايد پيش نرفت.</p> <p><br /> در سال ۱۳۳۷ &laquo;انجمن راهنمايی بهداشت خانواده&raquo; به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و در جهت کنترل جمعيت فعاليت نمود اما جمعيت ايران در طول ۵۰ سال چهار برابر شد.</p> <p><br /> پس از انقلاب، سياست&zwnj;های کنترل جمعيت برچيده شد که با افزايش بی&zwnj;رويه جمعيت در نيمه دوم دهه ۶۰ و نيمه اول دهه ۷۰ سياست تنظيم خانواده و کنترل جمعيت بار ديگر در پيش گرفته شد.</p> <p><br /> سياست کنترل جمعيت با روی کار آمدن دولت اصلاحات با قدرت بيشتری پيگيری شد اما با آغاز کار دولت نهم سياست&zwnj;های گذشته کنار گذاشته شد.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مرکز آمار ايران اعلام کرد که در پايان سال ۱۳۸۹ خورشيدی جمعيت ايران به بيش از ۷۵ ميليون نفر رسيده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ساعت جمعيتی تارنمای مرکز آمار ايران در آخرين روز سال گذشته جمعيتی حدود ۷۵ ميليون و ۵۰ هزار نفر را نشان می‌داد.

اين عدد در زمان تنظيم اين خبر از ۷۵ ميليون و ۱۶۰ هزار و ۳۴۰ نفر عبور کرده و رقم مربوط به جمعيت کشور بر اساس اين شمارنده در حال افزايش است.

اين در حالی است که ساعت جمعيتی تارنمای مرکز آمار ايران در فروردين‌ماه سال گذشته جمعيتی بيش از ۷۴ ميليون نفر را برای اين کشور نشان می‌داد.

بر اين اساس طی يک سال گذشته جمعيت ايران بيش از يک ميليون و۵۰ هزار نفر افزايش يافته است.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران در طول سال گذشته همواره از افزايش تعداد فرزندان پشتيبانی کرده است.

وی سال گذشته بارها در سخنان خود از سياست کنترل جمعيت انتقاد کرد و آن را به «دشمنان» و «استعمارگران» نسبت داد.

احمدی‌نژاد آخرين بار در ۳۰ دی‌ماه ۱۳۸۹ بار ديگر بر اين مواضع تأکيد کرد و گفت: «الگوی دو بچه کافی است الگوی نابود کردن ملت‌ها است. با دو بچه ۵۰ سال ديگر چه می‌شد؟ اتفاقی که در اروپا افتاده سر ما هم می‌آيد.»

وی تصريح کرد: «وقتی تعداد بچه در خانواده‌ای شش تا باشد، بچه‌ها نخبه می‌شوند. نخبگان درجه يک را ببينيد همه در خانواده پنج الی شش و ۹ تايی بزرگ شده‌اند.»

وی با بيان اين‌که «چه کسی گفته اگر جمعيت کم باشد حتمأ رفاه است» افزود: «شعار دو بچه کافی است متعلق به نظام ليبراليست و اومانيستی غربی است که می‌گويد بچه مزاحم است برو لذت ببر.»

اين سخنان در حالی ايراد شد که دو هفته پيش از آن، رضا صالحی اميری‏‌، عضو مرکز تحقيقات وابسته به مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته بود که بر اساس تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت به هيچ‌وجه نبايد سياست‌های کنترل جمعيت در ايران کنار گذاشته شود.

وی اعلام کرد که پژوهشگران مجمع تشخيص مصلحت نظام‏، افزايش جمعيت در ايران را به عنوان يک راهبرد منطقی برای حل مشکلات رد کرده‌اند.

سياست کنترل جمعيت از سال‌های ۱۳۲۵ خورشيدی به‌دنبال بهبود شاخص‌های بهداشتی و توسعه و با افزايش روز افزون نرخ جممعيت در ايران مورد توجه قرار گرفت اما آن‌چنان که بايد پيش نرفت.

در سال ۱۳۳۷ «انجمن راهنمايی بهداشت خانواده» به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و در جهت کنترل جمعيت فعاليت نمود اما جمعيت ايران در طول ۵۰ سال چهار برابر شد.

پس از انقلاب، سياست‌های کنترل جمعيت برچيده شد که با افزايش بی‌رويه جمعيت در نيمه دوم دهه ۶۰ و نيمه اول دهه ۷۰ سياست تنظيم خانواده و کنترل جمعيت بار ديگر در پيش گرفته شد.

سياست کنترل جمعيت با روی کار آمدن دولت اصلاحات با قدرت بيشتری پيگيری شد اما با آغاز کار دولت نهم سياست‌های گذشته کنار گذاشته شد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.