ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نيروهای قذافی راس لانوف را پس گرفتند

<p>مخالفان حکومت ليبی امروز اعلام کردند که پس از بمباران راس لانوف توسط نيروهای معمر قذافی، از اين بندر نفت&zwnj;خيز عقب نشسته&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز، دو تن از مخالفان حکومت قذافی گفته&zwnj;اند که شورشيان از شهر راس لانوف، واقع در شرق ليبی خارج شده&zwnj;اند و يکی ديگر از مخالفان گفته است که نبرد در اطراف اين شهر ادامه دارد.</p> <p><br /> نيروهای مخالفان حکومت، روز يک&zwnj;شنبه گذشته اين بندر مهم را در اختيار گرفته بودند اما از روز دوشنبه نيروهای حکومتی به سوی اين شهر پيش&zwnj;روی کردند.</p> <p><br /> در نبردهای يک ماهه اخير، اين شهر شاهد درگيری&zwnj;های نظامی متعددی بوده است. نيروهای نظامی سرهنگ قذافی روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ نيز يک بار اين بندر را در دست گرفته بودند.</p> <p><br /> پس از حملات هوايی نيروهای ائتلاف بين&zwnj;المللی به ارتش معمر قذافی، شورشيان توانستند به پيش&zwnj;روی&zwnj;هايی در اين منطقه دست يابند.</p> <p><br /> راس لانوف در ۶۰۰ کيلومتری طرابلس واقع است و بزرگ&zwnj;ترين پالايشگاه&zwnj;های نفتی ليبی در اين بندر قرار دارد.</p> <p><br /> فرج مفتاح، يکی از شورشيان پس از خروج از راس لانوف به رويترز گفته است: &laquo;نيروهای قذافی به وسيله راکت&zwnj;های بزرگ ما را زير آتش گرفتند.&raquo;</p> <p><br /> يکی ديگر از جنگجويان مخالف افزود: &laquo;ما پيش از آن که بمباران شويم به غرب راس لانوف وارد شده بوديم.&raquo;</p> <p><br /> يک فرستاده خبرگزاری رويترز شاهد فرار گروه&zwnj;های مخالف حکومت از راس لانوف بوده است.<br /> &nbsp;</p> <p>يکی ديگر از شورشيان گفته است اين نبردی است که پس و پيش&zwnj;روی دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.</p> <p><br /> روز گذشته نشست لندن درباره آينده ليبی با حضور نمايندگان بيش از ۴۰ کشور جهان بر ادامه اعمال فشار بر معمر قذافی و وادار کردن وی به ترک اين کشور تأکيد ورزيد.</p> <p><br /> اين نشست اعلام کرد که حکومت قذافی &laquo;مشروعيت خود را به&zwnj;طور کامل از دست داده و بايد پاسخگوی اعمال&zwnj;اش باشد.&raquo;</p> <p><br /> نشست لندن همچنين در باره تشکيل يک گروه تماس بين&zwnj;المللی به توافق دست يافت.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مخالفان حکومت ليبی امروز اعلام کردند که پس از بمباران راس لانوف توسط نيروهای معمر قذافی، از اين بندر نفت‌خيز عقب نشسته‌اند.

به گزارش رويترز، دو تن از مخالفان حکومت قذافی گفته‌اند که شورشيان از شهر راس لانوف، واقع در شرق ليبی خارج شده‌اند و يکی ديگر از مخالفان گفته است که نبرد در اطراف اين شهر ادامه دارد.

نيروهای مخالفان حکومت، روز يک‌شنبه گذشته اين بندر مهم را در اختيار گرفته بودند اما از روز دوشنبه نيروهای حکومتی به سوی اين شهر پيش‌روی کردند.

در نبردهای يک ماهه اخير، اين شهر شاهد درگيری‌های نظامی متعددی بوده است. نيروهای نظامی سرهنگ قذافی روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ نيز يک بار اين بندر را در دست گرفته بودند.

پس از حملات هوايی نيروهای ائتلاف بين‌المللی به ارتش معمر قذافی، شورشيان توانستند به پيش‌روی‌هايی در اين منطقه دست يابند.

راس لانوف در ۶۰۰ کيلومتری طرابلس واقع است و بزرگ‌ترين پالايشگاه‌های نفتی ليبی در اين بندر قرار دارد.

فرج مفتاح، يکی از شورشيان پس از خروج از راس لانوف به رويترز گفته است: «نيروهای قذافی به وسيله راکت‌های بزرگ ما را زير آتش گرفتند.»

يکی ديگر از جنگجويان مخالف افزود: «ما پيش از آن که بمباران شويم به غرب راس لانوف وارد شده بوديم.»

يک فرستاده خبرگزاری رويترز شاهد فرار گروه‌های مخالف حکومت از راس لانوف بوده است.
 

يکی ديگر از شورشيان گفته است اين نبردی است که پس و پيش‌روی دارد و همچنان ادامه خواهد داشت.

روز گذشته نشست لندن درباره آينده ليبی با حضور نمايندگان بيش از ۴۰ کشور جهان بر ادامه اعمال فشار بر معمر قذافی و وادار کردن وی به ترک اين کشور تأکيد ورزيد.

اين نشست اعلام کرد که حکومت قذافی «مشروعيت خود را به‌طور کامل از دست داده و بايد پاسخگوی اعمال‌اش باشد.»

نشست لندن همچنين در باره تشکيل يک گروه تماس بين‌المللی به توافق دست يافت.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>بنابراین نیروهای ائتلاف مانند افغانستان به یک بازی با هدفی مشکوک مشغول شده اند. این نیروها با تجهیزات پیشرفته، آن همه موشک پراگنی آن هم از نوع کروز و ...، هنوز نیروی هوایی قذافی دارای هواپیما و پایگاه و فرودگاه درست و... این اندازه امکان و فرصت مانوردارد!؟ تهران - بابک</p>