ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رزمایش سپاه پاسداران علیه «تحریم و تهدید» کلید خورد

در رزمایش نیروهای هوافضای سپاه پاسداران که روز گذشته تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفت، سامانه‌های جدید موشکی و راداری آزمایش می‌شوند. این رزمایش در سمنان آغاز شده‌است.

رزمایش نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران با هدف نمایش اقتدار ایران و «تحقیر تحریم و تهدید» آغاز شد.

موشک پدافندی صیاد دو

به گزارش خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران، رزمایش نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران شنبه ۱۶ بهمن‌ماه و در زمینی به وسعت ۳۵ هزار کیلومتر مربع در استان سمنان آغاز شد.

این رزمایش که به آزمایش قدرت پدافندی نیروهای سپاه می‌پردازد، «مدافعان حریم ولایت» نام دارد و سپاه هدف از انجام آن را «نمایش اقتدار، هوشمندی و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی» و نیز «تحقیر تحریم و تهدید» خوانده‌است.

رزمایش نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران در حالی برگزار می‌شود که روز گذشته و در پی آزمایش‌های موشکی ایران، دولت ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه این بخش از نیروهای سپاه اعمال کرد.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه ۳ فوریه/ ۱۵ بهمن بر روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند. این کار به دلیل آزمایش اخیر موشک بالستیک ایران صورت گرفت.

رادارها و موشک‌های بومی

به ادعای سپاه پاسداران، در رزمایش نیروهای هوافضای این نهاد نظامی، سامانه‌های راداری «بومی» برای نخستین بار به آزمایش درآمدند. این رادارها می‌توانند بمب‌های رهاشده و موشک‌های زمین به زمین را ردیابی کنند. این سامانه‌ها شامل سامانه‌های راداری دوربرد «قدیر»، برد متوسط «مطلع الفجر» و نیز «رعد و کاوش» هستند.

در مانور برگزارشده، سامانه راداری توانست با موفقیت بمب‌های رهاشده از جنگنده‌های سوخو و موشک‌های زمین به زمین را ردگیری کنند.

همچنین سامانه‌های موشکی «بومی» نیز در این مانور آزمایش می‌شوند. این سامانه‌ها که به گزارش فارس شامل سامانه‌های موشکی «سوم خرداد»، «طبس» و «صیاد ۲» می‌شوند می‌توانند به انواع مختلفی از اهداف هوایی حمله کنند.

تنش بر سر برنامه‌های موشکی ایران بالا گرفته‌است. دولت جدید دونالد ترامپ گفته که تحریم‌ها نخستین گام برای مقابله با آن چیزی است که «تهدیدهای ایران» می‌خواند و به دنبال طراحی استراتژی طولانی‌مدت‌تری برای محدودساختن ایران است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • respond

    تحلیل کنید چقدر توانی ساخت دارد ودقت

  • فونیکس

    احمق کسی است که یک اشتباه چند بار انجام می دهد. ////// جسوری و وقاحت نظام استبدادی و سراسر ظلم و فساد اخونی-سپاهی و سایر ازاذل دزد و غارت گر این رژیم، مشتی یاغی هستند که ملتی فریب خورده و ماس را به گروگان گرفته اند. ایدئلوژی مخرب و ضد بشری شان مستقیما تمدن جهان شمول امروزی از جمله سکولاریسم و حقوق بشر را هدف گرفته است. این نظام ولایی، وصله ناجور جهان امروز است. به هر دلیلی اگر قدرت های سکولار جهان از چین و روسیه تا روپا و امریکا، تا امروز این نظام تحمل کرده اند، دیگر جای تسامح و گذشت نیستا. بایست طومار این رزیم منحوس ضد بشرزی را به پیچیند ابرقدرتها. اپوزیسون مرعوب و بزدل و نفوذی رژیم ولای در غرب ، دائما به ظاهر دایه بهتر از مادر برای ملت ایران، مردم ایران و غرب را از حمله نظامی می ترسانند، در جالی 39 سال است همه روش ها برای مهار و تغییر رفتار این رژیم یاغی ضد جهانی بی نتیجه مانده است. طی همین یک سال بارها این رژیم یاغی ضد جهانی، خودسری کرده است. بازی فریب و وقت خریدن دولت میانه رو-اصلاح طلب را تای می خواهید ادامه دهند؟ وقتش رسیده ابرقدرت ها کرا این رژیم تمام کنند و هم خود و هم ملت ایران نجات دهند از بلایای های بدتر اینده. بدیهی است این تحریم های الکی و یا تشرهای صرفا تبلیغاتی از سوی دولت ترامپ هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت. این رژیم یاغی ولایی اماده است صد سال دیگر همین داستان ادامه دهد! واقعا می خواهند صبر کنند تا غده سرطانی رزیم یاغی و ضد جهانی ولایی موفق ده بنیادگرایی اسلامی در ده ها کشور ترویج دهد و عامل یا مشوق یا الگوی داعش و امنثالهم بوده،آیا ابرقدرتهای سکولار می خواهند تعلل کنند تا تمام دنیا به گند و کثافت بکشد این رز/یم؟!