ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع آمریکا: نیروها در خاورمیانه را به‌خاطر ایران افزایش نمی‌دهیم

جیمز ماتیس گفت که ایران باید نسبت به توجه دیگران به فعالیت‌هایش آگاه شود، اما افزایش نیروهای نظامی برای مقابله با این فعالیت‌ها را فعلاً «جزء کارت‌های بازی» ندانست.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که هنوز برای مقابله با آنچه «بدرفتاری» ایران خوانده، تصمیم به افزایش نیروهای این کشور در خاورمیانه نگرفته‌است.

وزیر دفاع آمریکا

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ماتیس شنبه چهارم فوریه در یک کنفرانس خبری در توکیو ضمن توصیف ایران به عنوان «بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان» گفت که «فعلاً نیازی به افزایش نیروهای خود در خاورمیانه نمی‌بینم.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا وعده پیگیری سیاستی هجومی‌تر علیه تهران را داده‌است و جمعه نیز ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند، تحریم شدند. دو روز پیش از آن، چهارشنبه نیز واشنگتن اعلام کرد که ایران را رسماً زیر ذره‌بین قرار داده‌است.

او گفت که ایران باید نسبت به توجه دیگران به فعالیت‌هایش آگاه شود، اما افزایش نیروهای نظامی برای مقابله با این فعالیت‌ها را فعلاً «جزء کارت‌های بازی» ندانست. با این حال، وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که نمی‌توان از فعالیت‌های تهران چشم‌پوشی کرد.

ایران اعلام کرده که برنامه موشکی‌اش صرفاً جنبه دفاعی دارد و امروز نیز هوافضای سپاه پاسداران ایران رزمایشی را در سمنان آغاز کرد که طی آن سامانه‌های موشکی و راداری جدید آزمایش خواهند شد.

جیمز ماتیس برای ملاقات با سران ژاپن و مذاکره بر سر بحران دریای چین جنوبی در توکیو به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایران ویران

    من باید یک توضیح مهم بدهم. اخیرا به امثال من نوعی از مداحله خارجی همراه اقدام نظامی داخلی موافقم. ارتش ازادی بخش ملی را گفتم. نمی شود در برابر رزیم سفاک و قاتل با دست خالی مبارزه کرد. ولی هرگز موافق بمباران زیرساخت های اقتصادی ملت ایران و یا جنگ شهری نیستم. کسانی مثال جناب علی ناظر در سایت شبکه دیدگاه به خوبی عاقبت جنگ شهری و جنگ کلاسیک بیان داشتند که می توانید بروید بخوانید مقاله وی را. من اقدام نظامی داخلی-خارجی را برای نابود کرد ماشین جنگی و سرکوب رزیم ولایی پیشنهاد می کنم، بدون وارد شدن نیروهای معارض شبه نامی به شهرها و حتی روستا ها. چون در این صورت رزیم همان بلایی که در سوریه بر سر مردم اورد در ایران هم میاورد. این رزیم نشان داد در سوریه چه جنایات هولناکی میتواند بکند و از بکار بردن سلاح کشتار جمعمی بمب بشکه ای و بمبارن فرشی شهرها ابایی ندارد! پس نباید جنگ داخلی به شهرها ور وستا بکشد. بلکه بایست پایگاهای ماشین جنگی این رژیم نابود کرد و همزمان قیام ملی مردمی در داخل شهرها.

  • ایران ویران

    ترامپ با تهدیدهای بی فادیه اش، تنها خوراک تبلیغاتی برای تندروهیا داخلی فراهم می کند. این توب و تشرهای بیشتر شبیه شوخی است. تحریم های تکراری و بی ثمر. حکومتی که از رنت دهها میلیارد دلاری نفت برخودار است و در ائج تحریم های فلج کننده، با کمک دلالی و امثال بابک زنجانی هزینه های تررویستی و جنایتکارنه اش تامین می کرده، ابایی از این تنش افریین نداردو استقبال می کند. تجریم ملت ایران، مثل بانکی بی فایده است. این ترحمی فله ای بیشتر ملت ایران فقیرتر و ضعیف تر می کند. تحریم بایست سارن و عوامل سیاسی و نظامی و امنیت و اطلاعاتی و تررویستی هدف گیرد. بخش بزرگی از عومل اطلاعاتی و جاسوسی رژیم به صورت تاجر و بازرگان بخش خصوی در جهان فعالیت می کنند. حرافی ها ده ها ساله غربی در برابر این رژیم بی اثر است. تنها اقدام موثر در بستن همه گونه قعالیت منافذ اقازاده ها و پول شویی ها و مخازن میایلرد دلاری سران رزیم و دلالهایش در کنار اقدام نظامی واقعی و گسرده وبه زیرساخت های نظامی همچو مراکز سیاسی از جمله کاخ ای رژیم و سرمایه داران نظامی و تولید سلاح می تواند این رزیم موثر است. البته حتما باید تمام ابرقدرت ها از جمله چین وروسیه و هند و پاکستان در کنار غرب باشند.