ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت همکار سابق صدای آمریکا پس از بازگشت به ایران

کیانوش سنجری مدتی پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌ و از وضعیت او اطلاعی در دست نیست. او که مهرماه به ایران بازگشته بود، اواسط آذر ماه از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد.

کیانوش سنجری، از زندانیان سیاسی سابق، وبلاگ‌نویس، فعال حقوق بشر و همکار پیشین «صدای آمریکا» پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌ است.

کیانوش سنجری

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیانوش سنجری دو ماه پس از بازگشت به ایران بازداشت شده‌ است. او مهر ماه سال ۹۵ به ایران بازگشته بود و خبرها حاکی از آن است که مأموران امنیتی در آذر ماه او را بازداشت کرده‌اند.

خانواده سنجری تا‌کنون درباره وضعیت فرزند خود سکوت کرده‌ است و به همین دلیل خبر بازداشت این روزنامه‌نگار و همکار سابق صدای آمریکا، شنبه ۱۶ بهمن منتشر شد.

اطلاعی از محل نگهداری او در دست نیست.

کیانوش سنجری، وبلاگ‌نویس، روزنامه‌نگار، فعال حقوق بشر است که نخستین بار در ۱۷ سالگی و در جریان سالگرد اعتراض‌های دانشجویی ۱۸ تیر، و سپس در مهرماه ۱۳۸۵ و در جریان درگیری بین نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله محمدحسین کاظمینی بروجردی بازداشت شد.

او پس از پناهندگی به آمریکا، به عنوان یکی از همکاران صدای آمریکا و نیز سخنگوی «کمیته گزارشگران حقوق بشر» مشغول کار بود.

دلایل بازگشت کیانوش سنجری به ایران مشخص نیست. برخی از خبرگزاری‌های محافظه‌کار در ایران آبان‌ ماه سال جاری از بازگشت «بی‌سروصدای» او پس از «اخراج از صدای آمریکا» خبر داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود کریمی زاده

    پلیس اتریش با زد وبند با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران به من و چند پناهنده سیاسی در حال اعمال فشار برای دیپورت کردند میباشد نداشتن امکانات زندگی بازداشت کارتن خوابی و عدم اجازه کار نبود غذا و تهدید به مرگ به گزارش پنتاگون بیش از 100 جاسوس ویژه رژیم ایران در وین کار و زندگی میکنند با حمایت جنایتکاران دنیا و اتریش با داشتن و گرفتن مدارک اقامت اتریش در مدت سه ماه و گرفتن درامد هزاران یورویی از پلیس اتریش شاید کیانوش هم دچار این وضعیت شده است

  • شیرین

    واقعا آدم میماند که چه بگوید.ایشان فکر کرده اند که به سویس بازمیگردند؟ کسی که از امریکا پناهندگی گرفته چرا دوباره فکر بازگشت به جمهوری اسلامی به سرش زده است آن هم کسی که در صدای آمریکا مجری هم بوده است؟خود وی و خانواده اش نمیدانستند که اگر برگردد برایش خطرناک است؟

  • ﻣﺤﻤﺪ

    اﮔﺮ اﻳﺸﺎﻥ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ و ﻗﺒﻼ ﻫﻢ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﭘﺲ ﭼﺮا ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﺭﻓﺘﻪ?ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﻋﺠﻴﺐ و غ ﻳﺐ اﺳﺖ,ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﺁﻗﺎﻱ ﻣﺼﺒﺎﺣﻲ ﺑﺎ ﻫﺎﺩﻱ ﺧﺮﺳﻨﺪﻱ ,ﻛﻪ ﻗﺮاﺭ ﺑﻮﺩﻩ اﻭﺭا ﺗﺮﻭﺭ ﻛﻨﺪ ﺟﺎﻱ ﺑﺤﺚ ﺩاﺭﺩ,ﻳﻚ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﻣﻲ ﺗﻮاﻥ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻓﻜﺮ ﻛﺮﺩ ,ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ "ﺳﺎﻭاﻛﻲ"ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ اﺳﺖ