ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه پدر زندانی سیاسی بلوچ به رهبر ایران: جان پسرم در خطر است

ملک‌رئیسی می‌نویسد که قاضی ناظر زندان اردبیل به پسرش گفته که «نباید حبس می‌گرفتی، باید اعدام می‌شدی». رئیس قبلی زندان نیز حین شکنجه پسرش به او گفته که زنده از آنجا خارج نخواهد شد.

پدر یک زندانی سیاسی بلوچ در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران نسبت به جان پسرش و اعمال رفتارهای «فراقانونی» مسئولان زندان علیه او ابراز نگرانی کرد.

تصویری از محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی بلوچ

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا» وابسته به فعالان حقوق بشر ایران، دادعلی ملک‌رئیسی پدر محمد صابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ، در نامه‌ای به رهبر ایران از نگرانی‌اش بابت سلامت جانی فرزندش نوشت و خواهان انتقال او از زندان اردبیل به زندان چابهار شد.

محمد صابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ در سن ۱۷ سالگی بازداشت شد. او به اتهام عضویت در «جندالله» به رهبری عبدالمالک ریگی، به ۱۵ سال تبعید در زندان اردبیل محکوم شد و اکنون هشتمین سال محکومیت خود را در این زندان سپری می‌کند.

پدر این زندانی سیاسی در نامه خود به خامنه‌ای می‌نویسد که فرزندش مکرراً از سوی مأموران و مسئولان زندان بدون هیچ دلیلی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و در آخرین مورد آن، هشتم دی‌ماه، مسئولان زندان او را «بدون هیچ پوششی» از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب در هوای سرد زیر صفر اردبیل به یک میله آهنی بستند.

او می‌نویسد که قاضی ناظر زندان اردبیل به محمدصابر گفته است که او نباید حکم حبس می‌گرفت، بلکه باید اعدام می‌شد. و رئیس قبلی زندان نیز حین شکنجه پسرش به او گفته که از این زندان زنده خارج نخواهد شد.

دادعلی ملک‌رئیسی در نامه خود نوشته که جان پسرش در خطر است و از رهبر ایران خواسته تا امکان انتقال او از اردبیل به چابهار را فراهم کند. پدر محمدصابر همچنین بیان کرده که به دلیل بیماری، فقر و کهولت سن پنج‌سال است که از دیدن پسر خود محروم بوده‌است و انتقال او به چابهار امکان دیدار خانواده‌اش با او را نیز ممکن می‌کند.

محمدصابر ملک‌رئیسی خود چندی پیش در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی از وضعیت زندان اردبیل شدیداً شکایت کرده بود و خبر از اعتصاب غذای خود داد. او همچنین نامه‌هایی به اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر ایران نوشت و در آنها از شکنجه و تهدید به اعدام نوشت. مسئولان زندان او را به خاطر نوشتن این نامه‌ها بازجویی کردند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    در علوم قرآنی، گفته اند که خداوند پرده ای بر گوش و چشم افراد می کشد تا نبینند و نشنوند، و در نهایت در گمراهی و ضلالت رخت سفر بربندند. این سرنوشت همه جباران تاریخ بوده است. پدر ستم دیده! شما هیچ کمتر از مادر ستار بهشتی و دیگران نیستید، بروید و به جمع هم میهنانتان در مقابل زندان اوین بایستید. شاید جان بر سر این کار بگذارید، ولی حرف خود را به گوش جهانیان خواهید رسانید، و بردستان ظالمان هزینه خواهید گذاشت، غالباً دیده شده که ظالمان از این کارها به شدت وحشت دارند و عقب نشینی می کنند. شک نکنید خداوند با ظالمان نخواهد بود.