ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استفاده از گوشت مرغ‌ رنگ‌شده به جای گوشت قرمز در برخی فرآورده‌های گوشتی ایران

بهرام دارایی، رئیس مرکز آزمایشگاه‌های غذا و دارو تصدیق کرد که در برخی از سوسیس و کالباس‌های بازار ایران از گوشت مرغ رنگ‌شده به جای گوشت گاو و گوسفند استفاده می‌شود.

در برخی از فرآورده‌های گوشتی ایران از گوشت مرغ رنگ‌شده به جای گوشت قرمز استفاده می‌شود. کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

گفتگوی دارابی در شبکه خبر درباره تخلفات فرآورده‌های گوشتی

بهرام دارایی، رئیس مرکز آزمایشگاه‌های غذا و دارو در گفت‌و‌گو با شبکه خبر صداوسیمای ایران در پاسخ به سوال مجری تصدیق کرد که در برخی از سوسیس و کالباس‌های بازار ایران از گوشت مرغ رنگ‌شده به جای گوشت گاو و گوسفند استفاده می‌شود.

او توضیح داد که این اتفاق به دلیل اختلاف قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در بازار رخ می‌دهد.

پس از پخش این مصاحبه، کاربران شبکه‌های اجتماعی با پخش کلیپ شبکه خبر نسبت به آن واکنش نشان دادند. برخی از رسانه‌های ایرانی نیز از بی‌تفاوتی مسئولان از جمله رئیس مرکز آزمایشگاه‌های غذا و دارو نسبت به این مسئله انتقاد کردند.

بهرام دارایی در این مصاحبه گفت که استفاده از رنگ غیرمجاز برای رنگ‌کردن مواد غذایی «امری هست که اتفاق می‌افتد و همه‌جای دنیا ممکن است باشد.»

دارایی گفت که سطح این تخلف‌ها وسیع نیست و به صورت مقطعی، در فصل‌های گران‌ترشدن قیمت گوشت قرمز رخ می‌دهد.

او در عین حال گفت که این تخلف‌ها «خیلی نگران‌کننده نیست.»

سخنان رئیس مرکز آزمایشگاه‌های غذا و دارو در حالی بیان می‌شود که در سال ۱۳۹۰، در پی کشف تخلف در صنعت سوسیس و کالباس، استفاده از خمیر مرغ در تولید انواع فرآورده‌های گوشتی ممنوع شده‌بود.

تخلفات صنایع سوسیس و کالباس در ایران سابقه‌ای طولانی دارد. نخستین اخبار گسترده از این تخلفات ۱۳۸۸ منتشر شد. در آن سال، اداره استاندارد تهران از ۲۰ نمونه سوسیس و کالباس موجود در بازار نمونه‌برداری و آنها را از نظر منشأ بافت گوشتی استفاده‌شده بررسی کرد. نتایج تست‌های آزمایشگاهی نشان داد که ۱۸ نمونه از ۲۰ نمونه سوسیس و کالباس آزمایش‌شده منطبق با گوشت ذکرشده روی بسته‌بندی آن نبودند.

آزمایش‌ها نشان دادند که تولیدکنندگان سوسیس و کالباس از چربی موجود در دستگاه گوارش، غضروف‌های دستگاه‌ تنفسی، عروق، رگ و اعصاب و دیگر ضایعات گوشتی حتی خمیر استخوان برای درست‌کردن فرآوردهای گوشتی خود استفاده می‌کنند. به گفته کارشناسان، این تخلفات خطرات جدی برای سلامت مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.