ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت کويت استعفا کرد

<p>دولت کويت امروز استعفای خود را به صباح الاحمد الجابر الصباح، امير&nbsp;اين کشور&nbsp;تقديم کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزير کشور کويت گفت دولت اين کشور پس از نشست فوق&zwnj;العاده خود تصميم به استعفا گرفت.</p> <p><br /> اين استعفا پس از آن صورت گرفت که نمايندگان مجلس کويت درخواست تحقيق از معاون وزير اقتصاد، وزير امور خارجه، وزير اطلاعات و اعضای خاندان الصباح را کرده بودند.<br /> &nbsp;</p> <p>صلاح عاشور، يک نماينده شيعه روز گذشته خواسته بود تا وزير امور خارجه توضيح دهد که چرا در مورد يک برنامه تلويزيونی بحرين واکنشی نشان نداده است. از نظر وی اين برنامه تلويزيون بحرين به جامعه شيعه &laquo;توهين&raquo; کرده بود.</p> <p><br /> وی گفت در برنامه مزبور که در روزهای پايانی ماه مارس پخش شده &laquo;اظهارات مشمئزکننده و توهين&zwnj;آميزی&raquo; عليه کويت و خانواده&zwnj;های برجسته شيعه در اين کشور ايراد شده است.</p> <p><br /> اين برنامه شيعيان کويت را عامل اعتراضات اخير در بحرين قلمداد کرده بود. شيعيان در بحرين اکثريت جمعيت اين کشور را شامل می&zwnj;شوند اما حکومت آن در دست پيروان تسنن است.</p> <p><br /> صلاح عاشور که به نظر می&zwnj;رسد قصد دارد خانواده&zwnj;های ثروتمند شيعه را تحت تأثير قرار دهد محمد الصباح، وزير امور خارجه را متهم ساخت که دخالتی در جلوگيری از پخش اين برنامه نکرده است.</p> <p><br /> شيخ خالد بن احمد الخليفه، وزير امور خارجه بحرين نيز در تارنمای عمومی توئيتر به اين برنامه تلويزيونی اعتراض کرد و نوشت: &laquo;تمامی توهين&zwnj;ها عليه شخصيت&zwnj;های کويتی، توهين به تمام بحرين&zwnj;هاست.&raquo;</p> <p><br /> جنبش اعتراضی در بحرين تنش&zwnj;های تازه&zwnj;ای ميان اکثريت سنی مذهب و اقليت شيعه کويت به وجود آورده است. <br /> ۳۰ درصد جمعيت يک ميليون و ۱۵۰ هزار نفری کويت را شيعيان تشکيل می&zwnj;دهند و آن&zwnj;ها در پشتيبانی از شيعيان بحرين تظاهرات کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سنی&zwnj;های کويت نيز در اين مدت دو تظاهرات همبستگی با اقليت سنی و خانواده سلطنتی بحرين برگزار کرده&zwnj; و جمهوری اسلامی ايران را متهم می&zwnj;سازند که در رويدادهای داخلی منامه دخالت می&zwnj;کند.</p> <p><br /> کويت سرانجام تصميم گرفت ديپلمات&zwnj;های ايرانی را به اتهام توطئه عليه امنيت اين کشور اخراج کند و اين اقدام موجب آغاز تنش ايران و کويت شد.</p> <p><br /> روز نهم فروردين&zwnj;ماه جاری خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دولت کويت دو ايرانی و يک کويتی را که در ارتش کويت برای ايران &laquo;جاسوسی&raquo; می&zwnj;کردند به اعدام محکوم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران چنين اقدامی را رد کرد و آن را &laquo;دروغ&raquo; عنوان نمود با اين حال بحرين، عربستان سعودی و آمريکا ايران را متهم می&zwnj;سازند که در وقايع کشورهای خليج فارس دخالت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دولت کويت امروز استعفای خود را به صباح الاحمد الجابر الصباح، امير اين کشور تقديم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزير کشور کويت گفت دولت اين کشور پس از نشست فوق‌العاده خود تصميم به استعفا گرفت.

اين استعفا پس از آن صورت گرفت که نمايندگان مجلس کويت درخواست تحقيق از معاون وزير اقتصاد، وزير امور خارجه، وزير اطلاعات و اعضای خاندان الصباح را کرده بودند.
 

صلاح عاشور، يک نماينده شيعه روز گذشته خواسته بود تا وزير امور خارجه توضيح دهد که چرا در مورد يک برنامه تلويزيونی بحرين واکنشی نشان نداده است. از نظر وی اين برنامه تلويزيون بحرين به جامعه شيعه «توهين» کرده بود.

وی گفت در برنامه مزبور که در روزهای پايانی ماه مارس پخش شده «اظهارات مشمئزکننده و توهين‌آميزی» عليه کويت و خانواده‌های برجسته شيعه در اين کشور ايراد شده است.

اين برنامه شيعيان کويت را عامل اعتراضات اخير در بحرين قلمداد کرده بود. شيعيان در بحرين اکثريت جمعيت اين کشور را شامل می‌شوند اما حکومت آن در دست پيروان تسنن است.

صلاح عاشور که به نظر می‌رسد قصد دارد خانواده‌های ثروتمند شيعه را تحت تأثير قرار دهد محمد الصباح، وزير امور خارجه را متهم ساخت که دخالتی در جلوگيری از پخش اين برنامه نکرده است.

شيخ خالد بن احمد الخليفه، وزير امور خارجه بحرين نيز در تارنمای عمومی توئيتر به اين برنامه تلويزيونی اعتراض کرد و نوشت: «تمامی توهين‌ها عليه شخصيت‌های کويتی، توهين به تمام بحرين‌هاست.»

جنبش اعتراضی در بحرين تنش‌های تازه‌ای ميان اکثريت سنی مذهب و اقليت شيعه کويت به وجود آورده است.
۳۰ درصد جمعيت يک ميليون و ۱۵۰ هزار نفری کويت را شيعيان تشکيل می‌دهند و آن‌ها در پشتيبانی از شيعيان بحرين تظاهرات کرده‌اند.

سنی‌های کويت نيز در اين مدت دو تظاهرات همبستگی با اقليت سنی و خانواده سلطنتی بحرين برگزار کرده‌ و جمهوری اسلامی ايران را متهم می‌سازند که در رويدادهای داخلی منامه دخالت می‌کند.

کويت سرانجام تصميم گرفت ديپلمات‌های ايرانی را به اتهام توطئه عليه امنيت اين کشور اخراج کند و اين اقدام موجب آغاز تنش ايران و کويت شد.

روز نهم فروردين‌ماه جاری خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دولت کويت دو ايرانی و يک کويتی را که در ارتش کويت برای ايران «جاسوسی» می‌کردند به اعدام محکوم کرده است.

ايران چنين اقدامی را رد کرد و آن را «دروغ» عنوان نمود با اين حال بحرين، عربستان سعودی و آمريکا ايران را متهم می‌سازند که در وقايع کشورهای خليج فارس دخالت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.