ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صنعت داروسازی ایران در آستانه ورشکستگی است

دولت به صنعت داروسازی ایران ۶ هزار میلیارد تومان بدهکار است. تولید و توزیع دارو در داروخانه‌ها به خطر افتاده. ممکن است داروخانه‌داران از فروش دارو به بیمه‌شدگان خودداری کنند.

صنعت داروسازی ایران در آستانه ورشکستگی قرار دارد. دولت به صنعت داروسازی ایران ۶ هزار میلیارد تومان بدهکار است. تولید و توزیع دارو در داروخانه‌ها به خطر افتاده.

دولت نمی‌تواند بدهی‌اش به داروخانه‌ها را پرداخت کند

محمد حسین قربانی، نایت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی دولت به صنعت داروسازی ایران را تأیید کرده است.

این نماینده مجلس گفته است: «داروخانه‌ها سرمایه‌های بسیار محدودی دارند و براساس داد و ستد با بیمار و بر اساس درآمدهای کسب شده باید داروها را از شرکت‌های دارویی خریداری کنند، اما به دلیل بدهی بیمه‌ها مطالبات داروخانه داران پرداخت نمی‌شود.»

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مرداد ۹۵ برای جبران بدهی‌های بیمه سلامت به نظام درمانی کشور، مبلغ اوراق مشارکت را از ۵ هزار میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داد. یکی از دلایل بدهکاری دولت به نظام درمان، افزایش تعداد بیمه‌شدگان است.

به گفته نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سازمان برنامه و بودجه هنوز ۸ هزار میلیارد تومان لازم برای پرداخت بدهی‌ دولت را تأمین نکرده است.

این احتمال وجود دارد که چنانچه دولت بدهی داروخانه‌داران را نپردازد، آن‌ها از فروش دارو به بیماران تحت پوشش بیمه سلامت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپاس

    من متوجه نشدم بدهی دولت به داروخانه ها چه ربطی به صنعت دارو دارد؟! شاید تیتر بهتر این می بود: خطر ورشکستگی داروفروشی ها/داروخانه ها/ چون صنعت دارو هنوز از معدود صنایع است که ارز دولتی و سوبسید/یارانه بالایی می یگرد و متاسفانه این صنعت عمدتا مونتاژی به محصولاتش اقچاق می شود. یارنه دارو به دست نیازمندان نمی سد! هدف مندی یارنه ها، به کژراهه رفته، براوردها نشان می دهد 60 ملینون نفر از مردم ایران نیارمند یارنه هستند و حدود بیست میلیون بی نیاز! شاهکار جمهوری اسلامی، بعد 40 سال، این است سه چهارم کشور فقیر و نیازمند هستند و البته حداقل سی مییلون نفر زیر خط فقر!