ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران: ذوالقدر بازنشسته شده، حرف‌های او به سپاه ربط ندارد

سرداری که در سرکوب کوی دانشگاه در دوران اصلاحات نقش داشت وارد کارزار انتخابات ایران شده. سپاه می‌گوید او بازنشسته شده و می‌تواند در سیاست روز دخالت کند.

محمد باقر ذوالقدر در نقش رئیس «مجمع ملی نیروهای مردمی انقلاب اسلامی» وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است. سخنرانی او در همایش این تشکل که می‌بایست گروهی از اصول‌گرایان را زیر سقف خود گرد آورد، به انتقاداتی دامن زده است. سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به این انتقادات اعلام کرده که محمد باقر ذوالقدر بازنشسته شده و به همین جهت حضور او در عرصه سیاست روز ایران به سپاه ربط ندارد.

محمد باقر ذوالقدر: سردار سپاه و رئیس یک تشکل اصول‌گرا

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداری به خبرگزاری تسنیم گفته است:

«آقای ذوالقدر از فرماندهان باسابقه و خوش‌نام سپاه بوده‌اند که چندین سال است، ابتدا به وزارت کشور و سپس به قوه قضاییه مأمور شده بودند. مدتی است که با درخواست ایشان برای بازنشستگی از سازمان سپاه موافقت شده، بنابر این حضور ایشان و سخنرانی در مجامع مختلف ارتباطی با سازمان سپاه پاسداران ندارد.»

ذوالقدر در سال ۱۳۸۴ در دولت نهم محمود احمدی‌نژاد به حکم علی خامنه‌ای به سمت معاونت وزارت کشور منصوب شد اما بعد از مدتی به دلیل اختلاف نظرش با مسئولان عالی دولت وقت برکنار شد. گفته شده بود او که اعتقاد داشت آمریکا هردم به ایران حمله نظامی می‌کند، به فرمانداری‌های کل کشور آماده‌باش نظامی داده بود.

ذوالقدر همچنین همراه با محمد رضا نقدی (رئیس پیشین سازمان بسیج) و حسین نجات (جانشین فعلی رییس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه) در حمله به کوی دانشگاه در ‍۱۸ تیر ۱۳۷۸ دست داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hero

    سلام سازمان چکا شوروی و اف اس بی روسیه سلام نفوذی ها که از اونجا خط میگیرین

  • hero

    ریختن خون افرادی که مردم بی گناه رو کشتن حلال است و به حق زیرا انان می خواهند نور خدا را در دل ها بکشند و راه راست را کج نشان دهند چه ان شخص اخوند یا سید باشد چه نظامی یا دولتی و اگر میترسید که تحت پیگرد قرار بگیرید و به زندان بروید اگر مومن هستید از خدا بترسید ن از انسان ها

  • مرگ بر سیاست آمریکایی

    مرگ بر سیاستهای آمریکا.....

  • روزبه

    اصولى كه اصولگرايان بدان معتقدند: فساد اخلاقى و مالى . تهمت زدن.شكنجه .دروغ. قتل . دزى از بيت المال.