ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مافیای قطع درختان شهر تهران»: این بار در خیابان فرشته

درختان یک باغ ۴۵۰۰ متری در خیابان فرشته قطع می‌شوند. مالک باغ، بنیاد مستضعفان است. رییس کمیسیون محیط زیست شهرداری تهران می‌گوید نباید برای این باغ مجوز ساخت و ساز صادر شود.

مافیای قطع درختان تهران دوباره فعال شده است. این بار درختان باغی در خیابان فرشته یکی یکی قطع شده‌اند که مالک آن بنیاد مستضعفان است. پیش‌تر کمیسیون محیط زیست شورای شهر، شهرداری را متهم به همکاری با مافیای قطع درختان در تهران کرده بود اما شهرداری این اتهام را رد کرده بود.

تصویری از قطع درختان باغ خیابان فرشته

روز دوشنبه، ۱۸ بهمن، کارشناسان کمیته محیط زیست شهرداری تهران برای بررسی قطع درختان باغی ۴۵۰۰ متری به خیابان دکتر حسابی روبه‌روی خیابان اربابی رفتند و با توجه به اینکه مالک تابلوی شناسه در هیچ کدام از جهت‌های ملک خود نصب نکرده بود، تردیدها درباره غیر قانونی بودن اقداماتش قوت گرفت.

قطع درختان باغ خیابان فرشته

او بار دیگر به باغ در حال تخریب خیابان فرشته اشاره کرد و گفت که در خصوص این موضوع نامه‌ای همراه با مدارک به شهردار منطقه یک ارسال کرده اما تاکنون در خصوص آن جوابی دریافت نکرده‌ است.

به گفته رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، مالکان این باغ شبانه روزی و با بیل مکانیکی مشغول قطع درختان این باغ هستند. حقانی خواستار جلوگیری از صدور مجوز ساخت و ساز برای این باغ شده و گفته: «در سال ۹۲ برای این باغ پروانه ساخت و ساز صادر شده و در سال ۹۵ مجددا پروانه این باغ تمدید شده در حالی که صدور و تمدید پروانه برای این باغ مغایر قانون بوده چرا که برای تمدید پروانه نوشته‌اند در این باغ هیچگونه درختی نیست.»

محمد حقانی، فروردین گذشته از وجود «مافیای قطع درختان» خبر داده و گفته بود: «تعدادی مشخص در تهران فعالیت کرده و به جان باغات پایتخت افتاده‌اند، به‌گونه‌ای که باغات را از افراد، نهاد‌ها و مردم خریداری کرده و با بی‌توجهی به باغ، موجب از بین رفتن آن می‌شوند و پس از آن از شهرداری مجوز ساخت‌وساز دریافت می‌کنند.»

او گفته بود که «این مافیا وجود دارد» و «اگر از تک تک این افراد اطلاعات دقیقی داشتم آن‌ها را به قوه قضائیه معرفی می‌کردم.»

به‌گفته حقانی، «این افراد تحت عناوین مختلف و با شگردهای مختلف درختان را از بین می‌برند.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیش‌تر گفته بود: «یک جمعیت ۲۰ تا ۳۰ نفری هستند که باغ‌های تهران را نابود می‌کنند.»

بحث‌ها در مورد «مافیای قطع درختان» پس از آن بالا گرفت که در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۵، درختان یک باغ قدیمی پنج هزار متری در خیابان دروس تهران شبانه قطع شد.

این نخستین بار نبود که درختان و باغات تهران شبانه قطع و تخریب می‌شدند. در سال‌های گذشته نیز شهرداری تهران اقدام به قطع شبانه درختان چنار خیابان ولی‌عصر تهران کرده بود، درختانی که بعضی از آن‌ها حدود ۷۰ سال قدمت داشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    در جلسه امروز شورای شهر تهران رخ داد: پیرهادی: فقط ۱۷۰ میلیون تومان بابت خانه تخفیف گرفتم! دفاعیه چمران از قالیباف! پرویز سروری عضو اصولگرای شورا: برای آواربرداری !پلاسکو باید از شهردار تشکر کرد!

  • جهان

    درختان خیابان فرشته ...... آخوند ویرانگر از دوره صفویه تا کنون جز ویرانی چه بهره دیگری برای ایران داشته داستان تحریکات آخوندها و شاه سلطان حسین و اشرف افغان و اثار و گفتار باقی مانده از مجلسی ، داستان فتوا در زمان فتحعلشاه قاجار و شکست از روسیه تزاری و از دست دادن کل قفقاز و چند کشور زرخیز کنونی آسیای مرکزی ، فتوای آخوند فاسد فضل اله نوری ، انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ۸ ساله با عراق و نابودی سرمایه های کشور و مهاجرت ملیونی فرهیختگان و فقر و بدبختی جمع بزرگی از مردم ایران .... اخوند ، فقط ویرانگر است از قطع درختان خیابان فرشته تا دشتها و مزارع اباد و تالاب ها ی خوزستان ، رودها و دریاچه های خشک شده در سراسر ایران