ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: از اوباما تشکر نمی‌کنیم، از ترامپ متشکریم

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تازه‌ای گفته است که تحریم‌ها علیه ایران را اوباما آورد. او از ترامپ به‌دلیل آن‌که به قول او «چهره‌ واقعی آمریکا» را نشان داده، تشکر کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید ترامپ «چهره واقعی آمریکا» را نشان داد و جمهوری اسلامی از این بابت از او تشکر می‌کند. او دولت اوباما را عامل اصلی تحریم‌ها علیه ایران دانست. خامنه‌ای درباره تحریم‌های جدید آمریکا اظهارنظر نکرد.

علی خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش ـ سه‌شنبه ۱۹ بهمن

علی خامنه‌ای سه‌شنبه ۱۹ بهمن در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش بار دیگر از اظهارنظرهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا استقبال کرد و گفت: «ما از این آقای تازه‌آمده متشکریم چرا که زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهره واقعی آمریکا، حرف‌های ۳۸ ساله جمهوری اسلامی ایران را درباره فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر آمریکا ثابت کرده است.»

او افزود: «رئیس‌جمهور جدید با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی آمریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد حقیقت آمریکا چیست.»

خامنه‌ای پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در سخنانی به «سقوط اخلاقی» آمریکا پرداخته و در اثبات نظرات خود از سخنان ترامپ در انتقاد به شرایط آمریکا مثال زده بود. او پس از پیروزی ترامپ نیز بدون نام بردن از او، به انتقادهای او از دستگاه دولتی آمریکا استناد کرده و گفته بود: «[این‌ها] سخنانی بوده که در این سال‌ها همواره مطرح می‌شده اما عده‌ای نمی‌خواستند آن را بپذیرند.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام توئیتری ترامپ در روز جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن که نوشته بود: «ایران با آتش بازی می‌کند. آن‌ها قدر مهربانی رئیس‌جمهور اوباما را نمی‌دانند»، گفت جمهوری اسلامی از دولت قبلی آمریکا به‌دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران، «حمایت صریح و آشکار از فتنه پس از انتخابات ۸۸» و «به آتش کشیدن منطقه در سوریه و عراق» قدردانی نمی‌کند.

او این اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا را «مصادیق دستکش مخملین دولت قبلی آمریکا روی پنجه آهنین‌اش» توصیف کرد.

خامنه‌ای در برابر این جمله ترامپ که نوشته بود در مقابل ایران او همچون اوباما با مدارا برخورد نخواهد کرد گفت: «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد.»

علی خامنه‌ای در حالی از آمریکا و تحریم‌های دوران اوباما سخن گفته است که در برابر آخرین تحریم‌هایی که دولت ترامپ علیه ایران به‌اجرا گذاشته است اظهارنظری نکرد.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه ۳ فوریه / ۱۵ بهمن بر روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند.

این تحریم‌ها در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران به‌اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    اکنون بیش از هر زمان دیگر ماهیت حکومت ایران اشکار می شود . حکومتی شبه توتالیتر با ایده لوژی شیعه گری و ساختار دوگانه رهبری ولی فقیه و دولت بورکراتیک " به توتالیتاریسم در قدرت هانا آرنت رجوع کنید ". ولی فقیه که هژمونی اصلی و منابع واقعی قدرت را در دست دارد با هدف گسترش جنبش شیعه گری توتالیتر همه منابع سیاسی اقتصادی و اجتماعی ایران را خرج می کند و دولت بورکراتیک بدلیل به قدرت رسیدن جنبش شبه توتالیتر اسلامی سال 57 در یک کشور ضروری است تا پایداری رهبری جنبش و حکومت را ممکن سازد . بین این دو بخش از اغاز به قدرت رسیدن جنبش تضاد و همبستگی وجود داشته است جز در دوران کوتاهی که به ضرورت دولت بورکراتیک خصلت جنبشی به خود گرفته است . هدف دولت ترامپ " عادی سازی " حکومت اسلامی ایران و کنار زدن یا خنثی سازی بخش جنبشی حکومت است . اینکه ایا موفق شود یانه هنوز مشخص نیست . در گذشته در مورد حکومت های توتالیتر کمونیستی شوروی و چین دو سناریو رخ داده است . در اتحاد شوروری بخش هوادار جنبش در حکومت تا لحظه اخر از قدرت دست نشست و تا نابودی حکومت کمونیستی اتحاد شوروی پیش رفت اما در چین بخش بورکراتیک قادر شد با قبضه کامل قدرت حکومت کمو نیستی را بدل به دولت عادی بورکراتیک کند . اما توجه داشته باشیم در نبردی که ترامپ راه انداخته است حکومت اسلامی ایران ضعیف تر از اتحاد شوروی و چین است و اسراییل نیز خواهد کوشید در دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ تکلیف رهبری جنبش در حکومت اسلامی ایران را نهایی کند امری که می تواند پروژه خطرناک جنگ را کلید زند .

  • میر ز ا رضا

    مهرزاد چه ابهامی در کامنت اینجانب؟ خصوصیت دوگانگی شترمرغ را داشتن امتیازیست برای اکثر ایرانیها. خامنه ای هم آشکارا صاحب این خصوصیت است. و بهمین لحاظ از نظر اعتبار در گفتارش درجه معظم «صفر» را داراست. پس چه اهمیتی دارد که اصلأ چه میگوید و یا چه کسی نطقهایش را تهیه میکند؟

  • Farid

    محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد: مدیران برخی کانال‌های تلگرام دستگیر و تعدادی دیگر از کانال‌های تلگرام با همکاری مدیریت مرکزی تلگرام در آلمان، مسدود شده‌اند.! اگرچه ماده 17 میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی، حفظ محرمانگی ارتباطات را شامل تمامی اشکال ارتباط می‌داند، لیکن وزیر اطلاعات ایران، از رصد کلیه ارتباطات شهروندان ایرانی در برنامه پیام‌رسان تلگرام خبر داد!! و گفت: "هم اکنون در تلگرام 180 هزار کانال فعال است که 90 درصد آنان بر اساس رصد انجام شده، اجتماعی و مربوط به ارتباطات فامیلی، خانوادگی و دوستان است. از 10 درصد باقی‌مانده دیگر، هفت درصد سیاسی ! و سه درصد دیگر کانال‌های منحرفی است که 2.5 درصد آن فاسد و غیراخلاقی و نیم درصد ضد‌دین هستند!." به گفته علوی "اعضای برخی از این کانال‌ها به 10 تا 15 هزار نفر هم نمی‌رسد و بازدید از مطالب ضد دینی منتشر شده در این کانال‌ها دو تا سه هزار نفر می‌باشد، اما مطالب ضد اخلاقی گاه تا 15 هزار نفر هم بازدیدکننده دارد." در آگوست 2016 نیز سایت مشرق‌نیوز گزارش کرد، 450 نفر از مدیران صفحات، کانال‌ها و یا گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی موبایلی توسط مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه پاسداران دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند!

  • فلات فرو ریخته!

    نمی دانم وقاعا کسی این انتقادها را به سمع و نظر خامنه ای می رساند؟! یا اینکه دور و برش پاچه خوارها و چاپلوسان درباری گرفته اند، اخر سر می شود مثل محمدرضاشاه که در توهم انقلاب سفید بود و گفت چرا مردم دارند منو فحش میدن؟! طرف برگشت بهش گفت: بخاطر اینکه کسی جرات نداشت بهت حقیقت رو بگه (نقل به مضمون)! بله برای یک رهبر بزرگ و تاریخ ساز شدن برای یک ملت، بایست شجاعت و تحمل و ظرفیت شنیدن انتقاد تند و تلخ را داشته باشی و نه اینکه متوهم و خودشیفته باشی! واقعا ملت دیرینه ایران، با این همه نخبه که میلیون نفرشان در جهان پراکنده اند چهارتا رجال سطح بالا نتوانست به رهبری این کشور برساند؟! در دو قرن اخیر، بودند مثل خمین و خامنه ای که در حفظ تمامیت ارضی کردند: نادرشاه افشار، آقامحمدخان قاجار، رضاشاه پهلوی، ولی حفظ تمامیت ارضی را از این خامنه ای فاکتور بگیریم چه افتخار دیگری دارد نسبت به مثلا رضاشاه پهلوی. رضاشاه مدرنیته اورد، صنعت و دانشگاه و دیوانسالاری و ارتش مدرن... خامنه ای چه گلی به سر ملت ایران زد؟! حتی سپاه و بسیج هم با تمام انتقادها بدانها، ابتکار خامنه ای ینست و به نام خمین ثبت شده، دانشگاه آزاد و پروژه موشکی و حتی هسته ای هم مربوط به خمینی و به قولی رفسنجانی است! واقعا خامنه ای چه کاری کرده است برای ایران، جز بحران سازی، بجز بحران کش دادن 6 سال اضافی جنگ که وی نیز نقش داشت، بحران تدوام تحریم ها، بحران هسته ای هم از گندکاری وی است/ برخی تخمین ها خسارات ناش از این بحران دو هزار میلیارد دلار است!! واقعا کارنامه خامنه ای بعنوان رهبر چه نکته درخشان و افتخارامیزی برای ملت ایران دارد و مثلا در اینده در تاریخ از او حداقلی نکته مثبتی ذکر کنند؟! کشورهای های به بزرگی رسیدن رهبران واقعا معظمی داشتند : بیسمارک (آلمان)، گریبالدی (ایتالیا)، چرچیل (بریتانیا)، جرج واشنگتن، لینکلن،روزولت و ریگان... (امریکا)، دوگل و میتران (فرانسه)، دنگ شیائو پنگ (چین)، گاندی و نهرو (هند)/ اما ایران چه؟!

  • hero

    سلام عامل نفوذی کا گ ب ای کسی که کودتای نوژه رو توسط سازمان کا گ ب کشف کردی و از اونا خط میگرفتی و میگیری و خواهی گرفت ای کسی که ترور های سال 60 رو هدایت میکردی ای کسی که عوامل سپاه و وزارت اطلاعات رو به شوروری و روسیه میفرستی و فرستادی تا تعلیم ببینن ای کسی که با خط گرفتن از اونا تشخیص میدین کی جاسوسه ای کسی که عاشق قدرت پیروی کردن از این شخص حرام چون بر ضد خداست و اگر یارانش به ناحق خون کسی رو بریزن کشتنش واجب است و از تحت پیگرد قرار گرفتن نترسید و از خدا بترسید اگر مومن هستید

  • فرهاد

    خلاصه امروز به خامنه ای و یاران اصول گرایش تخم کبوتر دادند تا به حرف بیایند و نشان دهند که امریکا و دارودسته ی دست راستی ترامپ مذاکرات با این اراذل اوباش حکومتی جمهوری اسلامی را پذیرفته حالا باید منتظر باشیم ببینیم چه دست گلهائی به آب میدهند مثل آن ؛ماموت ؛ طرف راننده ی امریکائی در می آید یا شاه عمان . این اراذل و اوباش تا از مذاکره خیالشان آسوده نشود هیچگاه به حرف نمی آیند هیچگاه کباده کشی و قمه کشی راه نمی اندازند اینها الان مطمئن شدند که داروغه راضی ست تا قیمت نفت بالا رود و تسلیحات امریکائی مشتری پیدا کرده است . سفر نتانیاهو و مانورهای او فقط رد گم کردن دوستان ایرانی اش یعنی خامنه ای عسگر اولادی تازه مسلمان برادران لاریجانی و سایر سرداران صهیونیست جمهوری اسلامیست

  • مهرزاد

    این اظهار نظر میرزا رضا واقعا نامفهومه. اگه منظور اینه که خامنه ای و رژم به جای تبلیغات دینی سخنان ملی و میهنی میگه که اصلا درست نیست. این رژیم از روز بنیادش با ملی گرایی و ایرانی گری نه تنها مخالف که دشمن بوده. اینا در مواقع را گیری و خطر جنگ نام ایرانو میارن تا هم غیر مسلمونا رو تحریک کنن و هم بگن که دشمنی آمریکا و غرب با رژیم نیست بلکه با ایران و ایرانیه. گذشته از اون، شما مگه با ملی گرایی مشکلی داری؟ ما در یه کشور به نام ایران زندگی میکنیم و ممکنه هر دینی داشته باشیم که اهمیتی نداره چون دین باید شخصی باشه و پس از این رژیم خواهیم دید که دین شخصی خواهد شد.

  • faryad

    نظامی که اینان می گویند "نوپا" بود و فرصت "شکوفایی" به آن داده نمی شد، همان است که تنها چهار روز پس از به قدرت رسیدنش جوخه های اعدام را برپا کرد و دیگر برنچید. از روز اول به قدرت رسیدنش به زن و مرد و خردسال و کهنسال رحم نکرد و حتی بچه های ده یازده ساله را در مقابل جوخه اعدام قرار داد. زندان هایش مملو از جوانان و نوجوانانی بود که به جرم پخش کردن اعلامیه، دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند. زندانبانانش به دختران نوجوان محکوم به اعدام تجاوز می کردند تا "از رفتنشان به بهشت جلوگیری کنند". پاسدارانش کردستان را چنان به خاک و خون کشیدند که حتی نماینده های آیت الله منتظری از توحش عمال رژیم در قتل عام ساکنین روستای قارنا انگشت حیرت به دهان گزیدند. هزاران لات و چاقوکش را بسیج کرده و به خیابان ها فرستادند تا تحت شعار "یا روسری یا توسری" به صورت زنان اسید بپاشند و سر و صورتشان را به ضرب زنجیر و چاقو بدرند. دفاتر روزنامه ها و در نهایت دانشگاه ها را به زور چماق و اسلحه بستند و با سرکوب خونین هر صدای مخالف، گرد مرگ بر جامعه پاشیدند

  • میر ز ا رضا

    خامنه‌ای در برابر این جمله ترامپ که نوشته بود در مقابل ایران او همچون اوباما با مدارا برخورد نخواهد کرد گفت: «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد.» پس اسلام و «مسلمان» بودن ایشان کجا رفت؟ که ایشان و یا کسیکه برای آن معظم له متن گفته هایش را مینویسد طبق معمول از ذکر نام خدا فراری و بجای مسلمانی به ایرانی بودن خود افتخار میکند! که این خود نمایانگر چهره واقعی نظام فاسق حاکم ایران است. هیهات از این مکر آخوندی.