ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۸هزار بسیجی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی را کنترل می‌کنند

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از کنترل سایت‌ها و شبکه‌های مجازی توسط بسیج سایبری خبر داد.

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از کنترل سایت‌ها و شبکه‌های مجازی توسط بسیج سایبری خبر داد.

در ایران ارگان‌های مختلف، از جمله پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هم به رصد آن‌چه در فضای مجازی می‌گذرد مشغول است

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) عبدالصمد خرم‌آبادی چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه اعلام کرد بسیج فضای سایبری راه‌اندازی شده و «حدود ۱۸ هزار نفر به‌صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند».

او گفت این افراد مواردی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تخلف محسوب شوند را به دادستانی کل کشور گزارش می‌کنند.

به‌گفته معاون دادستان کل کشور یکی از منابع اصلی برخورد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با سایت‌های متخلف همین گزارش‌های بیسج سایبری است.

بر این اساس افرادی که با دادستانی در این زمینه همکاری می‌کنند با مراجعه به سایت دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه داوطلبانه گزارش‌های خود را ارسال می‌کنند.

عبدالصمد خرم‌آبادی در حالی از کنترل سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط ۱۸ هزار بسیجی خبر می‌دهد که در ایران ارگان‌های مختلف، از جمله پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) هم به رصد آن‌چه در فضای مجازی می‌گذرد مشغول‌اند و کاربران را کنترل می‌کنند.

همچنین حکومت ایران با پایین نگه داشتن سرعت اینترنت و فیلترینگ هوشمند و غیر‌هوشمند، میزان فعالیت افراد در فضای مجازی را محدود کرده است.

این اقدامات هزینه بالایی برای دولت دارد و هر سال بودجه زیادی به این امور اختصاص داده می‌شود. با وجود این سطح از کنترل شهروندان در اینترنت، محمد‌جعفر منتطری، دادستان کل کشور، ۱۵ خردادماه سال جاری خواستار تشکیل ستاد بحران فضای مجازی شده بود. او گفته بود که دشمن با استفاده از این فضا ارزش‌های دینی، فردی و خانوادگی ملت ایران را هدف قرار داده و باید برای آسیب‌های ناشی از فضای مجازی، ستاد بحران تشکیل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    خودتون این آخوندها رو خواستید ،ملت،،حالام باید تاوانشو پس بدید